Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer, vi har felles bolig og felles gjeld på denne. På selvangivelsen står vi oppført med halve boligen hver, men kun jeg har blitt satt opp med gjeld, med hele gjelda.

Så står det i rettledningen at vi skal føre opp halvparten på hver når vi er samboere med felles gjeld, og da er mitt spørsmål: hva vil det ha å si for det totale regnestykket?

Vi har begge sånn passelig inntekt, og jeg har en liten formue.

Noen som er gode på dette og har peiling? Vil vi komme bedre ut av det med fordeling av gjelda, eller blir det ca samme?

Fortsetter under...

Skrevet

Totalt sett blir det det samme.

... med mindre den ene har lav/ingen inntekt! ;-)

Skrevet

Du flisespikkeren - leste du innlegget til Åsemor?

"begge har sånn passelig inntekt"

Skrevet

Ja, men hun sier jo at begge har normale inntekter.

Skrevet

Du flisespikkeren - leste du innlegget til Åsemor?

"begge har sånn passelig inntekt"

Og av dette lærer man å ikke slenge spøkefullt med leppa, etterfulgt av en blunke-smiley, til seriøse dol'ere! ;-)

Annonse

Skrevet

Ja, men hun sier jo at begge har normale inntekter.

Og av dette lærer man å ikke slenge spøkefullt med leppa, etterfulgt av en blunke-smiley, til seriøse dol'ere! ;-)

Gjest Flystripa
Skrevet

På selvangivelsen står jeg oppført med alt, selv om vi bare er samboere (med felles tak over hodet, gjeld, bil og unger).

Skal ikke ha noe å si skattemessig, nei.

Skrevet

Ja du kjenner da meg ? Eier ikke sans for humor.

Skrevet

Ja du kjenner da meg ? Eier ikke sans for humor.

*he he*

Skrevet

Det er rimelig fristende å slå til da, når du stiller det lagelig til for hogg :-)

Skrevet

Det er rimelig fristende å slå til da, når du stiller det lagelig til for hogg :-)

...stiller _deg_ lagelig...

(Jeg har lært av amber at jeg ikke skal være flau over fingrenes snublegang over tastaturet, men det bør helst være entydig da...)

Skrevet

*S*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...