Gå til innhold

Konfirmasjonsgavetips til gutt??

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

7

• morsan

6

• amber sun

5

• smekka

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest engel 49+
Skrevet

det er konf.gavetips hvert halvår her, så du kan sikkert søke...

:)

Skrevet

Skal følge med her selv, jeg har to gutter å kjøpe til.

Foreløbig har jeg fått noen tips som jeg synes er ok: Ryggsekk, tollekniv og stormkjøkken. Men det forutsetter jo friluftsinteresse.

Skrevet

det er konf.gavetips hvert halvår her, så du kan sikkert søke...

:)

Fikk ikke opp et eneste innlegg! Men mulig det bare var en midlertidig datafeil eller likn. ...

Skrevet

Prisklasse?

Interesse?

Første jeg tenker på:

En innbundet klassiker? Feks Snorre. Vet Kagge forlag hadde en skinn.innbundet prakt-utgave til rundt 1000 pengen.

Et kurs som han har interesse av? Mopedkurs? Hundekurs? Skikurs? Kjøretimer?

En reise? Fotballkampbiletter?(spleise?)

Et instrument?

Penger?

Sportsutstyr?

Sovepose?

Tursekk?

Fjellsko?

Telt?

Et antikt møbel?

Ettbinds leksikon (ca 1000 kroner fra Kunnskapsforlaget)

Atlas over Norge/Verden

Fotoapparat

Skrevet

Prisklasse?

Interesse?

Første jeg tenker på:

En innbundet klassiker? Feks Snorre. Vet Kagge forlag hadde en skinn.innbundet prakt-utgave til rundt 1000 pengen.

Et kurs som han har interesse av? Mopedkurs? Hundekurs? Skikurs? Kjøretimer?

En reise? Fotballkampbiletter?(spleise?)

Et instrument?

Penger?

Sportsutstyr?

Sovepose?

Tursekk?

Fjellsko?

Telt?

Et antikt møbel?

Ettbinds leksikon (ca 1000 kroner fra Kunnskapsforlaget)

Atlas over Norge/Verden

Fotoapparat

Tusen takk. Mange gode tips der!!

Gjest engel 49+
Skrevet

Skal følge med her selv, jeg har to gutter å kjøpe til.

Foreløbig har jeg fått noen tips som jeg synes er ok: Ryggsekk, tollekniv og stormkjøkken. Men det forutsetter jo friluftsinteresse.

koffert, da?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Kjøp et lekkert gavesett med parfyme og deodorant. Hør i parfymeriet, de vet hva som er in blant de yngste.

Ei lekker toalettmappe er også noe de kan ha bruk for.

Ei lekker mappe til å ha skriveblokk, kalkulator og annet i. Fås i både skinn og skai.

Hvis han har en hobby, kan du jo kjøpe noe innen det. Min sønn fikk fiskestang! En annen fikk skateboard.

Skrevet

Konfirmanter ønsker seg penger!

Ja, men de trenger ikke å få det!

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, men de trenger ikke å få det!

Jeg vet at de ikke trenger å få det, men en skal ha konfirmantens ønske ganske klart, for ikke å bomme - også må det være bytterett.

Jeg husker selv at jeg fikk endel penger - og kunne kjøpe meg stereoanlegg og sykkel, blant annet. Venninna mi fikk alskens gull og sølv hun ikke likte, og heller ikke kunne bytte i penger. Stakkar, hun fikk 14 smykker, og 6 par øredobber. Ikke hadde hun hull i ørene heller...

Gjest nå blir jeg oppgitt!
Skrevet

Jeg vet at de ikke trenger å få det, men en skal ha konfirmantens ønske ganske klart, for ikke å bomme - også må det være bytterett.

Jeg husker selv at jeg fikk endel penger - og kunne kjøpe meg stereoanlegg og sykkel, blant annet. Venninna mi fikk alskens gull og sølv hun ikke likte, og heller ikke kunne bytte i penger. Stakkar, hun fikk 14 smykker, og 6 par øredobber. Ikke hadde hun hull i ørene heller...

Dette må være noe av det mest kyniske, utaknemlige og arrogante jeg har hørt! Man gir da det man selv har lyst til å gi -uavhengig om det er til konfirmasjon, bryllup, jul eller bursdag! Man setter da pris på det man får -det er tanken som teller!!!

Skrevet

Dette må være noe av det mest kyniske, utaknemlige og arrogante jeg har hørt! Man gir da det man selv har lyst til å gi -uavhengig om det er til konfirmasjon, bryllup, jul eller bursdag! Man setter da pris på det man får -det er tanken som teller!!!

jeg er enig med deg i at man ikke skal være utakknemlig og at det er tanken som teller.

