Gå til innhold

Strekkmerker - en skam?

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Mulig jeg har litt sykt syn på det da, men dersom strekkmerkene kommer av at man har vært gravid så er de ingen skam, har man ikke barn så er det litt mer skam.

Foresten så kjenner jeg gutter med strekkemerker også, de trener veldig mye.(er ikke boler)

Mannen min har noen strekkmerker på lårene :o) Det er ikke fordi han har vært eller er for tykk han vokste rett og slett litt for fort i puberteten.

De er ikke veldig synlige da. Har selv noen strekkmerker på magen og lårene, men ikke sånne kjempeblå som noen har. Det er andre ting jeg irriterer meg mer over for å si det sånn.

• Svar 180
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

19

• fei1365380229

17

• ShitDiddelyDo

15

• Kvinna

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er absolutt ingen skam, men PENT er det ikke.

Jeg har ingen strekkmerker selv, men magen er mer pudding enn før. Bryr meg lite om det:)

Enig, ikke så fint, men ingen skam! :-)

fei1365380229
Skrevet

Tenk når vi er 80:)

Bestemoren min har nettopp fyllt 80 år og er verdens skjønneste. Hun syns ikke det selv da, men jeg syns det og skal prøve å huske at jeg syns det når jeg blir 80 år :o)

Skrevet

Jeg har masse strekkmerker på magen. Det ser helt forferdelig ut. Jeg syns heller ikke det gjør noe med litt strekkmerker på lår, eller på magen for den saks skyld. Men de som er plaget med det er vel de som har enorme strekkmerker. Jeg har det i tillegg til masse løs hud. Dette er ikke fint, det er direkte stygt. Hele magen ser ut som om den er vridd opp som en fille:-/

Nå har jeg operert magen, så jeg har ikke lenger løs hud, men strekkmerkene viser jo enda veldig godt. Og det er ikke lekkert nei!!!

(Har også litt strekkmerker på lårene og brystene, men det er bare slike hvite streker, som nesten ikke synes, så de bryr jeg meg ikke om)

Regner med at du ikke har så veldig mye strekkmerker siden du ser på dette som et veldig lite problem...

Jo, jeg har ganske mye strekkmerker.

Jeg irriterer meg over at så mange tydeligvis synes det er noe en bør gjemme bort! Synes det er synd at noe naturlig er så "lite akseptert"!

Er nok litt naiv når jeg håper at alt som menneskekroppen naturlig byr på skal være ok. SELV om det ikke når opp til skjønnhetsideal!

Også synes jeg det er trist at mange jenter ikke nyter sol og sommer pga komplekser!

Skrevet

Etter grviditet har eg strekkmerker og hengemage. Ja, eg skammer meg. Ikke så mye over strekkmerkene, men magen som henger og slenger er motbydelig.

Det er det jeg synes er så forferdelig...at man "må" skamme seg over noe en ikke kan noe for!

Skrevet

Ikke akkurat skam men hjelper ikke så fryktelig på selvfølelsen når en skal prøve bikinier da...mannen min ruller med øynene og kaller de for tigerstriper og håper jeg slutter å plage ham mer med klaging når jeg for n'te gang nevner strekkmerkene på magen pga graviditet...søtt men alikevel....:P

Jeg vet ikke helt..kan ikke helt huskejeg har lagt merke til andres strekkmerker forresten..kanskje vi bare er for opptatte av våres egne, vi som har strekkmerker? Eller kanskje andre er flinkere til å skjule disse under badedrakter etc..hm..:)

Nettopp, jeg har heller aldri lagt merke til andres strekkmerker...Hadde det i bakhodet da jeg skrev innlegget! Er det slik at alle skjuler de? Mye mulig jeg har vært for opptatt av meg selv også da ;-) Veldig mye mulig faktisk :-)

Skrevet

Jeg har ingen strekkmerker, og er igrunnen veldig glad for det.

Det er ingen skam, herregud - det kommer da av at en har født et barn, og er ingenting å skamme seg over.

Det er ikke det peneste, det er det vel ingen som syns, men at det skal gjøre at en ikke kan gå i bikini f eks, syns jeg da ikke.

Så jeg hadde sannsynligvis gått i bikini om jeg hadde hatt strekkmerker også. Tror jeg. Men jeg har ikke vært i den situasjonen, så helt sikker kan jeg ikke være.

Men jeg tenker aldri at strekkmerker skulle gjøre at en ikke bør bruke bikini!

Ja - er ikke pent, men ingen grunn til å ikke gå i bikini!

Det BURDE i alle fall ikke være det!

Skrevet

Jeg har masse strekkmerker. Både på bryst, lår, rygg, mage og overarmer. Jeg er overvektig, og vet at strekkmerkene skyldes dette, men det er vel ingen skam i det??

Det er ingenting å gjøre med dem. De har kommet for å bli, så hvorfor plage deg selv med en sånn filleting? Skal mye til for å ikke få et eneste strekkmerke, tror jeg!!

Mente IKKE å påstå at det var en skam i det! Bare lurte på hva folk tenkte, siden så mange lar seg hemme av de!

Bra innlegg :-)

Gjest jurte
Skrevet

*ler*

Tusen takk for en liten oppkvikker i hverdagen, en god latter forlenger livet, og du har ikke bare hjulpet meg nå - men alle som har fulgt tråden :)

Men er ikke det flott da? At dere som har et så trist liv her inne også kan ha det gøy av og til?

Måler mitt ville vel heller være at folk kom seg opp av den feite ræva og gjorde noe annet da...

