Gjest KariKruskakli Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Du legger merke til det uansett. Det er bare å klikke seg inn på en eller annen nettavis, og du får kastet reklamebannere mot deg. Det samme skjer hver gang du skrur på tv, eller går en tur i Oslo. Jeg har et arr på venstre hofte. Det er sikkert 20 cm. langt. Jeg har aldri tenkt på dette som noe annet enn et arr. Hvilken jente kunne hatt noe sånt uten å tenke på det? Ikke at det er stygt, for det er det ikke, men dersom man anser et strekkmerke som et problem ville nok dette arret fortonet seg som et helvete. "Jeg har aldri tenkt på dette som noe annet enn et arr. Hvilken jente kunne hatt noe sånt uten å tenke på det?" Jeg for eksempel. Jeg har et arr helt nederst på magen. Jeg tenker heller ikke på det som stygt. 0 Siter
favn Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 *hvorfor leser SDD kvinneblader* Hah,- det lurte jeg også på, favn ;-) Og når han attpåtil sitter halve dagen og koseprater med kvinnfolkene på dol... ;-) 0 Siter
Gjest veldig blank på området...:-/ Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg har masse strekkmerker på magen. Det ser helt forferdelig ut. Jeg syns heller ikke det gjør noe med litt strekkmerker på lår, eller på magen for den saks skyld. Men de som er plaget med det er vel de som har enorme strekkmerker. Jeg har det i tillegg til masse løs hud. Dette er ikke fint, det er direkte stygt. Hele magen ser ut som om den er vridd opp som en fille:-/ Nå har jeg operert magen, så jeg har ikke lenger løs hud, men strekkmerkene viser jo enda veldig godt. Og det er ikke lekkert nei!!! (Har også litt strekkmerker på lårene og brystene, men det er bare slike hvite streker, som nesten ikke synes, så de bryr jeg meg ikke om) Regner med at du ikke har så veldig mye strekkmerker siden du ser på dette som et veldig lite problem... 0 Siter
Lurveline Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 "Jeg har aldri tenkt på dette som noe annet enn et arr. Hvilken jente kunne hatt noe sånt uten å tenke på det?" Jeg for eksempel. Jeg har et arr helt nederst på magen. Jeg tenker heller ikke på det som stygt. Ikke jeg heller. Jeg har et 10-15 cm langt arr på halsen etter å ha fjernet en cyste. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Og når han attpåtil sitter halve dagen og koseprater med kvinnfolkene på dol... ;-) Nå skremmer vi ham snart vekk ;-) 0 Siter
Gjest bliff Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Etter grviditet har eg strekkmerker og hengemage. Ja, eg skammer meg. Ikke så mye over strekkmerkene, men magen som henger og slenger er motbydelig. 0 Siter
favn Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Nå skremmer vi ham snart vekk ;-) Neida, odølinger tåler visst en støyt. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Neida, odølinger tåler visst en støyt. Vi får håpe på det :-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 de som du kaller dumme ser i hvertfall bra ut da, og har litt viljestyrke i kroppen. Ikke noe kult å være lat og svak som de feite da. De dumme synes _selv_ de ser bra ut, hva vi andre synes har de ikke intelligens nok til å sette seg inn i. Dessuten er det vel ikke så mange av tungvekterne som er svake? Fysisk styrke har tildels noe med vekt å gjøre også. Og mente du mentalt svak, så er de dumme _mye_ svakere enn de feite. Ser ut til at du kommer til kort med alle "argumentene" dine 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Ikke jeg heller. Jeg har et 10-15 cm langt arr på halsen etter å ha fjernet en cyste. Ja,det viktigste er jo å få fjernet systen. Da tenker man ikke akkurat på arret. Isteden for en arrfri mage, har jeg ei nydelig jente. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Har ikke noe problem med det jeg annet enn at det er stygt. Og at jeg misliker personligheten deres som tillater dem å la seg forfalle slik. Akkurat, så en som ikke er opphengt i ytre fremstilling har en dårligere personlighet enn en som er dum nok til å uttale at folk h*n ikke har noe som helst kjennskap til utseendemessig er feite og stygge? Greit å vite. Problemet med de dumme (men muligens pene) er at de faller av lasset når skjønnheten forsvinner - for det gjør den med alderen. Og skjønnehet er ganske individuelt, jeg synes svært få modeller er virkelig vakre, de tar seg godt ut på bilder, men virkelig vakre er de ikke. Intelligens derimot - det har du til du dør. 0 Siter
