Gå til innhold

Har du problemer med barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen formening om hva som er rett og galt i en slik sak; men da jeg har negative erfaringer fra Barnevernet på dette stedet fra egen barndom (de holdt på å gi min far den daglige omsorg for meg...) tok jeg meg den frihet å oversende link til siden til en Telemarkspolitiker som kjenner forholdene bedre der nede - og som tidligere har engasjert seg i slike saker.

Jeg har også dårlig erfaring med Barnevernet i samme kommune... Har forsøkt å gjøre opp en sak, men de er overhodet ikke interessert i å samarbeide.

Har du adressen til dette fornuftige mennesket blir jeg glad!

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lille, store, redde meg

22

• Champagne

6

• frosken

5

• Hawkwind

4

Skrevet

Jeg har også dårlig erfaring med Barnevernet i samme kommune... Har forsøkt å gjøre opp en sak, men de er overhodet ikke interessert i å samarbeide.

Har du adressen til dette fornuftige mennesket blir jeg glad!

Joa, har en mailadresse som er offentlig tilgjengelig - men om du vil bruke den er en helt annen sak ;-)

[email protected]

Skrevet

Joa, har en mailadresse som er offentlig tilgjengelig - men om du vil bruke den er en helt annen sak ;-)

[email protected]

Nåh... vel...

Takk likevel!

Skrevet

[email protected]

Svarer Alvheim på den adressen?

Jeg har brukt en annen men den svarer han ikke på.

Gjest tjohooo
Skrevet

Skjønner at du gjerne vil ha saken frem i lyset, men av hensyn til sønnen din synes jeg ikke du skal publisere bilder av ham på fora som dette, heller ikke fullt navn.

Jeg vet ikke hva som er rett eller galt, eller gjort/ikke gjort i denne saken - og det vil jeg heller ikke uttale meg om, men jeg synes ikke du skal publisere sønnen din på denne måten.

Også enig!!

Skrevet

Svarer Alvheim på den adressen?

Jeg har brukt en annen men den svarer han ikke på.

Jeg mener at all e-post som går inn til Stortinget ihvertfall blir journalført på adekvat vis.

Hvorvidt han faktisk svarer selv vites ikke - har aldri forsøkt å maile gubben før. Har liksom ikke de store FrP-sympatier - men denne fyren kan være grei å bruke for å få oppmerksomhet om saker i helsevesenet.

Mannen har profilert seg i mange lignende saker før - og er flink til å få kastet et kritisk lys over en del typer saker ihvertfall.

Annonse

Skrevet

Jeg mener at all e-post som går inn til Stortinget ihvertfall blir journalført på adekvat vis.

Hvorvidt han faktisk svarer selv vites ikke - har aldri forsøkt å maile gubben før. Har liksom ikke de store FrP-sympatier - men denne fyren kan være grei å bruke for å få oppmerksomhet om saker i helsevesenet.

Mannen har profilert seg i mange lignende saker før - og er flink til å få kastet et kritisk lys over en del typer saker ihvertfall.

Jeg stemmer ikke akkurat FrP jeg heller men tror han har hjulpet meg med et etableringstilskudd 269 000 kr. Han svarte aldri da men muntlig tilsagn kom dagen etter mail og skriftelig noen dager etterpå. Full helomvending fra boligkontorets side.

Men jeg har noen flere ting i skapet som jeg kunne tenke meg å få svar på.

Skrevet

Nåh... vel...

Takk likevel!

Regnet nesten med at du ikke ville synes denne muligheten var noe godt alternativ.

Har store problemer med å se for meg deg komme inn på et offentlig kontor sammen med Alvheimen ;-)

lille, store, redde meg
Skrevet

Har ingen formening om hva som er rett og galt i en slik sak; men da jeg har negative erfaringer fra Barnevernet på dette stedet fra egen barndom (de holdt på å gi min far den daglige omsorg for meg...) tok jeg meg den frihet å oversende link til siden til en Telemarkspolitiker som kjenner forholdene bedre der nede - og som tidligere har engasjert seg i slike saker.

Det er bra du engasjerer deg. Takk!

lille, store, redde meg
Skrevet

Jeg er i en sentral stilling innen sosial- og helse, og tror på deg. Har hørt om så mange triste eksempler, og så mye slett saksbehandling at jeg er fullstendig uten tro på barneverntjenesten.

Synes ikke det er galt å legge ut bilder av sønnen din. Han er en nydelig gutt med flotte foreldre. Gi alle dem som opplever det samme som deg et ansikt. Dette er barnevernets skam, men vi er ikke vant til å tenke slik. Vi hører alltid at det ligger mer bak, og at barnevernet har rett.

