Gå til innhold

Utredning i det off.helsevesen.

Anbefalte innlegg

Gjest snart 35 år....

Hei. Jeg undrer..

For noen år tilbake var jeg gift. Vi forsøkte i ca 10 på å få barn.Følte aldri at jeg ble tatt på alvor fordi jeg var så "ung". Men barn ble det ikke. Gikk på pergo kur og egglederene ble sjekket, ikke noe mer.

Ekteskapet gikk over styr mye pga dette.

Min eksmann fikk raskt barn etterpå, noe jeg unner han.

For noen år siden møtte jeg min samboer. Herlig mann med barn fra før.

Vi har forsøkt i ca 2 år på å bli foreldre. Ble gravid, men mistet etter 10 uker.

Da jeg spurte legen om de ville hjelpe oss fremover, fikk jeg svar om at de ikke gjorde noe før etter tre ufrivillige aborter!? Det har jeg absolutt ikke tid til!

Jeg vet jeg har sjelden eggløsninger og at feilen ligger hos meg, hvorfor er det da ingen som ønsker å hjelpe?

Hvor lenge må man vente i det off. helsevesen?

Blir man tvunget til å måtte gå til dyre private sentere i steden?

Jeg bare lurer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179816-utredning-i-det-offhelsevesen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om legen din tror at du lett blir gravid siden han ikke vil hjelpe før etter tre aborter. Dere har prøvd i to år å få barn og du har dessverre ikke lenger alderen på din side lenger. Be han om å ta deres problem seriøst eller finn en ny lege. Det beste hadde vært hvis du gikk til en spesialist/gynekolog som kan mye om ufrivillig barnløshet.

Synes det er rart at du med din historie ikke blir tatt mer på alvor av legen din. Han burde i hvert fall satt deg på en Pergotime kur synes nå jeg. Stå på og ikke gi deg.

Hilsen

Gjest cilimor

Det virker som om legen din tror at du lett blir gravid siden han ikke vil hjelpe før etter tre aborter. Dere har prøvd i to år å få barn og du har dessverre ikke lenger alderen på din side lenger. Be han om å ta deres problem seriøst eller finn en ny lege. Det beste hadde vært hvis du gikk til en spesialist/gynekolog som kan mye om ufrivillig barnløshet.

Synes det er rart at du med din historie ikke blir tatt mer på alvor av legen din. Han burde i hvert fall satt deg på en Pergotime kur synes nå jeg. Stå på og ikke gi deg.

Hilsen

Har du prøvd å bli gravid i ett år uten resultat har du krav på utredning.

Be om en henvendelse til en gynekolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...