nick Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 På hvilket grunnlag kan du si det? Rart at samtlige menn jeg har jobba med i b.hg absolutt ikke har vært homofile da. Han ene var feks sikkelig barsking og var harley-type. Så det så! Lær og lenker? I rest my case! 0 Siter
nick Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Å har kamerater som leder barneidrett som jeg med 100% sikkerhet kan si ikke er verken homofile eller pedofil.. Jeg sier ikke at alle er det, men at du ofte vil finne de der de har kontakt med barn. Pedoene, altså. Verden er full av mennesker som med 100% sikkerhet kan fastslå at... 0 Siter
nick Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Og mor Nille er en sten! Jeg vet ikke. Er hun? Hvem er hun? 0 Siter
....AV Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hva då, unødvendig? Menn som liker menn finner man ofte i "kvinneyrker". Menn som "liker" barn finner man ofte i barnemiljøene. Det er bare å lese VG, så ser du at det stemmer. Barnehager, barneskoler, barneidrett, speidern, you name it. Jeg som er kvinne i et manneyrke, er jeg lesbisk? 0 Siter
flisa Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det er jo blitt sånn i vår gale verden at mannfolk snart ikke tør ha slik kontakt med unger -de må jo være litt "rare"..... 0 Siter
flisa Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det der var vel et unødvendig innlegg!?!! absolutt ikke - mange unge menn frykter at de blir tenkt på slik, om de velger den veien. 0 Siter
laban Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det ligger ikke i genene våre. Menn i barnehager er enten homser eller har en usunn interesse for småbarn. Det er bl.a. slike fordommer som gjør det vanskelig å rekruttere menn til barnehagene. I "vår" barnehage (4 avd.) har det vært ca. 50% menn i årevis, både førskolelærere og assistenter. Hva slags kjønn deres eventuelle kjærester måtte ha, interesserer meg midt i ryggen, men det er intet "usunt" ved dem. Jeg skjønner at du tuller, men det er faktisk en uhyrlig påstand. Det er alltid mannlige førskolelærerstudenter som har praksis der også - de vil gjerne til barnehager hvor det er menn fra før, noe som er veldig forståelig. Det er som når man skal rekruttere jenter til mannsdominerte bransjer - det er verst å være den første og eneste. Sønnen min aner ikke at det er vanligst med (nesten) bare damer i barnehagene. Gutta som jobber der, er verken klovner eller vaktmestre, men vanlige, profesjonelle omsorgsarbeidere. Heldigvis. http://home.no.net/hegeand/innhold.html 0 Siter
Gjest - ikke akkurat i dag Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Nei, det fins da mange dårlig betalte "mannejobber" også. Jeg tror miljøet er avgjørende, og da er det viktig at det blir flere menn pr. barnehage. Her i Asker hvor jeg bor, har barnehagemennene selv jobbet bevisst med dette - og med gode resultater, også i vår barnehage! Se: http://www.mibasker.no/hva_er_mib.htm 0 Siter
tiliti Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Jeg vet ikke. Er hun? Hvem er hun? Huffda, du må kanskje lese litteraturhistorien din litt bedre. http://216.239.59.104/search?q=cache:RCXv-cu3YQ8J:www.kloken.no/litteratur/tekst.asp%3FID%3D15+mor+nille+er+en+sten&hl=en&lr=lang_no 0 Siter
petter smart Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Dårlig lønn hjelper ikke. Ikke lav status heller, at folk tror du er enten pedo eller homo, eller at de fleste som jobber der er kvinner (ikke kjekt å være eneste hane i høneflokken). Det er også et omsprgsyrke og menn generelt liker ikke omsorgsyrker. Ikke kan jeg skjønne at de prøver så hardt å få menn heller. Da jeg var arbeidsledig søkte jeg på flere barnehager uten å få jobb. Det er riktignok noen år siden, men problemet var minst like stort den gang. 0 Siter
Gjest impregnert! Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Dårlig lønn hjelper ikke. Ikke lav status heller, at folk tror du er enten pedo eller homo, eller at de fleste som jobber der er kvinner (ikke kjekt å være eneste hane i høneflokken). Det er også et omsprgsyrke og menn generelt liker ikke omsorgsyrker. Ikke kan jeg skjønne at de prøver så hardt å få menn heller. Da jeg var arbeidsledig søkte jeg på flere barnehager uten å få jobb. Det er riktignok noen år siden, men problemet var minst like stort den gang. Hvorfor liker ikke menn omsorgsyrker? De er vel visseligen like gode omsorgspersoner, skal man tro en annen debatt?? 0 Siter
Gjest impregnert! Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det er arbeidsmiljøet som er killeren for menn i barnehage. Altfor mye kjerringer! Jeg har jobbet i barnehage ett år selv og har førstehånds kjennskap til den arbeidsplassen. Hadde tilbud om fast jobb, men sa nei pga miljøet. Intriger hvor jeg ble brukt i spillet mellom fraksjonene og ikke minst bla-bla-bla-bla hele tida om ting jeg ikke hadde noe interesse av dvs de samtalene som ikke hadde direkte med jobben å gjøre. Akkurat der tror jeg du har et poeng! Selv om det neppe er hele sannheten. 0 Siter
petter smart Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hvorfor liker ikke menn omsorgsyrker? De er vel visseligen like gode omsorgspersoner, skal man tro en annen debatt?? Kanskje ovenfor egne barn, men ikke ovenfor andre barn. Det er også tabu å innrømme at man liker slikt arbeid, av grunnene jeg skrev om i forrige innlegg. 0 Siter
morsan Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Kanskje ovenfor egne barn, men ikke ovenfor andre barn. Det er også tabu å innrømme at man liker slikt arbeid, av grunnene jeg skrev om i forrige innlegg. Og synd er dét, for vi merket fint hvor stas barna syntes det var med en mann i bhg. De trengs så absolutt i dette miljøet. Men jeg skjønner godt dette med andres holdninger. En bekjent av meg dumpet en kjæreste fordi han "bare" var førskolelærer - det var ikke "bra" nok for henne! :-( 0 Siter
Gjest svært skeptisk Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Tullete å tro at menn vil jobbe i barnehager. Selv velger jeg heller en barnehage uten menn enn med menn til tulla mi. Kan ikke helt like tanken på at en fremmed mann skal skifte bleie på henne. Det er noe med menn som velger yrker som barnehagetanter og speiderledere.. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Tullete å tro at menn vil jobbe i barnehager. Selv velger jeg heller en barnehage uten menn enn med menn til tulla mi. Kan ikke helt like tanken på at en fremmed mann skal skifte bleie på henne. Det er noe med menn som velger yrker som barnehagetanter og speiderledere.. Er dette en fleip? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.