Som alle andre tar barnevernet feil. Men de er elendig til å innrømme det. Barnevernet må bli tøffere til se at livet kan leves på mange måter, og at gamle problemer kan løses.

Lykke til Trine, du har vært modig. Tror det vil komme en endring i barnevernet snart, når generasjonen autoritære bedrevitere i 50- og 60-årene blir pensjonert kommer heldigvis en ny generasjon.

Takk for et fint innlegg!

Det betyr så utrolig mye for meg at noen støtter meg slik som det du gjør nå.

lille, store, redde meg
Skrevet

De fleste foreldre er det. Statisktisk sett er mulighetene store.

Godt sagt!

Takk til alle dere som støtter meg i saken min og ikke dømmer meg.

Skal skrive mer siden. Er så utrolig trøtt og sliten akuratt nå. Har ikke fått sove fordi det er så slitsomt å ha det slik.

Gjest Persille
Skrevet

Hun har jo fortalt hele historien på hjemmesiden sin, så det blir vel feil å si at hun ikke har fortalt bakgrunnen for barnevernets beslutning?

Jeg tror nok hele historien er fremme - stikkordet er jo rusmisbruk. Men hun har ikke forklart i detalj, og det er det som gjør av ingen av oss er berettiget til å uttale oss.

Et barn som under svangerskapet blir utsatt for rusmidler - har behov etter fødsel som ikke "vanlige" folk klarer å håndtere. Det kreves mye ressurser både menneskelig og økonomisk for å ta vare på et slikt barn, og det sier seg selv at mor ikke er skikket til det.

To år er heller ingen tid - jeg skjønner at mor synes det er lenge, men for et barn er antagelig ikke de kritiske behovene for støtte og oppfølging stilt, og dermed er kanskje ikke mor skikket til å håndtere det.

Det er en hel masse hvis og om og men her - og _mye_ vi ikke vet. Vi har kun hørt en subjektiv side av saken, og den forteller oss egentlig ingenting. Så lenge man ikke har hørt den andre siden (noe vi aldri vil gjøre) - eller vært involvert i saken selv, så er det umulig å ta stilling til slike ting.

Uansett mener jeg innlegget burde slettes - av hensyn til barnet.

Gjest heier på sønnen!
Skrevet

Godt sagt!

Takk til alle dere som støtter meg i saken min og ikke dømmer meg.

Skal skrive mer siden. Er så utrolig trøtt og sliten akuratt nå. Har ikke fått sove fordi det er så slitsomt å ha det slik.

Slutt å sutre og begynne å leve!

Annonse

Gjest amparro
Skrevet

Det første jeg tenker når jeg leser innlegget ditt er om du/dere har en særdeles dårlig advokat. Kan han/hun jobben sin? Eller er din omsorgsevne så god som du fremstiller den her?

Saken har vært oppe i fylkesnemda og du har ikke fått medhold. Det er det IKKE barnevernet som har bestemt. Tvert i mot det er dommer, 2 sakkyndige som ikke har noen tilknytning til barnevernet og to legdommere (vanlige folk). Din advokat har hatt mulighet til å fremme alle de vitnene dere trenger for å belyse din sak. Det samme gjør barneverntjenesten. Det er fylkesnemnda som tar avgjøreslen - IKKE barnevernet! Det virker som om det er mange som ikke forstår det.

Hvorfor har ikke din sak blitt belyst godt nok i fylkesnemnda? Hadde dere ikke gode nok vitner som kunne gå "god" for deg ?

Jeg personlig synes ikke du fremmer din sak på en god måte ved å "fronte" barnet ditt på denne måten. Jeg synes det kan vitne om noe dårlig vurderingsevne. Er det å sette barnet sitt først? Er det å tenke på barnets behov for beskyttelse?

Jeg kan ikke uttal meg om din sak eller dine evner som omsorgsperson. Men det er ikke barnetvernet som tar den endelige avgjørelsen. Det må ALLE være klar over. Barnevernet legger frem saken sin og din advokat legger frem din sak. Fylkesnemnda avgjør etter hva som kommer fram i rette. Det er de som bestemmer.

Enten så er ikke du en så god omsorgsperson som du vil ha det til, eller så har du en advokat som ikke har gjort jobben sin.

Gjest bebba
Skrevet

Det første jeg tenker når jeg leser innlegget ditt er om du/dere har en særdeles dårlig advokat. Kan han/hun jobben sin? Eller er din omsorgsevne så god som du fremstiller den her?

