jan ikke Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 hei. lurte på om det var noen som har valgt/fått velge keisersnitt når barnet har ligget i seteleie? hva er din opplevelse og hadde du gjort det samme igjen? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Da storesøster skulle komme til verden lå hun i seteleie. Jeg hadde lest for mye om seteleie og førstegangsfødende til å ville ta sjansen på å føde vaginalt. Vi var til snuingsforsøk i uke 35, men det var ikke vellykket. Da vannet gikk i uke 36 ble jeg kjørt med ambulanse til sykehuset (fare for at navlestrengen skulle komme ut og komme i klem siden det ikke er noe hode som stenger for). Jeg sa klart i fra at jeg ville ha keisersnitt, og det ble ikke noe diskusjon rundt det. Det viste seg også at hun lå med en fot helt nederst, så setet, så resten av kroppen. Så uansett så ville det hele endt med keisersnitt. Og ja, jeg hadde valgt slik igjen. Kanskje jeg hadde tenkt anderledes hvis jeg hadde født før. Da er fødselskanalen gjerne litt mer elastisk (har jeg hørt). Keisersnittet ble utført med spinalbedøvelse, så jeg var våken hele tiden. Jeg fikk se storesøster rett etter at hun kom ut, og igjen etter at hun var stelt. Så ble hun tatt opp på barsel, mens jeg ble sydd og så sendt på overvåkningen. Var ganske groggy de første timene, men kom meg ganske greit. Har siden født vaginalt (normalleie), og det var hakket mer fantastisk. Men jeg ville uten tvil gjort samme valget med storesøster. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Storesøster lå i seteleie. Vi var til snuing i uke 35 uten at det var vellykket. Da vannet gikk i uke 36 kom vi på sykehuset. Jeg sa klart i fra at noen vaginal setefødsel var ikke aktuelt for meg. De var enige. Jeg fikk spinalbedøvelse og hadde en flott fødselsopplevelse. I etterkant følte jeg meg kanskje litt snytt for det de andre på barsel hadde opplevd, men ikke så ille at jeg ikke hadde valgt det igjen. Lillesøster fødte jeg vaginalt, og jeg håper jeg får lov til å føde tredjemann vaginalt også. Det er en bedre fødselsmåte så lenge barnet ligger rett. Men ligger tredjemann i sete kommer jeg til å be om keisersnitt da også, selv om jeg da har født før. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Beklager, så ikke at jeg hadde svart fra før... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.