ChristineS Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei Jeg er gravid i uke 20 eller 24, litt usikkert. Skal på ny ultralyd til uken for å få bekreftet termin. Mitt problem er at jeg besvimer veldig mye.. de siste ukene har jeg besvimt og nesten besvimt opptil 3 ganger i uken. Er dette normalt? Kan det tyde på noe galt og bør jeg jobbe fullt? Jeg sitter på jobben, men har likevel besvimt et par ganger her også. Finnes det noe som kan hjelpe på dette? Jeg har masse jern og trenger ikke tilskudd på dette. Har en sønn på 4 år fra før og er litt bekymret for å besvime når bare han og jeg er ute.I tillegg har jeg slitt med noen plager i underlivet. Legen har tatt flere prøver blandt annet på herpes, men de var alle negative. Ksn det være noen sammenheng mellom dette? Det startet likt... Håper på rask tilbakemelding 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180046-besvimer-ofte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Det er ikke uvanlig at man føler seg mer svimmel, evt. også besvimer i svangerskapet. Det er selvsagt veldig ubehagelig, men sjelden knyttet til noe alvorlig. Det kan ha sammenheng med at blodtrykket ditt er litt lavere enn normalt, noe som gjerne skjer en periode før det begynner å stige litt igjen. Du bør sørge for å drikke mye, gjerne langt mer enn du føler at du trenger. Du kan også prøve å kompensere et evt. lavt blodtrykk med å sørge for å få i deg litt salt mat hver dag, drikk evt. Farris e.l. som inneholder elektrolytter. Når du føler at du er i ferd med å bli svimmel eller vil besvime, bør du legge deg ned med beina litt høyt, gjerne i stabilt sideleie. Jeg tror bestemt at din tendens til besviming ikke har noen sammenheng med evt. herpes eller andre plager fra underlivet. Jeg regner med at du har fortalt din lege/jordmor om denne tendensen og at du regelmessig sjekker blodtrykket ditt. Har du ikke det, bør du ta kontakt. Jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180046-besvimer-ofte/#findComment-1212597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente 2000 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det er ikke uvanlig at man føler seg mer svimmel, evt. også besvimer i svangerskapet. Det er selvsagt veldig ubehagelig, men sjelden knyttet til noe alvorlig. Det kan ha sammenheng med at blodtrykket ditt er litt lavere enn normalt, noe som gjerne skjer en periode før det begynner å stige litt igjen. Du bør sørge for å drikke mye, gjerne langt mer enn du føler at du trenger. Du kan også prøve å kompensere et evt. lavt blodtrykk med å sørge for å få i deg litt salt mat hver dag, drikk evt. Farris e.l. som inneholder elektrolytter. Når du føler at du er i ferd med å bli svimmel eller vil besvime, bør du legge deg ned med beina litt høyt, gjerne i stabilt sideleie. Jeg tror bestemt at din tendens til besviming ikke har noen sammenheng med evt. herpes eller andre plager fra underlivet. Jeg regner med at du har fortalt din lege/jordmor om denne tendensen og at du regelmessig sjekker blodtrykket ditt. Har du ikke det, bør du ta kontakt. Jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet. jeg besvimte endel når jeg gikk gravid,men det gikk over etterhvert. Men det var ikke noe særlig å jobbe fullt da nei, så jeg ble halvt sykemeldt og det hjalp litt for da fikk jeg slappet av mye mere. JEg besvimte pga stress. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180046-besvimer-ofte/#findComment-1216528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.