ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Hva slags jenter er det du kjenner da? Bare fjortiser? Nei, de er godt voksne. Altså: Ikke godt voksne. De er 30 +- 5 år. Sånn har det for øvrig alltid vært så lenge jeg kan huske. Jeg har kjent mennesker i alt som finnes av miljøer, og dette går igjen uansett. Jenter kommenterer andre jenter langt mer enn vi gutta gjør, og i motsetning til oss fortrinnsvis det negative. Så kan du selvsagt avskrive det med at jeg kjenner fjortiser, men tilfellet er i så fall at jeg har vært uheldig med å møte den typen jenter så lenge jeg kan huske. Men siden det er snakk om så utrolig mange tviler jeg veldig på det, og anser faktisk dette som en helt normal jentegreie på linje med dasslokket som på død og liv skal ned. Alle er selvsagt ikke sånn, men vi snakker om jævla mange. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 OK,da...klart man ser jo reklamen. Og blir sikkert bittelitt påvirket, selv om man tror man er hevet over denslags. Menns arr er forresten mye kulere - du har sikkert skrytt av gjedda som beit deg! Svær som en hai! Den gjedda var rimelig voksen, ja. Det skal den ha! 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 De dumme synes _selv_ de ser bra ut, hva vi andre synes har de ikke intelligens nok til å sette seg inn i. Dessuten er det vel ikke så mange av tungvekterne som er svake? Fysisk styrke har tildels noe med vekt å gjøre også. Og mente du mentalt svak, så er de dumme _mye_ svakere enn de feite. Ser ut til at du kommer til kort med alle "argumentene" dine "De dumme synes _selv_ de ser bra ut , hva vi andre synes har de ikke intelligens nok til å sette seg inn i" Å ja, er det slik det er? jeg synes jeg ser ganske bra ut.(Selv om jeg ikke ser ut som noen modell) Er jeg dum da? Jeg var penere da jeg var 20, men da var jeg likevel misfornøyd med både det ene og det andre. Er det fordi jeg var klokere som 20-åring enn nå? Jeg håper da virkelig ikke det. 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Plukker ting av løse luften? Jeg bare svarte på dine "argumenter" jeg Føler egentlig ikke noe stort behov for å forsvare utseende mitt, men jeg er 170 høy og veier 56 kilo, så jeg er slank. Og det er _etter_ et barn. Ikke har jeg hengepupper, hengemage eller strekkmerker heller - ser ut akkurat slik jeg gjorde før jeg fikk barn Og når det gjelder intelligensen overlater jeg til andre å dømme det - man har sjelden liten innsikt i sin egen intelligens, ingen som er dumme er særlig klar over det selv.... Men skal jeg ta ytre forhold i betraktning, som utdanning, jobb, firmaet mitt, etc - så vil jeg anta jeg ligger på plussiden av gjennomsnittet rent faglig, sosialt langt over - og teknisk, omtrent på streken. (Og for de av dere som reagerer på dette svaret, ta i betraktning hvem det diskuteres med ) Du er jo nesten like mye moro som en viss annen diskusjonspartner jeg stadig har!! :) Hvorfor diskuterer du hvis du ikke er feit da?? Bare dum?? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 "De dumme synes _selv_ de ser bra ut , hva vi andre synes har de ikke intelligens nok til å sette seg inn i" Å ja, er det slik det er? jeg synes jeg ser ganske bra ut.(Selv om jeg ikke ser ut som noen modell) Er jeg dum da? Jeg var penere da jeg var 20, men da var jeg likevel misfornøyd med både det ene og det andre. Er det fordi jeg var klokere som 20-åring enn nå? Jeg håper da virkelig ikke det. "Å ja, er det slik det er? jeg synes jeg ser ganske bra ut.(Selv om jeg ikke ser ut som noen modell) Er jeg dum da?" * Ikke kom og ødelegg med fornuftige argumenter når jeg er midt i en morsom diskusjon Neida, det er ikke sånn. Det er bare sånn at de som er "dumme og deilige" svært sjelden passer inn i det bildet de aller aller fleste tegner av en som er virkelig vakker. Og motdebattanten min her mener det er viktigere å være slank og pen, enn å ha litt innenfor hjermebarken også. Derav alle "feit, dum og stygg" kommentarene.... "Jeg var penere da jeg var 20, men da var jeg likevel misfornøyd med både det ene og det andre." * Var du egentlig det? Eller var du bare annerledes pen? Jeg er sikker på at om du spør en på din egen alder (i dag) så ville h*n synes du er like pen nå som da - om enn eldre. Du var yngre da du var 20, ikke nødvendigvis penere... "Er det fordi jeg var klokere som 20-åring enn nå?" * Tja, kanskje du er penere nå enn da du var 20, fordi du nå er mer tilfreds med deg selv? Uansett - jeg har litt moro med Jutre akkurat nå - litt lite å gjøre på jobb Kanskje