Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 18 år som har hat en del problemer med underlivet den siste tiden. For en syund siden fikk jeg et rift inne i kjønnsleppene da jeg hadde samleie, det bødde litt, men jeg tenkte ikke noe videre på det. Nå har jeg fått mange vortelignende utvekster inne og rundt kjønnsleppene. Dette er svært ubehagelig og veldig pinlig. Utfloden har også skiftet farge noen ganger til brun/rosa og den lukter veldig sterkt. Hva kan dette være, jeg er veldig redd for at det kan være klamydia som har gått for langt og at jeg har blitt steril. Hva skjer med meg? Hver så snill å svar meg! På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17997-hva-er-galt-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Hei du det høres mer ut som om du har fått sopp,jeg tror ikke symp.på klamydiaen er slik som du beskriver da jeg selv har hatt det,uansett så burde du gå til legen din å få det undersøkt og evn.behandlet.Det gjør ikke vondt å bli undersøkt vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17997-hva-er-galt-med-meg/#findComment-81298
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som kjønnsvorter (se vedlegg). Du bør gå til lege for undersøkelse og evt behandling, så kan du også få sjekket om du har chlamydia. Sterilitet kommer først etter en egglederbetennelse hvor man gjerne har smerter og feber.

Papillomvirus ("Vortevirus") er meget utbredt. Vi regner med at ca 80% av befolkningen har dette virus på et eller annet tidspunkt i livet. Det finnes mange forskjellige typer av dette virus, noen gir vorter på fingrene. Noen virustyper smitter ved seksuell kontakt, det kan føre til utvekster (kondylomer) på kjønnsorganene. Inkubasjonstiden (tiden fra smitte til forekomst av vorter) kan være fra en måned til flere år.

Man kan pensle kondylomer med podofyllinså de forsvinner, men det fjerner ikke virus, det ligger tilbake i kroppen. Det behøver imidlertid ikke å smitte, og det er ingen grunn til å bruke kondom fordi man har hatt kjønnsvorter. Ved synlige kjønnsvorter kan det være en ide å bruke kondom, men vi vet ikke om det beskytter fullt ut mot overføring av virus. Ofte kan kroppen selv ta knekken på HPV. Kremen. Aldara kan hjelpe til i denne prosess

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17997-hva-er-galt-med-meg/#findComment-81489
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...