Gå til innhold

Noen her som kjører Sharan?

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

Vi skal bytte bil, og funderer litt på Sharan. Er det noen her som har det, og som vet om det er en bra bil som kan anbefales? Vi har tre barn mellom 4 og 8 år. Er den god på vinterføre?

Skrevet

Vi har ikke Sharan, men Touran. Og den er _kjempegod_ å kjøre!

Vet det ikke var det du spurte om, men siden de er i samme merke, og begge er store (Touran er litt mindre), så ville jeg i det minste nevne det.

Det har blitt så gøy å kjøre at vi av og til bare tar en liten kjøretur for moro skyld, selv om vi ikke skal noe. ;)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

har et vennepar med tre barn som har en Sharan og de er _kjempe_fornøyd!!

Gjest bra bil!
Skrevet

Vi har en Sharan og er kjempefornøyde. Veldig god å kjøre. Bilen vår har firhjulstrekk, noe vi er glade for. Bilen er god på vinterføre. Vi bor på en kant av landet der det er mye vinter og mye snø.

Vi har bare ett barn, og to av setene har vi ikke montert. Det er litt styr å montere de ekstra setene når vi en sjelden gang har bruk for dem. Sånn sett er det mye enklere med de bilene der ekstrasetene ligger nedi gulvet (ex. Opel Zafira), men sittekomforten i setene er nok bedre i Sharan enn i den andre.

Det er kjempegod bagasjeplass, og vi løftet bare barnevogna rett inn i bilen uten å slå den sammen eller demontere den.

Skrevet

Vi har ikke Sharan, men Touran. Og den er _kjempegod_ å kjøre!

Vet det ikke var det du spurte om, men siden de er i samme merke, og begge er store (Touran er litt mindre), så ville jeg i det minste nevne det.

Det har blitt så gøy å kjøre at vi av og til bare tar en liten kjøretur for moro skyld, selv om vi ikke skal noe. ;)

Hm... Vi har fundert på Touran, men har ikke hatt noen førstehåndsinfo før! Bra å høre fra "noen en kjenner" (hehe)!

Kan jeg spørre hvor mye ca dere måtte gi for den? Kjøpt den her på østlandet forresten?

Skrevet

Hm... Vi har fundert på Touran, men har ikke hatt noen førstehåndsinfo før! Bra å høre fra "noen en kjenner" (hehe)!

Kan jeg spørre hvor mye ca dere måtte gi for den? Kjøpt den her på østlandet forresten?

Den er virkelig herlig å kjøre. Anbefales! Og som sagt så ser den ikke så svær ut selv om det er mye plass inni.

Kjøpt her på vestlandet, den kom direkte fra fabrikken etter at vi bestilte den.

Jeg vet ikke prisen, for vi har fått den som firmabil. Alt betalt; bensin, bompenger, vask av bilen, reperasjon, service, forsikring osv *glise*

Veeeldig bra deal. Skal ha den i to år (tror jeg det var), så skifter vi til ny igjen. Så vi trengte ikke engang velge farge utfra hva som ville selge best etter noen år...så vi valgte Red Spice - skikkelig lekker, hehe

;)

Jeg begynner til og med å beregne ganske bra når jeg skal parkere med den...*kremt*...det er ikke såå enkelt når jeg vanligvis parkerer en liten Atos ;)

Skrevet

Vi har også VW Touran. Den er kjøpt i Oslo, men jeg har fortrengt prisen.

Tidligere hadde vi Renault Megane Scenic, den var også veldig bra. Jeg (som ikke er så storvokst) hadde vel så god oversikt i den. Men Touran har litt rimeligere deler og er dessuten diesel-bil.

Skrevet

Den er virkelig herlig å kjøre. Anbefales! Og som sagt så ser den ikke så svær ut selv om det er mye plass inni.

Kjøpt her på vestlandet, den kom direkte fra fabrikken etter at vi bestilte den.

Jeg vet ikke prisen, for vi har fått den som firmabil. Alt betalt; bensin, bompenger, vask av bilen, reperasjon, service, forsikring osv *glise*

Veeeldig bra deal. Skal ha den i to år (tror jeg det var), så skifter vi til ny igjen. Så vi trengte ikke engang velge farge utfra hva som ville selge best etter noen år...så vi valgte Red Spice - skikkelig lekker, hehe

;)

Jeg begynner til og med å beregne ganske bra når jeg skal parkere med den...*kremt*...det er ikke såå enkelt når jeg vanligvis parkerer en liten Atos ;)

Så heldige dere er! :-) Må være deilig med en sånn "avtale", ja!

Lurte litt på hvordan den er å parkere med! ...Er jo vant til Nissan Micra!

Skrevet

Tidligere hadde vi Renault Megane Scenic, den var også veldig bra. Jeg (som ikke er så storvokst) hadde vel så god oversikt i den. Men Touran har litt rimeligere deler og er dessuten diesel-bil.

Hehe...fortrengt prisen ja... VW har jo ganske stive priser!

I alle fall hvis en sammenlikner med seat/skoda - alternativene av de samme bilene...

Om et år eller to begynner det kanskje å komme noen brukbare på bruktmarkedet!

Takk for info :-)

Skrevet

Så heldige dere er! :-) Må være deilig med en sånn "avtale", ja!

Lurte litt på hvordan den er å parkere med! ...Er jo vant til Nissan Micra!

Fant ut hva Touran'en som vi har koster hvis en kjøper den; 285 000.

:)

Skrevet

285 000 koster den.

Siden du hadde fortrengt prisen ;) hehe

Skrevet

Fant ut hva Touran'en som vi har koster hvis en kjøper den; 285 000.

:)

hum...ikke mer? Virkelig? Kult!

Skal viske det inn i øret på sambo etter at vi har krøpet under dyna i kveld! Da blir'n glad!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...