Gå til innhold

klesstil

Anbefalte innlegg

Skrevet
  morsan skrev (På 6.4.2005 den 8.15):

"Før kan jeg huske man hadde flat mage i den alderen der - det er det vel ingen lenger som har, "

det er vel ikke _bare_ slik at ungdommen har blitt fetere (i likhet med resten av oss - gjennomsnittsnordmannen øker!!), men også det at slike klær virkelig fremhever at man har en valk.

Hadde de gått kledd annerledes ville vi kanskje sett på de fleste av dem som slanke.

men de vil vel gjerne se ut som de smekre popstjernene, da! ;-)

Mener fortsatt det er fordi plaggene/særlig buksene som er trange som bidrar til valkeproblemet... med en passe bukse så ville jo en normal mage se normal ut, med en trang en så blir det jo en tydelig valk da....og det er jo så in å presse seg i helst den minste str en kan komme seg i liksom..

Skrevet
  noami skrev (På 5.4.2005 den 18.52):

Tror heller problemet er at enkelte (både unge og gamle) ikke helt skjønner at det ikke gjelder å presse seg inn i den aller minste str som finnes/kan brukes, men heller finne seg en bukse/et plagg som faktisk *passer* og som dermed ikke lager valker når en bruker dem.... for er helt enig, valker over en litt for stram bukse ser *ikke* pent ut, særlig om de overeksponerer det med bar mage etc...urk..

Mener nå jeg :)

Men når buksa henger så utrolig langt nedpå, så har man valget mlm å la dem være relativt stramme (slik at det evt popper frem en valk), eller så er buksen elitt videre og siger ned og blir sidrompa! :-(

Trinny og Susannah snakket om at damer/jenter med litt mage godt kan ha lavere skjæring på buksa, men ikke slik at den går _under_ magen. Tvers over var det beste. Går linningen derimot over magen, så kan magen lett bule ut under linningen.

Skrevet
  noami skrev (På 6.4.2005 den 8.18):

Mener fortsatt det er fordi plaggene/særlig buksene som er trange som bidrar til valkeproblemet... med en passe bukse så ville jo en normal mage se normal ut, med en trang en så blir det jo en tydelig valk da....og det er jo så in å presse seg i helst den minste str en kan komme seg i liksom..

*s* vi svarer hverandre parallellt! ;-))

Skrevet
  morsan skrev (På 6.4.2005 den 8.15):

"Før kan jeg huske man hadde flat mage i den alderen der - det er det vel ingen lenger som har, "

det er vel ikke _bare_ slik at ungdommen har blitt fetere (i likhet med resten av oss - gjennomsnittsnordmannen øker!!), men også det at slike klær virkelig fremhever at man har en valk.

Hadde de gått kledd annerledes ville vi kanskje sett på de fleste av dem som slanke.

men de vil vel gjerne se ut som de smekre popstjernene, da! ;-)

Ja, det er så klart klærne som gjør det.

Skrevet
  noami skrev (På 6.4.2005 den 8.16):

Eh, ingen som synes flat mage er pent? Skjønte ikke den..

da jeg var ung, skulle magen omternt gå innover - man skulle ha hoftebein som holdt buksa litt på avstand fra magen, om du skjønner...:)

serendipity
Skrevet

Det har jeg klart å irritere meg over også. Alt for små JP jakker, bukser som ER for små, og for korte til enkelte "valpefett kropper". De er jo ikke tykke, men KAN jo ikke kle seg. Det handler vel om "å følge strømmen" og ikek skille seg ut i den alderen der.

Skrevet

Personlig synes jeg det er finere med bukser som henger på hoftene enn de som er høye i livet, men det er jo ikke fint når man har valker nei.

Men jeg må si jeg er litt bitter for at denne moten har kommet nå som jeg har født to barn og ikke lenger har innovermage. Da jeg var i tenårene hadde jeg store problemer med bokser som var altfor vide i livet, og som sto 10 cm ut bak i korsryggen og som jeg måte snurpe inn med belte (riktignok relativt hips på 80-tallet det da...).

Men at de orker å gå med 20 cm bar mage i 20 kuldegrader, det skjønner jeg ikke!

Skrevet
  morsan skrev (På 6.4.2005 den 8.19):

Men når buksa henger så utrolig langt nedpå, så har man valget mlm å la dem være relativt stramme (slik at det evt popper frem en valk), eller så er buksen elitt videre og siger ned og blir sidrompa! :-(

Trinny og Susannah snakket om at damer/jenter med litt mage godt kan ha lavere skjæring på buksa, men ikke slik at den går _under_ magen. Tvers over var det beste. Går linningen derimot over magen, så kan magen lett bule ut under linningen.