Skrevet

Mulig jeg har litt sykt syn på det da, men dersom strekkmerkene kommer av at man har vært gravid så er de ingen skam, har man ikke barn så er det litt mer skam.

Foresten så kjenner jeg gutter med strekkemerker også, de trener veldig mye.(er ikke boler)

"dersom strekkmerkene kommer av at man har vært gravid så er de ingen skam, har man ikke barn så er det litt mer skam"

- Hvorfor det? Er de styggere hvis de kommer av for rask vekst, medfødte disposisjoner eller overvekt?

- Hva ligger i den skammen du mener disse personene bør føle? Skal de tenke at "jeg er stygg"? Føle seg mindre verdt?

- Hvem skal disse personene skamme seg for?

- Hvorfor forventer du denne skammen?

- Hvordan skiller du på en persons strekkmerker?

- Skal de mannlige strekkmerkeinnehaverne skamme seg? De har jo ikke vært gravide?

Bare lurer!

Gjest jurte
Skrevet

*ler*

Nei, jeg er ganske gjennomsnittlig :)

Str. 38 i klær, passe hofter, pupper og rumpe, flat mage og helt ok ben.

Men jeg har veid 10 kg mer - rett etter jeg fikk barn, synes ikke det var noe stort problem, og gadd ikke bruke tid på å slanke meg.

Har veid 10 kg mindre også, da jeg var alvorlig syk, men det gikk over det også. Heller ikke da gadd jeg bruke tid på å gjøre noe med det. Alt har ordnet seg av seg selv.

Synes ikke jeg er verken styggere eller penere nå enn da jeg var + eller - 10 kg.

Meg selv er jeg jo uansett, og innsiden - det som virkelig betyr noe - er helt lik :)

Men du greier vel å se at pluss minus 10 kg ikke er noe i denne sammenhengen???

Gjest jurte
Skrevet

IQ og vekt hører helt klart sammen.

Bare se på Keiko! Mange onn med spekk og intelligent som bare rakkern!

Joda de feite er vel kanskje på hans nivå intelligens messig. Det sier jo litt...

Skrevet

Jeg har masse strekkmerker på magen etter svangerskapet, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke bryr meg det grann om det.

Det gjør ikke mannen min heller. Han kaller det for tigermagen min. ;oD

Av alle bekymringer man kan ha, er strekkmerker definitivt laaangt nede på lista.

Ja, ikke sant?

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har ingen strekkmerker, men hadde jeg hatt det så tror jeg ikke jeg ville brydd meg så mye om det. Jeg legger hvertfal ikke merke til om andre har det... faktisk så aner jeg ikke hvordan strekkmerker på magen eller lår ser ut.

Angela1365380318
Skrevet

"dersom strekkmerkene kommer av at man har vært gravid så er de ingen skam, har man ikke barn så er det litt mer skam"

- Hvorfor det? Er de styggere hvis de kommer av for rask vekst, medfødte disposisjoner eller overvekt?

- Hva ligger i den skammen du mener disse personene bør føle? Skal de tenke at "jeg er stygg"? Føle seg mindre verdt?

- Hvem skal disse personene skamme seg for?

- Hvorfor forventer du denne skammen?

- Hvordan skiller du på en persons strekkmerker?

- Skal de mannlige strekkmerkeinnehaverne skamme seg? De har jo ikke vært gravide?

Bare lurer!

Som jeg sa, j\det høres nok litt rart ut, men det er min mening. Graviditets strekkmerker har høyere status en de som rett og slett er litt for glad i sjokolade. Men jeg mener ikke det er stor skam å ha strekkmerker verken for kvinner eller menn. De har like stor rett som de uten å kle av seg på stranden og har ingen ting å skamme seg over.

Gjest Persille
Skrevet

Men du greier vel å se at pluss minus 10 kg ikke er noe i denne sammenhengen???

Vel, når vi snakker om beinrangel så er 48 kg på en 170cm høy jente ganske relevant synes jeg...

Mary Poppins
Skrevet

Men det er jo ikke ringen dere syter på? Den legger jeg alltid ned jeg også. Men det er kanskje fordi jeg ofte sitter og tisser.

Det er lokket dere syter over, noe som er helt ulogisk. Man gjør fint lite på en do med lokket nede.

Lokket er ikke noe å syte over, det er ofte jeg ikke lukker igjen lokket, det er ringen som er "problemet" :)

Gjest Persille
Skrevet

Men er ikke det flott da? At dere som har et så trist liv her inne også kan ha det gøy av og til?

Måler mitt ville vel heller være at folk kom seg opp av den feite ræva og gjorde noe annet da...

"Men er ikke det flott da? At dere som har et så trist liv her inne også kan ha det gøy av og til? "

* Jo, og vi setter umåtelig pris på at sosialt intelligente, velartikulerte og spissformulerte folk som deg order opp i det for oss!

"Måler mitt ville vel heller være at folk kom seg opp av den feite ræva og gjorde noe annet da... "

* Ja, da er nok posting av provoserende innlegg et godt sted å starte :)

Skrevet

Jeg har masse strekkmerker på magen etter svangerskapet, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke bryr meg det grann om det.

Det gjør ikke mannen min heller. Han kaller det for tigermagen min. ;oD

Av alle bekymringer man kan ha, er strekkmerker definitivt laaangt nede på lista.

Min og, nesten :o

Tror han skal greie å lure seg unna klagesangen min ang. magen når han kaller magen min for det :P

Skrevet

Jeg leser dem bare hos legen og tannlegen, og der er alternativet Se og Hør - som jeg i hvert fall ikke gidder å lese. Selv ikke hos legen eller tannlegen. :)

Åsså ror vi littegrann :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...