Gå til innhold

Har du problemer med barnevernet?

Anbefalte innlegg

lille, store, redde meg
Skrevet

Jeg har opdatert hjemmesiden min:

http://kampenomlivet.tripod.com

Jeg håper du har tid til å ta en titt på siden min. Jeg har nylig organisert meg i gruppen til familiens selvstendige rett og oppfordrer deg til å gjøre det samme. Jeg er også intresert i å starte en msn gruppe for alle de som føler seg urettferdig behandlet og tråkket på av barnevernet. Msn adressen min finner du på siden min.

M.vh. Trine

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lille, store, redde meg

22

• Champagne

6

• frosken

5

• Hawkwind

4

Gjest Persille
Skrevet

Skjønner at du gjerne vil ha saken frem i lyset, men av hensyn til sønnen din synes jeg ikke du skal publisere bilder av ham på fora som dette, heller ikke fullt navn.

Jeg vet ikke hva som er rett eller galt, eller gjort/ikke gjort i denne saken - og det vil jeg heller ikke uttale meg om, men jeg synes ikke du skal publisere sønnen din på denne måten.

Gjest barna først
Skrevet

Dette må du ikke gjøre mot sønnen din! Han trenger da ikke å bli hengt ut slik?!?! Det er din kamp, og den kan du kjempe så mye du vil! Sønnen din er heldig som har mange som bryr seg om ham, men å legge ut bilder og sutreinnlegg om hvor vondt du har det, er IKKE bra for gutten din!!!!

Vær voksen og sett barnet først!

Skrevet

Skjønner at du gjerne vil ha saken frem i lyset, men av hensyn til sønnen din synes jeg ikke du skal publisere bilder av ham på fora som dette, heller ikke fullt navn.

Jeg vet ikke hva som er rett eller galt, eller gjort/ikke gjort i denne saken - og det vil jeg heller ikke uttale meg om, men jeg synes ikke du skal publisere sønnen din på denne måten.

Jeg er enig med Persille. Ikke offentliggjør barnet for å fronte din sak. Det kommer ikke til å hjelpe deg senere.

Helt generelt har man ingen kontroll over hvem som leser personopplysninger eller om hva de bruker dem til når de legges ut på nettet.

vennlig hilsen

skorpionfisken
Skrevet

Du, om barnevernet ser dette, vil de bruke det for hva det er verdt mot deg.

Du bør IKKE fronte saken med sønnen din sitt navn og bilde. Det vil altid bli oppfattet negativt, både av barnevernet og av retten.

Skrevet

Føler med deg. Jeg tror nok ikke at barnevernet gjør rett i alle saker. Men jeg er enig med de andre her at du bør beskytte sønnen dins sitt navn og bilde på nettet. Det kan bare virke negativt.

Jeg kan ikke nok om disse sakene, men hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å fått tak i en sabla god advokat. Jeg tror nok du må gjøre som advokaten din tilrår deg, slik som f.eks sakkyndige. Men kanskje kan du gå til en psykolog eller familierådgivning i tillegg slik at du får et annet synpunkt "vitne" for deg også.

Tiden går fort, og det er vondt. Men på den annen side har vi bare barna våre til låns. Kanskje barnet kan ønske seg til dere når det blir større. Jeg kjenner dessverre ikke slike saker.

*føler med deg*

Klem fra

Annonse

Skrevet

Vil bare si at jeg er enig med resten her: ikke noe positivt i å offentliggjøre sønnen din og din egen tragedie på denne måten.

Ta bort bilder og navn iallefall!

Skrevet

Jeg er helt sikker på at barnevernet ikke rykker et nyfødt barn fra moren sin uten veldig gode grunner.

Det er selvsagt noe du ikke forteller oss her, hva er det? Jeg betviler ikke din kjærlighet til barnet ditt. Men det er dessverre en klisje at kjærlighet er det eneste som trenges.

Gjest Livet kan være vondt i blant
Skrevet

Jeg er i en sentral stilling innen sosial- og helse, og tror på deg. Har hørt om så mange triste eksempler, og så mye slett saksbehandling at jeg er fullstendig uten tro på barneverntjenesten.

Synes ikke det er galt å legge ut bilder av sønnen din. Han er en nydelig gutt med flotte foreldre. Gi alle dem som opplever det samme som deg et ansikt. Dette er barnevernets skam, men vi er ikke vant til å tenke slik. Vi hører alltid at det ligger mer bak, og at barnevernet har rett.

Som alle andre tar barnevernet feil. Men de er elendig til å innrømme det. Barnevernet må bli tøffere til se at livet kan leves på mange måter, og at gamle problemer kan løses.

