tusseline Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har spørsmål vedrørende dette med mine barn og dine barn - tenåringer. Jeg og kjæresten har vært sammen i over et år nå, og snakker om at til sommeren så skal vi begynne å se oss om etter et sted å bo sammen :-) Jeg har barn på 13, han på 14. Vi bor i samme kommune, men ikke i samme "område". Vi har nevnt planene for mitt barn, men ikke for hans. Tror han vegrer seg for å ta det opp. Første spørsmål er da: hvordan gjøre dette på en grei måte, er det noen som har opplevd noe lignende, og som har tips? Så er det dette med å være sammen med barna. Vi har begge samvær annen hver uke, dvs. at vi har barna våre i de samme ukene. Vi har ikke vært så veldig mye sammen da, kanskje en kveld i løpet av uka alle 4. Ellers så stikker han eller jeg innom hverandre uten barn. Saken er den at når barna er tenåringer så har de jo i mye større grad sitt eget liv enn når de er mindre. De ønsker å gjøre "sine" ting, og være sammen med sine venner - eller være hjemme. Hvordan skal vi da kunne være sammen alle sammen for å bli mer kjent og på en måte "jobbe" oss fram mot det at vi skal flytte sammen? Vi har planlagt delvis felles ferie til sommeren, og begge barna har gitt uttrykk for at de gleder seg til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180161-mine-og-dine-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingen erfaring, men noen råd likevel Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Gjør hyggelig ting sammen i begynnelsen. Gå på kino sammen, gå ut og spis eller spill brettspill foran peisen og kos dere alle sammen! Det er viktig at dere i begynnelsen opplever positive ting sammen, og har noe å prate om, slik at det blir litt lettere for ungdommene å bli kjent. Han bør snakke med eget barn ang. flytting, slik du har gjort med ditt barn. Hvis dere virkelig har bestemt dere for å flytte sammen, bør han forberede barnet sitt så fort som mulig. Det kan ta tid å få en tenåring med på laget, dersom han er skeptisk.. En hyggelig sommerferie hørtes veldig fint ut og noe dere sikkert trenger alle sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180161-mine-og-dine-barn/#findComment-1213639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Gjør hyggelig ting sammen i begynnelsen. Gå på kino sammen, gå ut og spis eller spill brettspill foran peisen og kos dere alle sammen! Det er viktig at dere i begynnelsen opplever positive ting sammen, og har noe å prate om, slik at det blir litt lettere for ungdommene å bli kjent. Han bør snakke med eget barn ang. flytting, slik du har gjort med ditt barn. Hvis dere virkelig har bestemt dere for å flytte sammen, bør han forberede barnet sitt så fort som mulig. Det kan ta tid å få en tenåring med på laget, dersom han er skeptisk.. En hyggelig sommerferie hørtes veldig fint ut og noe dere sikkert trenger alle sammen. Takk for koselig svar, mye av de samme tankene jeg har selv også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180161-mine-og-dine-barn/#findComment-1217224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.