Gå til innhold

Mensen annenhver gang

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 25 år, som i flere år har brukt p-pillen Trinordiol. For 2 måneder siden uteblev mensen, og jeg tok en graviditets test som viste at jeg ikke var gravid. Jeg bestemte meg for å vente til neste gang jeg skulle ha mensen før jeg event. ville bestille time hos en lege. Da jeg gangen etter fikk mensen tok jeg det hele med ro. Da jeg denne måneden her skulle ha mensen uteblev den igjenn, og jeg er blitt litt urolig i og med at det nå skjer annenhver gang.

Jeg har idet siste også hatt veldig mye humørsvingninger og har hatt lett for å gråte, men har regnet med at dette har kommet av endel stress i forhold til jobb. Kan det være at denne uteblivelsen av mensen også har noe med stresset og gjøre? Og hvorfor skjer det da bare annenhver gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17983-mensen-annenhver-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at mensen uteblir på p-pille, det er faktisk en positiv effekt. Det kan du ta helt med ro (selvsagt mp du sjekke at du ikke er gravid). Stress og andre ting kan ikke virke inn på dine menstruasjoner. Med p-pille er det den som bestemmer hormonnivået. Hvorfor mensen bare uteblir annen hver gang vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17983-mensen-annenhver-gang/#findComment-81482
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...