Saken har vært oppe i fylkesnemda og du har ikke fått medhold. Det er det IKKE barnevernet som har bestemt. Tvert i mot det er dommer, 2 sakkyndige som ikke har noen tilknytning til barnevernet og to legdommere (vanlige folk). Din advokat har hatt mulighet til å fremme alle de vitnene dere trenger for å belyse din sak. Det samme gjør barneverntjenesten. Det er fylkesnemnda som tar avgjøreslen - IKKE barnevernet! Det virker som om det er mange som ikke forstår det.

Hvorfor har ikke din sak blitt belyst godt nok i fylkesnemnda? Hadde dere ikke gode nok vitner som kunne gå "god" for deg ?

Jeg personlig synes ikke du fremmer din sak på en god måte ved å "fronte" barnet ditt på denne måten. Jeg synes det kan vitne om noe dårlig vurderingsevne. Er det å sette barnet sitt først? Er det å tenke på barnets behov for beskyttelse?

Jeg kan ikke uttal meg om din sak eller dine evner som omsorgsperson. Men det er ikke barnetvernet som tar den endelige avgjørelsen. Det må ALLE være klar over. Barnevernet legger frem saken sin og din advokat legger frem din sak. Fylkesnemnda avgjør etter hva som kommer fram i rette. Det er de som bestemmer.

Enten så er ikke du en så god omsorgsperson som du vil ha det til, eller så har du en advokat som ikke har gjort jobben sin.

Synes du forenkler det litt her. Det er meget vanskelig å uttale seg i slike tilfeller, men innlegget viser et menneske i nød. Systemet tar ikke godt nok vare på mennesker, det er vi mange som har bittert fått erfare. Ikke bare i barnevernsaker. I slike ekstra følsomme saker så er det stor vegring ved å ta beslutninger eller omgøre beslutninger. Hvem som har rett eller ikke rett er ikke saken her. Ingen tjener på slike saker.

En digresjon: Jeg slapp ut av Iran natt til mandag (ja for bare to dager siden), selvom jeg hadde fått feil visum og hadde vært ulovlig de siste timene i landet. Ambassaden kontaktet meg i går og de ble helt himmelfalne da de hørte at dette hadde blitt ordnet på flyplassen. Jeg hadde en meget dyktig reiseleder som er advokat. Takket være han kom jeg meg ut. Ambassaden har aldri hørt om slik før, og i fleste tilfeller har det tatt en uke. Jeg har ikke fortjent det noe spesielt fremfor andre. Det bare ble slik. Jeg var heldig hadde med meg en dyktig mann, og traff på en vennlig, omsorgsfull iraner som hørte på oss.

Gjest moralsiten
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kjøre en stavekontroll på sida di, det virker så ubehjelpelig med alle feila. Stav i det minste navnet til gutten din riktig, det er forskjell på André og Andrè.

Gjest hilsen moralisten som ikke klarer stave sitt eget nick riktig?
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kjøre en stavekontroll på sida di, det virker så ubehjelpelig med alle feila. Stav i det minste navnet til gutten din riktig, det er forskjell på André og Andrè.

.

Gjest moralsiten
Skrevet

.

Jeg er da en moralsit, noe annet skulle tatt seg ut.

lille, store, redde meg
Skrevet

Hehe...

Jeg kan ikke med alle tegnene på tastaturet, så jeg må bare beklage det. Men jeg vet inderlig godt hvordan navnet til sønnen min skrives.

Men jeg er ingen pc ekspert.

Dette er første hjemmesiden jeg lager og jeg har ikke hatt internett i mer enn et år.

Jeg tenkte faktis på det før i dag, om jeg skulle skrive noe om stavefeil på siden min.

Er så ivrig når jeg skriver.

Og det tar lengre tid å rette det opp enn det tar å jobbe med siden.

Så jeg velger å prioritere.

Oppdaterer heller siden min ofte enn å rette småfeil.

Alle forstår hva jeg skriver så da er jeg fornøyd.

lille, store, redde meg
Skrevet

Hehe...

Jeg kan ikke med alle tegnene på tastaturet, så jeg må bare beklage det. Men jeg vet inderlig godt hvordan navnet til sønnen min skrives.

Men jeg er ingen pc ekspert.

Dette er første hjemmesiden jeg lager og jeg har ikke hatt internett i mer enn et år.

Jeg tenkte faktisk på det før i dag, om jeg skulle skrive noe om stavefeil på siden min.

Er så ivrig når jeg skriver.

Og det tar lengre tid å rette det opp enn det tar å jobbe med siden.

Så jeg velger å prioritere.

Oppdaterer heller siden min ofte enn å rette småfeil.

Alle forstår hva jeg skriver så da er jeg fornøyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...