Gå til innhold

Fremfall av skjedeveggen? Gravid i uke 15.

Anbefalte innlegg

Da jeg var på 6 ukers kontrollen etter forrige fødsel (Fødte i des-99) sa legen at jeg hadde litt fremfall av skjedeveggen - noe som kunne "rettes opp" ved hjelp av knipeøvelser. Har gjort dette endel og opplevde at jeg ble normal der nede igjen. Har tatt slike knipeøvelser jevnlig siden.

Nå er jeg gravid på nytt - i uke 15, og oppdaget i går at det er "falt sammen" igjen. Har dette noe å si for fødselen og tiden frem til terminen? Kan jeg regne med at et økt nummer knipeøvelser gjør det bra igjen? (Jeg har som sagt gjort det jevnlig)

Bør jeg ringe legen og fortelle om dette, evnt. komme til kontroll?

På forhånd takk for svar!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18022-fremfall-av-skjedeveggen-gravid-i-uke-15/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du skall fortsätta att träna knipövningar som förut. Din doktor kan också behöva att gjöra en gynekologisk undersökning för att se hur det ser ut. Detta är inget som du måste gjöra med en gång, utan kan gjöra isamband med nästa besök. Jag tror inte att detta kommer att påverka din nästa förlossning. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...