Gå til innhold

Lage maten 2 dager i forveien?

Anbefalte innlegg

Gjest holdbarhet og smak
Skrevet

Kan man bake en sjokoladekake i dag og ha den på lørdag? (oppbevare den i kjøleskap? Eller fryser?)

Kan man steke kjøttdeig (kylling/kalkun) i dag og oppbevare det i kjøleskap til lørdag?

Skal ha ansvar for endel mat til mange mennesker på lørdag, og ville gjerne ha unnagjort mest mulig i dag, for i morgen får jeg ikke tid.

Fortsetter under...

Gjest noen tips
Skrevet

Jeg ville satt opp en liste over alt du måtte gjøre på lørdag (også det som ikke er helt knyttet sammen med matlagingen) og så sett om det var andre ting jeg kunne gjort i dag (gjøre i stand klær, vaske, rydde, handle, what ever).

Det meste smaker best ferskt / nytillaget.

serendipity
Skrevet

Oppbevar sjokoladeklaken i kjøleskapt, blir bare ekstra saftig av det. Kjøttdeig kan du fint steke opp og ha i kjøleskapet (kjøttdeig er jo liksom "tørt"), men kylling blir litt tørt, og jeg ville nok ikke gjort det, selv om det ikke akkurat "skader".

Men skal kyllingen in en gryterett el. l. så merkes det jo ikke Sååååå godt da.

Gjest midia
Skrevet

sjokoladekaken hadde nok gått bra.

Kylling/kjøtt hadde jeg ikke spist hvis det hadde blitt laget mer enn 1 dag før.

Gjest den gyldne sol
Skrevet

Jeg bruker aldri kjøttdeigen dagen etter. Det ser og smaker veldig tørt.

Jeg ville ha fryst sjokoladekaken hvis du bakte den i dag. Synes ikke at den er saftig etter to dager på benken.

Beklager at jeg ikke er mer optimistisk.

Gjest papirtiger
Skrevet

Synes 2 dager er litt lenge..i hvert fall når det er et selskap.

Kaken kan stå litt, men ikke kjøttdeig og liknende.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...