Lykke til Trine, du har vært modig. Tror det vil komme en endring i barnevernet snart, når generasjonen autoritære bedrevitere i 50- og 60-årene blir pensjonert kommer heldigvis en ny generasjon.

Skrevet

Jeg er i en sentral stilling innen sosial- og helse, og tror på deg. Har hørt om så mange triste eksempler, og så mye slett saksbehandling at jeg er fullstendig uten tro på barneverntjenesten.

Synes ikke det er galt å legge ut bilder av sønnen din. Han er en nydelig gutt med flotte foreldre. Gi alle dem som opplever det samme som deg et ansikt. Dette er barnevernets skam, men vi er ikke vant til å tenke slik. Vi hører alltid at det ligger mer bak, og at barnevernet har rett.

Som alle andre tar barnevernet feil. Men de er elendig til å innrømme det. Barnevernet må bli tøffere til se at livet kan leves på mange måter, og at gamle problemer kan løses.

Lykke til Trine, du har vært modig. Tror det vil komme en endring i barnevernet snart, når generasjonen autoritære bedrevitere i 50- og 60-årene blir pensjonert kommer heldigvis en ny generasjon.

Kjenner du henne?

Hvordan kan du vite at hun er en flott forelder?

Gjest bebba
Skrevet

Kjenner du henne?

Hvordan kan du vite at hun er en flott forelder?

De fleste foreldre er det. Statisktisk sett er mulighetene store.

Skrevet

De fleste foreldre er det. Statisktisk sett er mulighetene store.

Og statistisk sett er det vel sånn at barnevernet har rett i de aller fleste tilfeller.

Har bare sett på noen bilder, men den moren ser veldig tynn ut, så jeg regner med at det har vært, eller er, et rusproblem\anorexi\misbruk\angst.

Og da har kanskje barnevernet ment at hun ikke har nok ressurser til å ta seg av et så lite barn.

Ikke vet jeg, men jeg synes det er usmakelig å legge ut bilder av barna sine på denne måten.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Det var en nydelig gutt du har!

Håper du har en god advokat som kan gi deg gode råd til beste for dere alle.

Er samboeren din pappa til barnet? Det høres jo utrolig ut at pappaen bare kan settes til side sånn uten videre?

Jeg er også skeptisk til å legge ut bilder av sønnen din, men når han er så liten er det kanskje ikke så ille som om han hadde vært større.

Lykke til uansett!

Annonse

Skrevet

Og statistisk sett er det vel sånn at barnevernet har rett i de aller fleste tilfeller.

Har bare sett på noen bilder, men den moren ser veldig tynn ut, så jeg regner med at det har vært, eller er, et rusproblem\anorexi\misbruk\angst.

Og da har kanskje barnevernet ment at hun ikke har nok ressurser til å ta seg av et så lite barn.

Ikke vet jeg, men jeg synes det er usmakelig å legge ut bilder av barna sine på denne måten.

Tynne mennesker = rusproblem\anorexi\misbruk\angst, og Britney Spears = lyser godhet...

Djizeeez.....!

Skrevet

Jeg er helt sikker på at barnevernet ikke rykker et nyfødt barn fra moren sin uten veldig gode grunner.

Det er selvsagt noe du ikke forteller oss her, hva er det? Jeg betviler ikke din kjærlighet til barnet ditt. Men det er dessverre en klisje at kjærlighet er det eneste som trenges.

Hun har jo fortalt hele historien på hjemmesiden sin, så det blir vel feil å si at hun ikke har fortalt bakgrunnen for barnevernets beslutning?

Skrevet

Har ingen formening om hva som er rett og galt i en slik sak; men da jeg har negative erfaringer fra Barnevernet på dette stedet fra egen barndom (de holdt på å gi min far den daglige omsorg for meg...) tok jeg meg den frihet å oversende link til siden til en Telemarkspolitiker som kjenner forholdene bedre der nede - og som tidligere har engasjert seg i slike saker.

Gjest bebba
Skrevet

Kanskje barnevernet har antatt også at siden hun var så tynn så hadde hun problemer. Da er jeg i hvert fall uten problemer i så fall.

Skrevet

Beklager å si at du ikke virker troverdig som leder i helse- og sosial. Bl.a. er ikke problemet at det er for mange eldre i bransjen, tvert i mot. Det har jo også skjedd en stor endring av type tiltak i b.v. Kommunen som er nevn her er kjent som en av de fremste blandt nærmiljøtiltak.

Skjer hauer av feil i b.v. - for all del. Men slik du skriver virker du ikke faglig objektiv for meg.

Skrevet

Kanskje barnevernet har antatt også at siden hun var så tynn så hadde hun problemer. Da er jeg i hvert fall uten problemer i så fall.

:-)

Skrevet

Wow... Det var litt av en tolkning ut i fra at dama var slank...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...