Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer jeg, er det virkelig mange som tar opp lån utenom banken i de forskjellige lånegreiene, CE bank og sånn som en ser reklame for i aviser, blader og på tv a la "få lånt X beløp uten dekning innen 24timer" (eller noe sånt)

Hva låner dere til da i såfall? Betaler dere tilbake med en gang eller blir det masse renter på dere?

Nysgjerrig, for det kunne aldri falle meg inn å ta opp slike lån, synes det høres litt skummelt ut jeg, å ta opp slike "kjappe" lån utenom banken...

Skrevet

Tror ikke du får noe svar, for de som tar opp slike lån har forlengst fått adsl-linja si stengt.;-)

Skrevet

Tror ikke du får noe svar, for de som tar opp slike lån har forlengst fått adsl-linja si stengt.;-)

Hehe... å nei du! Sitter her enda jeg!

Her har vi brukt slike lån tre ganger, det har vært til pc og møbler. Har da fått skattepenger senere og betalt alt tilbake. Kosta da noen hundrelapper ekstra, men vi gjorde noen gode kjøp!

Skrevet

collins har dessverre et poeng. Det er ofte de som har vanskelig økonomi fra før som faller i fella for slike kredittkortselskaper.

De har ikke frarådningsplikt slik som bankene.. Slike selskaper tjener fett på lånetagernes dårlige betalingsevne, dessverre..

Har aldri lånt fra slike selskaper, men har vært fristet til å handle på Ikea, men å handle der med "hjelp" fra kredittselskapet dems vil gjøre at det blir noe vannvittig dyre møbler..

Skrevet

Hehe... å nei du! Sitter her enda jeg!

Her har vi brukt slike lån tre ganger, det har vært til pc og møbler. Har da fått skattepenger senere og betalt alt tilbake. Kosta da noen hundrelapper ekstra, men vi gjorde noen gode kjøp!

Hvorfor jage gode kjøp, når gevinsten går bort i åger-renter?

Det må da være mye mer gunstig å ta et forbrukslån i sin faste bank?

Skrevet

Hvorfor jage gode kjøp, når gevinsten går bort i åger-renter?

Det må da være mye mer gunstig å ta et forbrukslån i sin faste bank?

Går opp i opp (eller blir billigere) enn forbrukslån når man har avgiftsfrie måneder på disse andre lånene. Ellers så har vi hatt her-og-nå behov, Bla. i forbindelse med fødsel og en pc som gik føyken i tordenvær og vi fikk lite igjen på forsikring.

Så det så!

Skrevet

Går opp i opp (eller blir billigere) enn forbrukslån når man har avgiftsfrie måneder på disse andre lånene. Ellers så har vi hatt her-og-nå behov, Bla. i forbindelse med fødsel og en pc som gik føyken i tordenvær og vi fikk lite igjen på forsikring.

Så det så!

PC som går føyken i tordenvær = innboforsikring! :-)

Skrevet

Dette er noe jeg holder meg langt unna. Det er utrolig dyre lån. De fleste som bruker slike lån er de som har lite fra før. De graver seg enda mer ned i gjørma.

Skrevet

PC som går føyken i tordenvær = innboforsikring! :-)

Joda, men vi kunne beholde skjerm og tastatur, og dermed fikk vi igjen ca. 3000,- Det var jo en eller annen egenandel også...

Skrevet

LOL

....jeg tok IKEAkort - handlet MASSE, og nedbetalte hele skiten fort, fort, da blir det ikke ille i det hele tatt :-)

Skrevet

LOL

....jeg tok IKEAkort - handlet MASSE, og nedbetalte hele skiten fort, fort, da blir det ikke ille i det hele tatt :-)

Men så tilhører jo du de som fortsatt har adsl-linje, og da...;-)

Skrevet

Men så tilhører jo du de som fortsatt har adsl-linje, og da...;-)

stemmer det! *klasker seg i panna*

Skrevet

Jeg har holdt på i tre år å pusse opp leiligheten, og har brukt diverse kredittkort for siden å samle det sammen til banklån. Har fått betalingsutsettelser til jeg har fått feriepenger og restskatt. Bruker stort sett kredittkort når jeg er ute og reiser,og betaler så fort jeg kan når jeg kommer hjem. Noen ganger er det greit å dele kreditten på to.

Kredittkort gir meg frihet, men hvis jeg ikke hadde kunnet få lån i banken eller ventet penger andre steder fra så hadde jeg vært gjeldsslave.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...