Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gode historier med folk som har dummet seg ut ved å snakke et annet språk?

Jeg har noen gode:

Min mor fikk besøk av noen gjester fra Skottland, og hadde dekket på bordet med kaffe og kaker. Så skulle hun be dem om å forsyne seg, og hun sa med sin søteste stemme: "Please behave yourselves!" Skottene så ut som de hadde ramlet ned fra månen! Heheh!

En annen historie er om mine to distré tanter som var i Oslo og gikk ned Karl Johan (de er ikke kjent i Oslo noen av dem). Den ene tanten min hadde nettopp tatt et engelskkurs. Så kom det en utlending bort til dem og spurte på engelsk om de visste av en frisørsalong. Engelskkurstanten min svarte straks: "Yes, it's straight ahead and to the left!". Utlendingen takket og la avsted. Den andre tanten min så forbauset på henne og lurte på om hun visste av en frisørsalong som var der hun hadde sagt. "Nei, men det var det vi hadde lært på kurset!"

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

26

• morsan

15

• amber sun

14

• ariadne

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg arbeidet på en barselavdeling, hvor en baby ble svært kvalmen iløpet av natten. Han kasta opp og satte det i halsen. Jeg måtte bruke et sug for å få opp alt fostervannet som kom opp.....

Moren til denne babyen var utenlandsk, og jeg skulle fortelle hva jeg hadde gjordt med babyen hennes. "Last nait Ai sukkt your baby, mam"

Hun ble taus, gitt.........

Skrevet

Jeg arbeidet på en barselavdeling, hvor en baby ble svært kvalmen iløpet av natten. Han kasta opp og satte det i halsen. Jeg måtte bruke et sug for å få opp alt fostervannet som kom opp.....

Moren til denne babyen var utenlandsk, og jeg skulle fortelle hva jeg hadde gjordt med babyen hennes. "Last nait Ai sukkt your baby, mam"

Hehehe!

Ikke så lett å forklare det nei!

Skrevet

haha den der må vel ta kaka! ;-)

Skrevet

haha den der må vel ta kaka! ;-)

Jeg løp så fort jeg kunne til vaktrommet.....

En annen gang fikk jeg meg til å si : "Ai took a blood sukker of your baby!"

Jeg er ekspert på engelsk altså!!!

Skrevet

Ooutch, tottlå. Den der var sannelig ikke helt grei, nei. *ler*

Fikk du forklart det ordentlig etterpå?

Skrevet

hahaha! Du er ikke sann, tottlå!

*ler meg ihjel*

Skrevet

hahaha! Du er ikke sann, tottlå!

*ler meg ihjel*

Hehehe......gjett om jeg blir mobba for det, når jeg er på arbeid???

Skrevet

*sheba ler så hun griner*!!

Kan jeg anbefale et engelsk kurs???

Skrevet

*sheba ler så hun griner*!!

Kan jeg anbefale et engelsk kurs???

Tja, du kan jo prøve, men tror ikke det finnes håp for meg.....

Gjest Timari
Skrevet

har også noen søte:)

min onkel var på besøk hos noen bekjente i USA. Han trodde da at ordet Svett var Sweat. Så etter joggeturen så sa han You're so sweet John. og etterpå I'm SO sweat.

Da tante og onkel senere var på shopping ble de spurt om de også hadde andre ting på programmet som de skulle rekke. Onkel skulle si at "nei vi har god tid , vi.". Så sier han "We have a good time" jo takk vi har det bare fint.

Tror han går til graven med de replikkene

Skrevet

Jeg kommer ikke på noen som har sagt noe, men jeg vet jo om den der lastebilen fra Toten, som alltid vekker stor munterhet blant tyske turister.

"Toten ekspress" står det i store bokstaver langs sidene på trailerne.

På tysk betyr Tot=død. Altså blir det noe sånt som Dødsekspressen, eller De dødes ekpress, eller noe i den duren ;)

Skrevet

har også noen søte:)

min onkel var på besøk hos noen bekjente i USA. Han trodde da at ordet Svett var Sweat. Så etter joggeturen så sa han You're so sweet John. og etterpå I'm SO sweat.

Da tante og onkel senere var på shopping ble de spurt om de også hadde andre ting på programmet som de skulle rekke. Onkel skulle si at "nei vi har god tid , vi.". Så sier han "We have a good time" jo takk vi har det bare fint.

Tror han går til graven med de replikkene

Hehe, det var jo bare hyggelige ting... Bra det ikke var noe uhøflig han sa.

Skrevet

Jeg kommer ikke på noen som har sagt noe, men jeg vet jo om den der lastebilen fra Toten, som alltid vekker stor munterhet blant tyske turister.

På tysk betyr Tot=død. Altså blir det noe sånt som Dødsekspressen, eller De dødes ekpress, eller noe i den duren ;)

Toten Transport!!

*S*

Skrevet

*skrattler*

Skrevet

Hehe ja akkurat som togstasjonen på Hell, hvor det står: "Hell, Gods expedition".

Skrevet

Hehe ja akkurat som togstasjonen på Hell, hvor det står: "Hell, Gods expedition".

*ROFL* HA HA HA!

Står det virkelig det?

Gjest Timari
Skrevet

jeg kan en som er litt verre :)

har en filleonkel som kom til Norge fra Storbrittania for 30 år siden. Noen slemminger hadde lært han at det å gå på do het "ut å lufte kølla".

Min onkel er en svært formel og høfflig brite. Så sitter han i et formelt møte og plutselig utbryter han "jeg skal bare ut og lufte kølla". Gjett om de andre stusset da!!!

Man kan jo drepe folk for å lære en slike ting.

Skrevet

jeg kan en som er litt verre :)

har en filleonkel som kom til Norge fra Storbrittania for 30 år siden. Noen slemminger hadde lært han at det å gå på do het "ut å lufte kølla".

Min onkel er en svært formel og høfflig brite. Så sitter han i et formelt møte og plutselig utbryter han "jeg skal bare ut og lufte kølla". Gjett om de andre stusset da!!!

Man kan jo drepe folk for å lære en slike ting.

*råflirer*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...