Akkurat den episoden husker jeg..iallefall det rådet =)

:)

Skrevet
  morsan skrev (På 6.4.2005 den 8.20):

*s* vi svarer hverandre parallellt! ;-))

=)

Husker selv det var flaut å måtte innrømme om jeg gikk opp en str/hakk når det gjaldt levis buksene..så kan tenke meg det samme gjelds nå, det ser iallefall sånn ut :P

Gjest Flystripa
Skrevet
  flisa skrev (På 6.4.2005 den 8.02):

Helt enig!

min datter påstår hun har hørt at jenter som går med slike korte topper som gjør at de fryser, de UTVIKLER et fettlag som beskyttelse - hehe

Før kan jeg huske man hadde flat mage i den alderen der - det er det vel ingen lenger som har, eller syns er pent.

Rart

*hehe* UTVIKLER fettlag! Den var god :)

fei1365380229
Skrevet

Helt enig!

min datter påstår hun har hørt at jenter som går med slike korte topper som gjør at de fryser, de UTVIKLER et fettlag som beskyttelse - hehe

Før kan jeg huske man hadde flat mage i den alderen der - det er det vel ingen lenger som har, eller syns er pent.

Rart

Det med fettlag er visst bare tull, det er visst heller omvendt har jeg hørt.

Når man fryser bruker man mer energi, men la nå ungjentene tro at man får fett på magen av å gå slik :o)

Skrevet
  Flystripa skrev (På 6.4.2005 den 9.07):

*hehe* UTVIKLER fettlag! Den var god :)

det påstås!

Skrevet
  fei skrev (På 6.4.2005 den 9.11):

Når man fryser bruker man mer energi, men la nå ungjentene tro at man får fett på magen av å gå slik :o)

vi hører bare masse rart - vi VET ikkeno, vi på DOL - hehe

Gjest ikke pent
Skrevet

Helt enig!

Rart

LOL datteren din har skjønt det!

For ordens skyld, jeg synes ikke det er så veldig lekkert med smale damer i sånne antrekk heller jeg. "se på meg" faktoren blir litt for høy og man får problemer med å ta jentene seriøst.

Akkurat som når kvinner skal protestere mot et eller annet. Det være seg mot selfangst eller kongelige visitter. Taadaaaa! AV MED KLÆRNE liksom... fantasiløst.

Og jeg greier ikke helt å ta budskapet om likeverd og jenters egenverdi, når det er "av med klea" til og med for å protestere mot H&M plakatene nesten!!

*sporer helt av* ;0)

Gjest someone out there..
Skrevet
  fei skrev (På 6.4.2005 den 9.11):

man FÅR dannet et fetlag som beskyttelse når man går med bar mage/korsrygg.har hørt MNAGE si det,+ helhetsterapeuten min sier det! tror faktisk det veldig godt kan stemme for jeg har ihvertfall fått litt ekstra å ta i i de områdene etter at jeg ble ung og "trendy"..=)

fei1365380229
Skrevet
  someone out there.. skrev (På 6.4.2005 den 18.03):

man FÅR dannet et fetlag som beskyttelse når man går med bar mage/korsrygg.har hørt MNAGE si det,+ helhetsterapeuten min sier det! tror faktisk det veldig godt kan stemme for jeg har ihvertfall fått litt ekstra å ta i i de områdene etter at jeg ble ung og "trendy"..=)

Javel, men jeg så en reportasje om dette for en liten stund siden og der sa en ernæringsfysiolog at dette bare var en myte.

Selvom du har fått et større fettlag så får man jo gjerne det når man blir eldre da.

Jeg vet ærlig talt ikke hva som stemmer jeg, men jeg hadde "vaffal" ikke gått sånn med noen av de magene jeg ser.

Gjest someone out there..
Skrevet
  fei skrev (På 6.4.2005 den 18.57):

Javel, men jeg så en reportasje om dette for en liten stund siden og der sa en ernæringsfysiolog at dette bare var en myte.

Selvom du har fått et større fettlag så får man jo gjerne det når man blir eldre da.

Jeg vet ærlig talt ikke hva som stemmer jeg, men jeg hadde "vaffal" ikke gått sånn med noen av de magene jeg ser.

jeg tror ihvertfall det veldig godt kan stemme fordi det er jo logisk ettersom man lett fryser på det bare området med hud, og da gjør vel kroppen sitt for å beskytte mot kulden..jeg blir ihvertfall ofte iskald på korsryggen og rundt hoftene når jeg går med gensere som kanskje sklir litt opp osv..synes ikke det høres så ulogisk ut at kroppen setter i gang prosesser e.l for å beskytte mot dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...