noami Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Ikke akkurat skam men hjelper ikke så fryktelig på selvfølelsen når en skal prøve bikinier da...mannen min ruller med øynene og kaller de for tigerstriper og håper jeg slutter å plage ham mer med klaging når jeg for n'te gang nevner strekkmerkene på magen pga graviditet...søtt men alikevel.... Jeg vet ikke helt..kan ikke helt huskejeg har lagt merke til andres strekkmerker forresten..kanskje vi bare er for opptatte av våres egne, vi som har strekkmerker? Eller kanskje andre er flinkere til å skjule disse under badedrakter etc..hm.. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det har du rett i. Sitter jeg på en kafè med et par kompiser og det går en nydelig jente med 10 kilo for mye forbi, kommenterer vi det pene. Sitter jeg på en kafè med et par jenter og det går en nydelig jente med 10 kilo for mye forbi, kommenterer jentene de 10 kiloene. Hva slags jenter er det du kjenner da? Bare fjortiser? 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 De dumme synes _selv_ de ser bra ut, hva vi andre synes har de ikke intelligens nok til å sette seg inn i. Dessuten er det vel ikke så mange av tungvekterne som er svake? Fysisk styrke har tildels noe med vekt å gjøre også. Og mente du mentalt svak, så er de dumme _mye_ svakere enn de feite. Ser ut til at du kommer til kort med alle "argumentene" dine Selvsagt kommer en til "kort" i ditt hode, når du bare plukker ting ut av løse luften. Ikke noe av det du sa stemmer jo... Er du BÅDE dum og feit?? 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Akkurat, så en som ikke er opphengt i ytre fremstilling har en dårligere personlighet enn en som er dum nok til å uttale at folk h*n ikke har noe som helst kjennskap til utseendemessig er feite og stygge? Greit å vite. Problemet med de dumme (men muligens pene) er at de faller av lasset når skjønnheten forsvinner - for det gjør den med alderen. Og skjønnehet er ganske individuelt, jeg synes svært få modeller er virkelig vakre, de tar seg godt ut på bilder, men virkelig vakre er de ikke. Intelligens derimot - det har du til du dør. Viser jo litt av din intelligens da, når du sier at intelligensen har man til en dør. Det er jo ikke riktig i det hele tatt! Og hva er det som er så pent med feite folk da? Du vet like godt som meg at det ikke er noe man higer etter. Å ikke være opphengt i det ytre kan man da være selv om man ikke lar kroppen ese ut, uten tanke på liv og helse. Man har lov å bruke hjernen selv om man er feit da. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Selvsagt kommer en til "kort" i ditt hode, når du bare plukker ting ut av løse luften. Ikke noe av det du sa stemmer jo... Er du BÅDE dum og feit?? Plukker ting av løse luften? Jeg bare svarte på dine "argumenter" jeg Føler egentlig ikke noe stort behov for å forsvare utseende mitt, men jeg er 170 høy og veier 56 kilo, så jeg er slank. Og det er _etter_ et barn. Ikke har jeg hengepupper, hengemage eller strekkmerker heller - ser ut akkurat slik jeg gjorde før jeg fikk barn Og når det gjelder intelligensen overlater jeg til andre å dømme det - man har sjelden liten innsikt i sin egen intelligens, ingen som er dumme er særlig klar over det selv.... Men skal jeg ta ytre forhold i betraktning, som utdanning, jobb, firmaet mitt, etc - så vil jeg anta jeg ligger på plussiden av gjennomsnittet rent faglig, sosialt langt over - og teknisk, omtrent på streken. (Og for de av dere som reagerer på dette svaret, ta i betraktning hvem det diskuteres med ) Du er jo nesten like mye moro som en viss annen diskusjonspartner jeg stadig har!! :) 0 Siter