min personlighet er dårlig fordi jeg morer meg med å harsellere litt med folk som Jutre - men da er det hvertfall ikke fordi jeg er feit (slik Jutre mener) 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 "Viser jo litt av din intelligens da, når du sier at intelligensen har man til en dør. Det er jo ikke riktig i det hele tatt!" * Det er vel strengt tatt ikke sånn at man blir dummere med alderen. Man får derimot mer kunnskap, lærdom, erfaring og visdom. Og det sier ingenting om min intelligens "Og hva er det som er så pent med feite folk da? Du vet like godt som meg at det ikke er noe man higer etter." * Du higer ikke etter det, det finnes de som gjør det. Beauty is in the eye of the beholder. Det viktigste er vel ikke at alle er like pene, slanke, veltrente, etc - men at vi lever i et oppegående samfunn hovedsaklig i harmoni med seg selv og andre. "Å ikke være opphengt i det ytre kan man da være selv om man ikke lar kroppen ese ut, uten tanke på liv og helse. " * Litt usikker på meningen bak den setningen: mener du å si at man ikke trenger å være opphengt i det ytre - selv om man er slank? I så fall; selvfølgelig kan man det, jeg er slank - og tenker verken over hva jeg spiser eller hvor mye jeg trener, jeg gjør det som passer meg. Noen ganger jeg opp i vekt, andre ganger ned. Men likevel - jeg sier aldri at de som er større enn meg er dumme og feite, for det er de strengt tatt ikke. Og jeg synes ikke man er en dårligere person om man veier mer enn gjennomsnittet for høyden - jeg synes det sier at man lever et godt liv, og er tilfreds med det. Det er ganske mange andre verdier enn ytre skjønnhet og vekt. "Man har lov å bruke hjernen selv om man er feit da. " * Det har man om man er slank og såkalt pen også Du er liksom så på bærtur at du ikke finner hjem. Jeg snakker om feite folk da. Ikke om normale. Det er DU som har dratt inn intelligens her. Jeg mener ikke at feite er dumme. Men de er late og har lite viljestyrke siden de ikke greier gå ned i vekt. Selvsagt er det greit å se forskjellig ut, ikke alle skal være perfekte, men når man er FEIT så er man veldig veldig overvektig, og da blir man også fort syk, i tillegg til at man jo ser forferdelig ut. Å komme å påstå noe annet enn at feite folk burde prøve å tenke mer på helsa blir for meg veldig BS. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Hvorfor diskuterer du hvis du ikke er feit da?? Bare dum?? Fordi jeg morer med med å harsellere litt med deg Og hvorfor diskuterer du om du ikke er feit? Var ikke klar over at det var et krav for å hive seg inn i diskusjonen... Det var du som uttalte at feite folk var late, svake, stygge, etc - du mener vel ikke at man må være feit for å kvalifisere til å svare på den type innlegg? Dessuten synes jeg fyrlykt sitt svar til deg var bra Og så har jeg litt pause på jobben akkurat nå - og da liker jeg å le litt 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 "Å ja, er det slik det er? jeg synes jeg ser ganske bra ut.(Selv om jeg ikke ser ut som noen modell) Er jeg dum da?" * Ikke kom og ødelegg med fornuftige argumenter når jeg er midt i en morsom diskusjon Neida, det er ikke sånn. Det er bare sånn at de som er "dumme og deilige" svært sjelden passer inn i det bildet de aller aller fleste tegner av en som er virkelig vakker. Og motdebattanten min her mener det er viktigere å være slank og pen, enn å ha litt innenfor hjermebarken også. Derav alle "feit, dum og stygg" kommentarene.... "Jeg var penere da jeg var 20, men da var jeg likevel misfornøyd med både det ene og det andre." * Var du egentlig det? Eller var du bare annerledes pen? Jeg er sikker på at om du spør en på din egen alder (i dag) så ville h*n synes du er like pen nå som da - om enn eldre. Du var yngre da du var 20, ikke nødvendigvis penere... "Er det fordi jeg var klokere som 20-åring enn nå?" * Tja, kanskje du er penere nå enn da du var 20, fordi du nå er mer tilfreds med deg selv? Uansett - jeg har litt moro med Jutre akkurat nå - litt lite å gjøre på jobb Kanskje min personlighet er dårlig fordi jeg morer meg med å harsellere litt med folk som Jutre - men da er det hvertfall ikke fordi jeg er feit (slik Jutre mener) Jeg har aldri sagt noe om intelligens har noe med vekt å gjøre. Det er du som stadig drar frem din mangel på det. DU mener tydeligvis at ingen pene kan være smarte. Deg om det. Jeg mener ikke at hverken feite og stygge eller slanke og pene tilhører noen kategori basert på IQ. 