Men det skader ikke at den tanken som skal telle er litt styrt av hva som vil være en populær gave! ;-)

Når jeg gir gaver synes jeg det er viktigere å prøve å finne noe som faller i smak hos mottakeren enn å kjøpe noe som _jeg_ først og fremst synes er fint.

Skrevet

"Man gir da det man selv har lyst til å gi -uavhengig om det er til konfirmasjon, bryllup, jul eller bursdag!"

-Javel, så hvis du har lyst til å gi gamle grandtante Olga en cd med U2, så gjør du det fordi det er det du har lyst til å gi (eller med andre ord, for det er noe du liker?)? Bedre å gi noe en selv har lyst å gi, enn noe den som skal få det har lyst på eller ønsker seg?

"Man setter da pris på det man får -det er tanken som teller!!! "

-Makan. Så uansett hva man får, om det passer aldri så inn i rævva dårlig, så skal man sette pris på det, for det er tanken som teller. F eks tanken om at tenåringen bør ønske seg en oppbyggelig plate (hvis giveren er religiøs), eller tanken om at 10åringen bør ønske seg en hjemmestrikket genser i farger h*n ikke utstår, fordi giveren liker å strikke og syns alle burde like dette.

Ja, for det er jo tanken som teller.

*rister på hodet*

Det er da vel noe av gleden å forsøke å gi noe som blir satt pris på? Ikke bare trumfe gjennom å gi noe som giveren syns mottaker _burde_ sette pris på!

Skrevet

"Man gir da det man selv har lyst til å gi -uavhengig om det er til konfirmasjon, bryllup, jul eller bursdag!"

-Javel, så hvis du har lyst til å gi gamle grandtante Olga en cd med U2, så gjør du det fordi det er det du har lyst til å gi (eller med andre ord, for det er noe du liker?)? Bedre å gi noe en selv har lyst å gi, enn noe den som skal få det har lyst på eller ønsker seg?

-Makan. Så uansett hva man får, om det passer aldri så inn i rævva dårlig, så skal man sette pris på det, for det er tanken som teller. F eks tanken om at tenåringen bør ønske seg en oppbyggelig plate (hvis giveren er religiøs), eller tanken om at 10åringen bør ønske seg en hjemmestrikket genser i farger h*n ikke utstår, fordi giveren liker å strikke og syns alle burde like dette.

*rister på hodet*

Det er da vel noe av gleden å forsøke å gi noe som blir satt pris på? Ikke bare trumfe gjennom å gi noe som giveren syns mottaker _burde_ sette pris på!

Synes virkelig man bør prøve å sette pris på det man får, ja. Selvfølgelig prøver man å gi noe man tror vedk vil bli glad for, men det er jo ikke bankers at det slår an. I motsatt fall synes jeg man er utrolig utaknemlig -man har faktisk ikke KRAV på å få gaver!! Det er noe man gir for å være hyggelig og fordi man har lyst til å gi noe spesielt.

Skrevet

*rister på hodet*

Enig!

Har giveren tenkt aktivt på hva som vil falle i smak hos mottakeren, så har h*n jo dermed vist en mye edlere tanke enn den som bare tenker på seg selv når man gir bort noe.

Skrevet

jeg er enig med deg i at man ikke skal være utakknemlig og at det er tanken som teller.

Men det skader ikke at den tanken som skal telle er litt styrt av hva som vil være en populær gave! ;-)

Når jeg gir gaver synes jeg det er viktigere å prøve å finne noe som faller i smak hos mottakeren enn å kjøpe noe som _jeg_ først og fremst synes er fint.

Det gjør jeg også, men jeg gir ikke bort noe jeg synes er forferdelig stygt selvom jeg vet at vedk ønsker seg det. Jeg gir heller ikke bort noe som jeg synes er fint og som jeg vet at vedk ikke liker! Men det var svaret jeg svarte på som først og fremst provoserte meg.

Skrevet

Synes virkelig man bør prøve å sette pris på det man får, ja. Selvfølgelig prøver man å gi noe man tror vedk vil bli glad for, men det er jo ikke bankers at det slår an. I motsatt fall synes jeg man er utrolig utaknemlig -man har faktisk ikke KRAV på å få gaver!! Det er noe man gir for å være hyggelig og fordi man har lyst til å gi noe spesielt.

Ikke helt enig.

Og når jeg får noe jeg ikke liker, eller som ikke passer inn i stil f eks, så bytter jeg. Betyr ikke at jeg ikke liker giver forde, betyr bare at jeg har lyst på noe annet isteden.

Jeg setter ikke opp en urstygg lysestake i hylla bare for å bevise at jeg ikke er utakknemlig!

(Og jeg forventer heller ikke at de jeg gir gaver til skal late som om de liker ting de egentlig ikke liker)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...