Gjest holdbarhet og smak Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Kan man bake en sjokoladekake i dag og ha den på lørdag? (oppbevare den i kjøleskap? Eller fryser?) Kan man steke kjøttdeig (kylling/kalkun) i dag og oppbevare det i kjøleskap til lørdag? Skal ha ansvar for endel mat til mange mennesker på lørdag, og ville gjerne ha unnagjort mest mulig i dag, for i morgen får jeg ikke tid. 0 Siter
Gjest noen tips Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jeg ville satt opp en liste over alt du måtte gjøre på lørdag (også det som ikke er helt knyttet sammen med matlagingen) og så sett om det var andre ting jeg kunne gjort i dag (gjøre i stand klær, vaske, rydde, handle, what ever). Det meste smaker best ferskt / nytillaget. 0 Siter
serendipity Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Oppbevar sjokoladeklaken i kjøleskapt, blir bare ekstra saftig av det. Kjøttdeig kan du fint steke opp og ha i kjøleskapet (kjøttdeig er jo liksom "tørt"), men kylling blir litt tørt, og jeg ville nok ikke gjort det, selv om det ikke akkurat "skader". Men skal kyllingen in en gryterett el. l. så merkes det jo ikke Sååååå godt da. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 sjokoladekaken hadde nok gått bra. Kylling/kjøtt hadde jeg ikke spist hvis det hadde blitt laget mer enn 1 dag før. 0 Siter
Gjest den gyldne sol Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jeg bruker aldri kjøttdeigen dagen etter. Det ser og smaker veldig tørt. Jeg ville ha fryst sjokoladekaken hvis du bakte den i dag. Synes ikke at den er saftig etter to dager på benken. Beklager at jeg ikke er mer optimistisk. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Synes 2 dager er litt lenge..i hvert fall når det er et selskap. Kaken kan stå litt, men ikke kjøttdeig og liknende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.