Gjest Just wondering that Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Kan man ha krav på dagpenger hvis en aldri har jobbet...er litt vanskelig å finne seg en jobb for tider. 0 Siter
Gjest søk jobb Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det er MANGE ledige jobber innen helse (assistent), og du behøver ikke utdanning. Søk selv om du ikke har sett annonse. Slik fikk jeg jobb. 0 Siter
Tottlå Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det er MANGE ledige jobber innen helse (assistent), og du behøver ikke utdanning. Søk selv om du ikke har sett annonse. Slik fikk jeg jobb. Heeeeeeelt enig!!!! Søk på www.finn.no Der er det masse ledige stillinger. No problema å finne seg noe......Vist du bare VIL finne deg noe!!! ) 0 Siter
Gjest søk jobb Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Heeeeeeelt enig!!!! Søk på www.finn.no Der er det masse ledige stillinger. No problema å finne seg noe......Vist du bare VIL finne deg noe!!! ) Innlegget ditt kom til meg... Det skulle vel til den som skrev hovedinnlegget. 0 Siter
Tottlå Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Innlegget ditt kom til meg... Det skulle vel til den som skrev hovedinnlegget. Øf cørs!!!!! ) 0 Siter
Excelsion Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Du får ikke dagpenger så sant du ikke kan bevise at du er en aktiv arbeidssøker. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Du får ikke dagpenger så sant du ikke kan bevise at du er en aktiv arbeidssøker. Man må vel også ha et grunnlag å få dagpenger utifra. Ellers så er det vel sosialen? 0 Siter
Tottlå Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Du får ikke dagpenger så sant du ikke kan bevise at du er en aktiv arbeidssøker. Er det ikke sånn at dersom en vil ha dagpenger, må en melde seg til Aetat. Da vil de prøve og finne arbeid sammen med en. Vist ikke DET går, får en dagpenger?! 0 Siter
tiliti Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Nei, da må du ha hatt lønnsutbetaling på litt over 88 000 sist år. 0 Siter
MsSophie Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Du har ikke krav på dagpenger hvis du ikke har vært i jobb. Har du vært i jobb så har du kun krav på dagpenger hvis du mister jobben helt, eller får redusert arbeidstiden med 50% eller mer. Du bør likevel registrere deg som arbeidssøkende på Aetat, de har stadig kurs ol som det kan søkes på, under kursperioden har du krav på kursstønad (ca 245,- pr dag) samt transport til/fra kurssteden hvis du bor mer enn 6 km unna. Kurs er somregel forbeholdt langtidsledige (6 mnd eller mer). Du kan ha krav på stønad fra sosialkontoret, bestill time hos saksbehandler på levekår og du vil få opplyst om dine rettigheter. Normene for hva du får til livsopphold er forskjellig fra kommune til kommune, men enslige her i kommunen ligger på ca 4200,- pr mnd. samt at man får til dekning av husleie og strøm. 0 Siter
Excelsion Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Man må vel også ha et grunnlag å få dagpenger utifra. Ellers så er det vel sosialen? Woops, beklager, jeg blanda visst. Det var sosialen jeg snakka om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.