Gå til innhold

Heder og ære

Anbefalte innlegg

Gjest meninger??
Skrevet

Synes du f.eks. Bjørn Dæhli og Martin Schanke stiller i samme klasse for sin innsats i sine ulike sportsgrener?

Jeg klarer ikke å synes noe særlig om folk som får medaljer for å kjøre fort på et motorisert kjøretøy. Synes de som gjør det ved å bruke kroppen sin, f.eks. i skiløypa er mye mer beundringsverdig enn en som ødelegger ryggen sin på en snøscooter eller cross-sykkel.

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, Schanke var i det minste god i en stor idrett. Dæhli, og jeg trekker ikke hans talent i tvil - han kunne sikkert vært dyktig i de fleste idretter, var en ener i en idrett som det knapt er andre enn oss her på berget som bedriver.

F.eks. er Petter Solbergs prestasjoner mer imponerende enn Dæhlis. Det samme må i hvert fall sies om vår beste Tour DeFrance-rytter, Vebjørn Rodal - som kanskje står for norges største idrettsprestasjon noensinne, for ikke å snakke om enkelte fotballstjerner der ute.

Alle drar fram Bjørn Dæhli når det er snakk om store idrettsprestasjoner. Vel, hans prestasjoner var enorme innen langrennssporten, men hvem driver med langrenn?

Nesten ingen.

Det sier seg selv at det er enklere å bli best i en idrett svært få bedriver, enn i store idretter.

mil1365380270
Skrevet

Begge grener fordrer en stor grad av trening, styrke og teknikk. Ser ingen forskjell i prestasjon, nei.

Gjest Grumpy
Skrevet

Tja, Schanke var i det minste god i en stor idrett. Dæhli, og jeg trekker ikke hans talent i tvil - han kunne sikkert vært dyktig i de fleste idretter, var en ener i en idrett som det knapt er andre enn oss her på berget som bedriver.

F.eks. er Petter Solbergs prestasjoner mer imponerende enn Dæhlis. Det samme må i hvert fall sies om vår beste Tour DeFrance-rytter, Vebjørn Rodal - som kanskje står for norges største idrettsprestasjon noensinne, for ikke å snakke om enkelte fotballstjerner der ute.

Alle drar fram Bjørn Dæhli når det er snakk om store idrettsprestasjoner. Vel, hans prestasjoner var enorme innen langrennssporten, men hvem driver med langrenn?

Nesten ingen.

Det sier seg selv at det er enklere å bli best i en idrett svært få bedriver, enn i store idretter.

Vebjørn Rodal har vel aldri deltatt i Tour de France...er vel Tor Hushovd du mener?

Alternativt Rodals OL-gull på 800-meter...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vebjørn Rodal har vel aldri deltatt i Tour de France...er vel Tor Hushovd du mener?

Alternativt Rodals OL-gull på 800-meter...

Det var et komma etter Thor Hushovd.

Gjest Grumpy
Skrevet

Nå ja, uheldig setningsoppbygging hehe

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er jeg enig med deg i. :)

Gjest engel 49+
Skrevet

Jeg synes det er lite beundringsverdig med den sporten røkke/gjelsten bedriver.. Ja nå tenker jeg på båtrace, og ikke pnegeplassering, da... hehe...

Gjest meninger??
Skrevet

Er du på spillsonen? Nicket virker så kjent..

petter smart
Skrevet

Det burde nok vært et punktum.

Jeg lurte også litt der en stund.

Gjest Grumpy
Skrevet

Er du på spillsonen? Nicket virker så kjent..

Nei, der har jeg aldri vært...sent svar fordi jeg ikke så spørsmålet var til meg før nå :) Fins sikkert en surpomp der og, da hehe

Gjest Kåre med Håret
Skrevet

Nesten ingen.

Petter Solberg konkurrerer i en idrett der det nesten ikke finnes deltagere - du kan nesten telle de på 1 hånd. Bare fabrikkkjørere med enorme budskjetter har mulighet til å delta.

Schanke konkurerte i noe som er en av motor-"sport"-ens mest obskure grener - kun svensker og nordmenn, samt en og annen engelskmann som hadde kjørt feil.

Langrenn er popilært, f.eks mer populært enn alpint i tyskland og frankriket.

Videre: Bjørn Dæhlie er verdens fremste langrennsutøver gjennom tidene. Han er den som har vunnet flest vinter-OL-gull. Han kåret til Europas største idrettsutøver alle kategorier. (1998).

Petter Solbærg er knapt en kvise på Dæhlies rompe. Martin Schanke er pusset inne i kvisen.

Gjest Kåre med Håret
Skrevet

Petter Solberg konkurrerer i en idrett der det nesten ikke finnes deltagere - du kan nesten telle de på 1 hånd. Bare fabrikkkjørere med enorme budskjetter har mulighet til å delta.

Schanke konkurerte i noe som er en av motor-"sport"-ens mest obskure grener - kun svensker og nordmenn, samt en og annen engelskmann som hadde kjørt feil.

Langrenn er popilært, f.eks mer populært enn alpint i tyskland og frankriket.

Videre: Bjørn Dæhlie er verdens fremste langrennsutøver gjennom tidene. Han er den som har vunnet flest vinter-OL-gull. Han kåret til Europas største idrettsutøver alle kategorier. (1998).

Petter Solbærg er knapt en kvise på Dæhlies rompe. Martin Schanke er pusset inne i kvisen.

Ps: alle skrivefeilene skyldes at jeg skriver i frådende raseri over de ville påstandene.

Annonse

Skrevet

For min del blir jeg mest imponert av dem som gjør det bra i idretter som jeg liker.

For eksmepel bryr jeg meg fint lite om en nordmann evt gjør det bra i Tour de France, da sykkelsport interesserer meg midt bak. For meg er det mye mer stas med f.eks. langrennsgull.

Gjest Kåre med Håret
Skrevet

Selvsagt stiller de ikke i samme klasse.

Du kan ikke sammenligne prestasjonene til tidenes største vinterolympier alle kategorier med åkerpløyinga til den humørsyke bilmekanikeren.

Gjest meninger??
Skrevet

Selvsagt stiller de ikke i samme klasse.

Du kan ikke sammenligne prestasjonene til tidenes største vinterolympier alle kategorier med åkerpløyinga til den humørsyke bilmekanikeren.

Det mener jeg også. Å hevde seg i en idrett som krever kroppslig prestasjon er mye, mye større enn å tråkke på en gasspedal og håpe at man har den største motoren og det minste vettet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...