hjerteforum Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Hei. Jeg er en tobarnsmor som har hatt en rekke plager nå i ca 3 år. Jeg har følt mye på hurtige hjerteslag, og at hjertet slår ekstra slag.Har også symptomer med svimmelhet,diare,trøtthet,og kvalme. Jeg har nå fått vite at jeg har for høyt Stoffskifte. Jeg har trodd at det kansje det var angst jeg følte på, hva tror du? Kan slike Symptomer skyldes Høyt stoffskifte? Og hva kan jeg gjøre for å få en bedre hverdag? Finnes det noen råd? 0 Siter
m.s77 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Det stemmer at du kan få disse symptomene ved høyt stoffskifte. jeg har panikkangst og det første de skjekket var stoffskiftet mitt.Akkurat samme symptomer hos meg. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Du er kommet på feil forum, men jeg skal forsøke at svare på dine spørsmål. Diare og rask puls er symptomer på for høyt stoffskifte. Du bør vel henvises til endokrinolog (som er spesialist på hormonforstyrrelser) Behandling av høyt stoffskifte er enten medisiner (som Neomercazol) som demper aktiviteten eller behandling med radioaktivt jod som ødelegger skjoldbruskkjertelen. Da må man ha thyroxinbehandling etterpå. Du skal ikke gå med høyt stoffskifte unødig lenge da det sliter på kroppen og på deg. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Du er kommet på feil forum, men jeg skal forsøke at svare på dine spørsmål. Diare og rask puls er symptomer på for høyt stoffskifte. Du bør vel henvises til endokrinolog (som er spesialist på hormonforstyrrelser) Behandling av høyt stoffskifte er enten medisiner (som Neomercazol) som demper aktiviteten eller behandling med radioaktivt jod som ødelegger skjoldbruskkjertelen. Da må man ha thyroxinbehandling etterpå. Du skal ikke gå med høyt stoffskifte unødig lenge da det sliter på kroppen og på deg. Vennlig hilsen Mette H Moen Jeg har fått behandling med radioaktivt jod og fikk normalt stoffskifte etterpå. Jeg har tatt mange målinger og jeg har ikke hatt behov for Tyroksin 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.