Freya Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Kjøpte nettopp Ingrid Bjørnovs pianobok, nettopp for å ta opp igjen spillingen som har vært forsømt så lenge. Fikk jo piano av foreldrene mine, så det er kjekt å kunne spille noe. Er derfor på jakt etter fine, klassiske pianostykker å lære meg. Har funnet notene til "Für Elise" på nettet, og leter fortsatt etter "Air". Noen forslag til andre "svisker" som er fine og ikke alt for vanskelige å lære seg på egen hånd? Gjerne noe som er kjent, for jeg er ikke så flink til å lese noter. Sjekk ut http://pianostreet.com/ hvis du er ute etter gratis noter til piano. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Noen fine stykker som jeg kommer på i farten, og som jeg tror ligger på samme nivå er: Vektersang av Grieg Balade por Adeline - husker hverken komponist eller hvordan det skrives *pinlig* Öystein Sommerfeldt har laget mange fine små stykker: "vals til hege" osv. Er finere enn de höres ut som:) Where I want to be fra musikalen Chess "Sommersang" - komponisten husker jeg ikke Kjenningsmelodien fra Twin Peaks (tv-serien) Ellers likte jeg veldig godt heftet "perler fra barokken" 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Sjekk http://www.mutopiaproject.org/ 0 Siter
Freya Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 Sjekk http://www.mutopiaproject.org/ Takk for linken. Har du noen favoritter? Vanskelig å plukke ut noen her når man ikke kan høre på dem... Vet ikke hva de kjente stykkene heter. 0 Siter
Freya Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 Noen fine stykker som jeg kommer på i farten, og som jeg tror ligger på samme nivå er: Vektersang av Grieg Balade por Adeline - husker hverken komponist eller hvordan det skrives *pinlig* Öystein Sommerfeldt har laget mange fine små stykker: "vals til hege" osv. Er finere enn de höres ut som:) Where I want to be fra musikalen Chess "Sommersang" - komponisten husker jeg ikke Kjenningsmelodien fra Twin Peaks (tv-serien) Ellers likte jeg veldig godt heftet "perler fra barokken" Takk for fine tips. Pianostreet hadde mange noter av Grieg, får se om jeg finner den vektersangen der. Ballade pour Adeline spilte jeg så klart i min musikkskole-tid. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Takk for linken. Har du noen favoritter? Vanskelig å plukke ut noen her når man ikke kan høre på dem... Vet ikke hva de kjente stykkene heter. Du kan jo prøve noen av Bachs menuetter, f.eks. De burde ikke være altfor vanskelige: http://www.mutopiaproject.org/cgibin/make-table.cgi?searchingfor=menuet&Composer=BachJS&Instrument=Piano&Style=Baroque&timelength=1&timeunit=week&lilyversion= 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Takk for linken. Har du noen favoritter? Vanskelig å plukke ut noen her når man ikke kan høre på dem... Vet ikke hva de kjente stykkene heter. Eller Kuhlaus sonatine i tre satser: http://www.mutopiaproject.org/cgibin/make-table.cgi?searchingfor=&Composer=KuhlauF&Instrument=&Style=&timelength=1&timeunit=week&lilyversion= 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Forresten, Harald Sæveruds "Rondo Amaroso" er fin. Og så har han et annet morsomt stykke som heter "Småsveingangar" eller noe sånt, som han skrev til sønnen sin. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 En del av Griegs lyriske stykker er fine, og ikke så vanskelige. Hans poetiske tonebilder er også fine! Aveu av Robert Schumann. Han har forresten skrevet en mengde småstykker for piano. Sommarsong av Wilhelm Peterson-Berger Satser fra sonater av Beethoven og Mozart. F.eks 2. satsen i Beethovens Pathetique sonate er nydelig. Mozarts sonate i a-dur er fin. Solfeggettio av Carl Phillip Emanuel Bach er kjempemorsom å spille, og ligger veldig lett i fingra selv om den høres vanskelig ut. 0 Siter
Freya Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 En del av Griegs lyriske stykker er fine, og ikke så vanskelige. Hans poetiske tonebilder er også fine! Aveu av Robert Schumann. Han har forresten skrevet en mengde småstykker for piano. Sommarsong av Wilhelm Peterson-Berger Satser fra sonater av Beethoven og Mozart. F.eks 2. satsen i Beethovens Pathetique sonate er nydelig. Mozarts sonate i a-dur er fin. Solfeggettio av Carl Phillip Emanuel Bach er kjempemorsom å spille, og ligger veldig lett i fingra selv om den høres vanskelig ut. Takk for forslagene! Sonata Patethique lærte jeg da jeg gikk på musikkskolen, den er fin, ja. 0 Siter
Freya Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 Forresten, Harald Sæveruds "Rondo Amaroso" er fin. Og så har han et annet morsomt stykke som heter "Småsveingangar" eller noe sånt, som han skrev til sønnen sin. Jaaa, jeg har øvd inn Rondo Amoroso, den er nydelig. Veldig spesiell. 0 Siter
Gjest vil også spille Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Jaaa, jeg har øvd inn Rondo Amoroso, den er nydelig. Veldig spesiell. Hvor fant du Rondo Amoroso på nettet? Har du en link? 0 Siter
Freya Skrevet 10. april 2005 Forfatter Skrevet 10. april 2005 Hvor fant du Rondo Amoroso på nettet? Har du en link? Jeg fant den ikke på nettet, fikk den av min pianolærerinne da jeg gikk på musikkskolen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.