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Fordi jeg morer med med å harsellere litt med deg Og hvorfor diskuterer du om du ikke er feit? Var ikke klar over at det var et krav for å hive seg inn i diskusjonen... Det var du som uttalte at feite folk var late, svake, stygge, etc - du mener vel ikke at man må være feit for å kvalifisere til å svare på den type innlegg? Dessuten synes jeg fyrlykt sitt svar til deg var bra Og så har jeg litt pause på jobben akkurat nå - og da liker jeg å le litt Du svarte jo som om du skulle være feit. Men du er ytters usaklig, dessuten mener du jo at IQ og vekt hører sammen, noe som nærmest sagt sjokkerer. 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Dumme folk kunne også jobbet litt med å forstå at ikke alle er på samme stadie i livet. Overvekt handler om så mye mer enn for mye mat og for lite trim. Alle slanke folk er dumme? Javel.. det sier det meste om deg... 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Nei, de er godt voksne. Altså: Ikke godt voksne. De er 30 +- 5 år. Sånn har det for øvrig alltid vært så lenge jeg kan huske. Jeg har kjent mennesker i alt som finnes av miljøer, og dette går igjen uansett. Jenter kommenterer andre jenter langt mer enn vi gutta gjør, og i motsetning til oss fortrinnsvis det negative. Så kan du selvsagt avskrive det med at jeg kjenner fjortiser, men tilfellet er i så fall at jeg har vært uheldig med å møte den typen jenter så lenge jeg kan huske. Men siden det er snakk om så utrolig mange tviler jeg veldig på det, og anser faktisk dette som en helt normal jentegreie på linje med dasslokket som på død og liv skal ned. Alle er selvsagt ikke sånn, men vi snakker om jævla mange. Da må jeg være svært unormal, for jeg har aldri irrtert meg over dette med dasslokket. Riktignok er det en del andre ting som irriterer meg. Jeg kommenterer vel andre jenter jeg også men bare hvis de ser ordentlig rare og morsomme ut,og det gjør man jo ikke med 10 kilo for mye. Sånn sett kommenterer jeg gutter like mye. Fenomenet du beskriver, mener jeg hører mer til den yngre garde og har mye med usikkerhet å gjøre. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Da må jeg være svært unormal, for jeg har aldri irrtert meg over dette med dasslokket. Riktignok er det en del andre ting som irriterer meg. Jeg kommenterer vel andre jenter jeg også men bare hvis de ser ordentlig rare og morsomme ut,og det gjør man jo ikke med 10 kilo for mye. Sånn sett kommenterer jeg gutter like mye. Fenomenet du beskriver, mener jeg hører mer til den yngre garde og har mye med usikkerhet å gjøre. Det dasslokkfenomenet er det vel egentlig ikke mulig å forstå. Det må være en holdning mange jenter inntar bare for å mene noe om det. Sykt. At det har med usikkerhet å gjøre er jeg helt enig med deg i. Men mange jenter er svært usikre. I hvert fall ser det ut som om min generasjon er det. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Du er liksom så på bærtur at du ikke finner hjem. Jeg snakker om feite folk da. Ikke om normale. Det er DU som har dratt inn intelligens her. Jeg mener ikke at feite er dumme. Men de er late og har lite viljestyrke siden de ikke greier gå ned i vekt. Selvsagt er det greit å se forskjellig ut, ikke alle skal være perfekte, men når man er FEIT så er man veldig veldig overvektig, og da blir man også fort syk, i tillegg til at man jo ser forferdelig ut. Å komme å påstå noe annet enn at feite folk burde prøve å tenke mer på helsa blir for meg veldig BS. Du har antagelig misforstått poenget i diskusjonen. Det er _din_ intelligens vi diskuterer. Om du leser mellom linjene i innlegget til fyrlykt, antydes det at du er for dum til å forstå at ikke alle er feite pga latskap, svakhet, eller kosthold. "Jeg mener ikke at feite er dumme. Men de er late og har lite viljestyrke siden de ikke greier gå ned i vekt." * Men hvordan vet du at de vil ned i vekt? Kanskje de trives sånn som de er? "Selvsagt er det greit å se forskjellig ut, ikke alle skal være perfekte, men når man er FEIT så er man veldig veldig overvektig, og da blir man også fort syk," * Et godt argument, men det har ingenting med poenget i hovedinnlegget her. Hovedinnlegget handlet om skam ved strekkmerker - ikke at feite folk blir fortere syke. Det er et argument du kommer med nå fordi det er det eneste som kan forsvare at du har et problem med fedme. Dessuten er det ikke det som er bekymringen din, du liker ikke fedme fordi du synes det er stygt, ikke fordi du er bekymret for at de kan bli syke. Dessuten kan feite mennesker ha langt bedre helse en tynne mennesker... "i tillegg til at man jo ser forferdelig ut." * Kommer vel an på hvem som ser... "Å komme å påstå noe annet enn at feite folk burde prøve å tenke mer på helsa blir for meg veldig BS" * Men det var ikke det du sa. Du sa at feite folk var stygge, late, viljeløse, svake, etc. Det er ikke det samme. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Alle slanke folk er dumme? Javel.. det sier det meste om deg... Nei, du er dum. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Du svarte jo som om du skulle være feit. Men du er ytters usaklig, dessuten mener du jo at IQ og vekt hører sammen, noe som nærmest sagt sjokkerer. "Du svarte jo som om du skulle være feit." * Man kan vel forsvare en folkegruppe med et markant utseende selv om man ikke er en del av den selv? "Men du er ytters usaklig, dessuten mener du jo at IQ og vekt hører sammen, noe som nærmest sagt sjokkerer." * Neida, det mener jeg ikke. Det har jeg da heller ikke skrevet noe sted? Jeg sa bare at det var værre å være dum enn feit 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Nei, de er godt voksne. Altså: Ikke godt voksne. De er 30 +- 5 år. Sånn har det for øvrig alltid vært så lenge jeg kan huske. Jeg har kjent mennesker i alt som finnes av miljøer, og dette går igjen uansett. Jenter kommenterer andre jenter langt mer enn vi gutta gjør, og i motsetning til oss fortrinnsvis det negative. Så kan du selvsagt avskrive det med at jeg kjenner fjortiser, men tilfellet er i så fall at jeg har vært uheldig med å møte den typen jenter så lenge jeg kan huske. Men siden det er snakk om så utrolig mange tviler jeg veldig på det, og anser faktisk dette som en helt normal jentegreie på linje med dasslokket som på død og liv skal ned. Alle er selvsagt ikke sånn, men vi snakker om jævla mange. Da må jeg være svært unormal, for jeg har aldri irrtert meg over dette med dasslokket. Riktignok er det en del andre ting som irriterer meg. Jeg kommenterer vel andre jenter jeg også men bare hvis de ser ordentlig rare og morsomme ut,og det gjør man jo ikke med 10 kilo for mye. Sånn sett kommenterer jeg gutter like mye. Fenomenet du beskriver, mener jeg hører mer til den yngre garde og har mye med usikkerhet å gjøre. 0 Siter
tonie Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det dasslokkfenomenet er det vel egentlig ikke mulig å forstå. Det må være en holdning mange jenter inntar bare for å mene noe om det. Sykt. At det har med usikkerhet å gjøre er jeg helt enig med deg i. Men mange jenter er svært usikre. I hvert fall ser det ut som om min generasjon er det. Jammen....Det ser jo så stygt ut! Omtrent som skapdører som står åpne. 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Du har antagelig misforstått poenget i diskusjonen. Det er _din_ intelligens vi diskuterer. Om du leser mellom linjene i innlegget til fyrlykt, antydes det at du er for dum til å forstå at ikke alle er feite pga latskap, svakhet, eller kosthold. "Jeg mener ikke at feite er dumme. Men de er late og har lite viljestyrke siden de ikke greier gå ned i vekt." * Men hvordan vet du at de vil ned i vekt? Kanskje de trives sånn som de er? "Selvsagt er det greit å se forskjellig ut, ikke alle skal være perfekte, men når man er FEIT så er man veldig veldig overvektig, og da blir man også fort syk," * Et godt argument, men det har ingenting med poenget i hovedinnlegget her. Hovedinnlegget handlet om skam ved strekkmerker - ikke at feite folk blir fortere syke. Det er et argument du kommer med nå fordi det er det eneste som kan forsvare at du har et problem med fedme. Dessuten er det ikke det som er bekymringen din, du liker ikke fedme fordi du synes det er stygt, ikke fordi du er bekymret for at de kan bli syke. Dessuten kan feite mennesker ha langt bedre helse en tynne mennesker... "i tillegg til at man jo ser forferdelig ut." * Kommer vel an på hvem som ser... "Å komme å påstå noe annet enn at feite folk burde prøve å tenke mer på helsa blir for meg veldig BS" * Men det var ikke det du sa. Du sa at feite folk var stygge, late, viljeløse, svake, etc. Det er ikke det samme. Ro ro til fiskeskjær.. Har du ikke noe bedre å komme med?? 0 Siter
morsan Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Du svarte jo som om du skulle være feit. Men du er ytters usaklig, dessuten mener du jo at IQ og vekt hører sammen, noe som nærmest sagt sjokkerer. IQ og vekt hører helt klart sammen. Bare se på Keiko! Mange onn med spekk og intelligent som bare rakkern! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.