Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så lite fart på dataforum, at jeg prøver her, og håper det er noen glupinger tilstede.

Jeg har altså ADSL, og noen forteller meg at jeg da ikke behøver og koble meg opp hver gang jeg er på nettet. Men når jeg klikker på Internett Explorer så får jeg opp en boks hvor jeg må klikke på koble til. Jeg hadde problemer med oppkoblingen her om dagen og fant ut at jeg måtte ta ut LAN ledningen og sette den inn igjen, for å komme på nettet. Den boksen sier også at den ringer opp, og det er visstnok bare tull når jeg har ADSL. På linjen nederst til høyre, står det to sett med 'skjermer' og den ene er ADSL, og den andre er Lokal tilkobling. På sistnevnte står det en gul trekant og når jeg klikker på den så står det at jeg enten har begrenset eller ingen forbindelse. Jeg prøvde og deaktivere den lokale greia, men da kom jeg ikke inn i det hele tatt. Jeg måtte aktivere den igjen.

Er det noen som skjønner noe av dette, hva slags rot jeg har i systemet mitt?

Skrevet

høres merkelig ut, jeg har aldri behøvd og gjøre dette.. vet jo ikke hva slags leverandør du har, men alle har jo support telefon, ville ringt dem jeg..

har du hatt vanlig isdn før kan det være du fortsatt bruker den og da kan vel regninga bli litt stor:-)

er ingen ekspert men kontakt support..

Gjest Litt nerd men ikke mye
Skrevet

Regner med at du har ADSL fra Telenor.

Om du har et standard modem og ikke en router må du nok ringe opp. Hva står det på boksen?

Har du router vil denne være konfiguret slik at den står på hele tiden.

Skrevet

Hei. Tror ikke det er noe rot med systemet ditt. Gå på "verktøy" i nettleseren din, så "alternativer for internett". Velg "tilkoblinger" og velg "slå aldri et nummer". Sim sala bim.

Skrevet

Regner med at du har ADSL fra Telenor.

Om du har et standard modem og ikke en router må du nok ringe opp. Hva står det på boksen?

Har du router vil denne være konfiguret slik at den står på hele tiden.

Jeg har Telenor ja. Og sikkert et standard modem, som heter Xplorer 871.

Er det modemet som svarer til lokal tilkobling på et vis da kanskje.

Takk for svar

Skrevet

Hei. Tror ikke det er noe rot med systemet ditt. Gå på "verktøy" i nettleseren din, så "alternativer for internett". Velg "tilkoblinger" og velg "slå aldri et nummer". Sim sala bim.

Ja, det har jeg prøvd, og jeg er ikke helt sikker på hva som ble hva da, for jeg gjorde så mye annet i tillegg. Skal krysse av der igjen og restarte og se hva som skjer.

Takk for svar

Skrevet

Nå har jeg prøvd det, og det ble ikke noe greiere egentlig, bare annerledes. Før når jeg klikket på Explorer så fikk jeg opp en boks hvor jeg da måtte klikke på koble til. Nå kom det bare opp en melding om at Siden kan ikke vises osv. Da måtte jeg gå via start og finne Koble til og så klikke på ADSL der, da kunne jeg etterpå velge en web, for så og komme inn. Ikke spesielt enkelt. Så jeg må nok velge å ringe opp igjen. Men nå vet jeg dette ihvertfall. Takk for tipset.

Skrevet

Nå har jeg prøvd det, og det ble ikke noe greiere egentlig, bare annerledes. Før når jeg klikket på Explorer så fikk jeg opp en boks hvor jeg da måtte klikke på koble til. Nå kom det bare opp en melding om at Siden kan ikke vises osv. Da måtte jeg gå via start og finne Koble til og så klikke på ADSL der, da kunne jeg etterpå velge en web, for så og komme inn. Ikke spesielt enkelt. Så jeg må nok velge å ringe opp igjen. Men nå vet jeg dette ihvertfall. Takk for tipset.

Prøv å huke av "slå alltid standardnummeret" i stedet. Dette skal ikke være kompliserte saker. Uff - fjernhjelp. Hadde jeg bare sittet foran maskinen din...

Skrevet

Prøv å huke av "slå alltid standardnummeret" i stedet. Dette skal ikke være kompliserte saker. Uff - fjernhjelp. Hadde jeg bare sittet foran maskinen din...

Ja, jeg har huket av det nå, at jeg skal slå standard nummeret. Men skjønner jo ikke helt hvorfor da, når jeg liksom er online hele tiden. Men det viktigste er at jeg kommer inn, selv om jeg må finne på mye rart noen ganger. Men nå slapp jeg å trekke ut LAN ledningen ihvertfall, så da går det nok bra en stund igjen.

Takk for engasjement.

Skrevet

høres merkelig ut, jeg har aldri behøvd og gjøre dette.. vet jo ikke hva slags leverandør du har, men alle har jo support telefon, ville ringt dem jeg..

har du hatt vanlig isdn før kan det være du fortsatt bruker den og da kan vel regninga bli litt stor:-)

er ingen ekspert men kontakt support..

Support er fryktelig dyrt. Da må det være ytterste nød tror jeg.

Men jeg tror også at noen tidligere internett tilkoblinger blander seg inn selv om jeg ikke har hatt ISDN. Men har hatt et par-tre andre variasjoner.

Takk for svar

Skrevet

Men jeg tror også at noen tidligere internett tilkoblinger blander seg inn selv om jeg ikke har hatt ISDN. Men har hatt et par-tre andre variasjoner.

Takk for svar

Hvis noen gamle tilkoblinger blander seg i dansen, så sletter du disse i det samme vinduet.

Skrevet

Neida, er bare telenor som har helt fjerne systemer. Latterlig.

Nå kan du angre! :P

Skrevet

Takk for svar

Telenor support er da ikke så fryktelig dyrt. 39 øre minuttet i følge nettsidene, dvs at hvis du bruker så mye som 20 minutter på å løse problemet ditt må du ut med ca åtte kroner. Det er det vel verdt?

Gjest Litt ner, men ikke mye
Skrevet

Jeg har Telenor ja. Og sikkert et standard modem, som heter Xplorer 871.

Er det modemet som svarer til lokal tilkobling på et vis da kanskje.

Takk for svar

Det er nok ikke et modem men en router. Den skal således ikke ringe opp.

Her følger en link til installasjonsprosedyre.

http://tools.topcom.net/userguides/Xpl870_scan.pdf

Lykke til.

Skrevet

Telenor support er da ikke så fryktelig dyrt. 39 øre minuttet i følge nettsidene, dvs at hvis du bruker så mye som 20 minutter på å løse problemet ditt må du ut med ca åtte kroner. Det er det vel verdt?

Nei det var ikke dyrt, da har nok jeg misforstått, for jeg mener jeg har hørt noe sånt som 25 kroner minuttet eller noe i den stilen. Tror kanskje det er to slags support når jeg tenker meg om. Den ene billig og den andre som de hjelper mer inngående er kjempedyrt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...