amber sun Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg har ingen strekkmerker, og er igrunnen veldig glad for det. Det er ingen skam, herregud - det kommer da av at en har født et barn, og er ingenting å skamme seg over. Det er ikke det peneste, det er det vel ingen som syns, men at det skal gjøre at en ikke kan gå i bikini f eks, syns jeg da ikke. Så jeg hadde sannsynligvis gått i bikini om jeg hadde hatt strekkmerker også. Tror jeg. Men jeg har ikke vært i den situasjonen, så helt sikker kan jeg ikke være. Men jeg tenker aldri at strekkmerker skulle gjøre at en ikke bør bruke bikini! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Viser jo litt av din intelligens da, når du sier at intelligensen har man til en dør. Det er jo ikke riktig i det hele tatt! Og hva er det som er så pent med feite folk da? Du vet like godt som meg at det ikke er noe man higer etter. Å ikke være opphengt i det ytre kan man da være selv om man ikke lar kroppen ese ut, uten tanke på liv og helse. Man har lov å bruke hjernen selv om man er feit da. "Viser jo litt av din intelligens da, når du sier at intelligensen har man til en dør. Det er jo ikke riktig i det hele tatt!" * Det er vel strengt tatt ikke sånn at man blir dummere med alderen. Man får derimot mer kunnskap, lærdom, erfaring og visdom. Og det sier ingenting om min intelligens "Og hva er det som er så pent med feite folk da? Du vet like godt som meg at det ikke er noe man higer etter." * Du higer ikke etter det, det finnes de som gjør det. Beauty is in the eye of the beholder. Det viktigste er vel ikke at alle er like pene, slanke, veltrente, etc - men at vi lever i et oppegående samfunn hovedsaklig i harmoni med seg selv og andre. "Å ikke være opphengt i det ytre kan man da være selv om man ikke lar kroppen ese ut, uten tanke på liv og helse. " * Litt usikker på meningen bak den setningen: mener du å si at man ikke trenger å være opphengt i det ytre - selv om man er slank? I så fall; selvfølgelig kan man det, jeg er slank - og tenker verken over hva jeg spiser eller hvor mye jeg trener, jeg gjør det som passer meg. Noen ganger jeg opp i vekt, andre ganger ned. Men likevel - jeg sier aldri at de som er større enn meg er dumme og feite, for det er de strengt tatt ikke. Og jeg synes ikke man er en dårligere person om man veier mer enn gjennomsnittet for høyden - jeg synes det sier at man lever et godt liv, og er tilfreds med det. Det er ganske mange andre verdier enn ytre skjønnhet og vekt. "Man har lov å bruke hjernen selv om man er feit da. " * Det har man om man er slank og såkalt pen også 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Ikke akkurat skam men hjelper ikke så fryktelig på selvfølelsen når en skal prøve bikinier da...mannen min ruller med øynene og kaller de for tigerstriper og håper jeg slutter å plage ham mer med klaging når jeg for n'te gang nevner strekkmerkene på magen pga graviditet...søtt men alikevel.... Jeg vet ikke helt..kan ikke helt huskejeg har lagt merke til andres strekkmerker forresten..kanskje vi bare er for opptatte av våres egne, vi som har strekkmerker? Eller kanskje andre er flinkere til å skjule disse under badedrakter etc..hm.. Når du sier det tror jeg faktisk ikke at jeg har lagt merke til andres strekkmerker heller.... Hm... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg har ingen strekkmerker, og er igrunnen veldig glad for det. Det er ingen skam, herregud - det kommer da av at en har født et barn, og er ingenting å skamme seg over. Det er ikke det peneste, det er det vel ingen som syns, men at det skal gjøre at en ikke kan gå i bikini f eks, syns jeg da ikke. Så jeg hadde sannsynligvis gått i bikini om jeg hadde hatt strekkmerker også. Tror jeg. Men jeg har ikke vært i den situasjonen, så helt sikker kan jeg ikke være. Men jeg tenker aldri at strekkmerker skulle gjøre at en ikke bør bruke bikini! Har heller ingen strekkmerker,- og hva mer er,- jeg har ikke sett noen på andre heller! For jeg glor jo sjelden på andre damer i bikini. Noen kilo for mye har jeg,- men ettersom jeg blir eldre gir jeg mer og mer f* i at jeg ikke er perfekt. Noen av de kiloene er forresten i ferd med å forsvinne... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.