halvorsen Skrevet 4. februar 2001 Del Skrevet 4. februar 2001 hjelp meg hei doktor. jeg er en ganske fortvilet ung gutt som har et spørsmål jeg håper du kan svare på. jeg er sammen med en jente og vi har vært sammen ganske lenge. i det siste så har vi hatt det ganske tøft i forholdet. for et halvt år tid tilbake så var jeg utro med en annen jente. dette skjedde en gang. en uke etter det skjedde så kom hun å sa at hun kanskje hadde klamydia, og at hun skulle sjekke seg. jeg lå da ikke med hun jeg er sammen med mens dette pågikk. for ikke å smitte henne. det viste seg at hun andre ikke hadde klamydia. og jeg tenkte da ikke mer over dette. senere så fikk dama mi en infeksjon som hun var til behandling for hos lege. hun spurte om det kom fra meg men jeg sa nei, dum som jeg var. nå for et par uker siden så fikk hun livmorbetennelse og måtte få behandling. legen sa da at hun hadde fått det i forbindelse med en abort hun tok i sommer. når da sanheten om hva jeg hadde gjordt i høst nå kom for dagen, så sier hun at det er min feil at dette har skjedd. at jeg har smittet henne med noe. hun sier hun står i fare for å bli steril og at jeg da har ødelagt livet hennes. jag spør da deg kan dette ha skjedd? kan det være pga meg? jeg er så fortvilet over det hele, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. søsteren min har hatt det samme og sier at dette ikke kan ha gått ann. men hva stemmer? håper du kan svare meg på dette. for dette spiser meg opp innvendig. hilsen en dypt fortvilet gutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17995-hjelp-mem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melora Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Uansett om du har smittet henne eller ikke..: Du tok jo dine forholdsregler. Ok, du har vært utro,og det er jo ikke noe å rope hurra for.. Men hvis du virkelig hadde trodd det var fare for å smitte henne, er jeg sikker på du ville sjekket deg. Det var kanskje det du skulle gjort, men det er for sent nå. Men hvis hun har fått infeksjon etter en abort, så er jo ikke det din feil? Hvis hun fikk chlamydia kunne hun fått egglederbetennelse, og det kan føre til sterilitet, i veeldig få tilfeller.. Hun er nok veldig skuffa over at du var utro, og det er kanskje det som i bunn og grunn gjør henne opprørt? Jeg synes ikke du fortjener å ha det så vondt. Selv om du gjorde en feil, så vil jo ikke det si at du er et dårlig menneske.. Kan du ikke være med henne til legen, høre hva han/hun sier, og da føler kanskje hun at du faktisk støtter og bryr deg om henne.? Og du kan få svar på noen av spørsmåla dine. Håper det ordner seg. Det gjør som regel det med tida. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17995-hjelp-mem/#findComment-81318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Det enkleste måte å få oppklart om du har påført henne smitte er selv å bli testet. Det gjøres enkelt med en prøve fra urinrøret. Har din venninne fått påvist chlamydia i det hele tatt? Det vil man rutinemessig sjekke før en abort, og man behandler en påvist infeksjon før man foretar inngrepet for å hindre at det oppstår betennelse. Man kan få betennelse ved en abort uten at det er chlamydia. Det er bare 15% som blir sterile etter en slik infeksjon. Du har nå fått mange ting å tenke på og lære av. Med kondom slipper du og dine partnere alle disse problemer! Jeg synes ikke det er grunn til å fortvile, så sort ser det ikke ut. Men, husk å sjekk deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17995-hjelp-mem/#findComment-81485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.