Gå til innhold

fortvilet situasjon...

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet mor...
Skrevet

Hva syns du om røyking? Når 3 voksne sitter og røyker hjemme og i bilen på ungene dine -og du får dem hjem så det stinker av dem?

Jeg syns ikke at det er noe bra. Min mann røyker også både hjemme og i bilen mens barna er der. Før når jeg bodde sammen med han gjorde han ikke det, da gikk han ut, men nå bryr han seg ikke om det lenger.

Men hva kan man si??? Håper snart at røykeloven gjelder i de private hjem også:-)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

8

• flisa

5

• skorpionfisken

4

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

blitz1365380771
Skrevet

Nei jeg tror ikke heller at det er riktig å involvere dem. Det er jo tross alt ikke deres ansvar når sønnen er voksen.

Jeg har nå sendt en melding til min eksmann om at vi får snakke sammen om situasjonen, og at dersom han ikke er intressert i dette så tar jeg kontakt med familievernkontoret, så får han gjøre som han vil om han vil være med eller ikke.

Sønnen deres er voksen, men det er ikke barnebarna deres - og det er da deres ansvar?

Gjest fortvilet mor...
Skrevet

Sønnen deres er voksen, men det er ikke barnebarna deres - og det er da deres ansvar?

Nei det er jo ikke det. Det er vårt ansvar. Og hans foreldre kan gjøre lite og ingenting med det. Han hører ikke mer på dem eller han gjør på meg. Han har aldri hørt på dem så lenge vi har vært gift ihvertfall. Det er faktisk slik at dersom de sier noe, så gjør han det motsatte. Så jeg tror faktisk ikke at de kan gjøre noe fra eller til i denne situasjonen.

Skrevet

Faktisk gjør ikke barnevernet noe da heller.

Barnevernet griper bare inn i bostedshjemmet, ikke i samværshjemmet.

Betyr det at det ikke finnes noen instans som kan gripe inn der hvor ting ikke fungerer i samværshjemmet? Er dette i praksis, eller det reglene slik?

blitz1365380771
Skrevet

Betyr det at det ikke finnes noen instans som kan gripe inn der hvor ting ikke fungerer i samværshjemmet? Er dette i praksis, eller det reglene slik?

Joda de gjør det. problemet er at den som melder fra ikke har rett på å få vite noe om det som skjer... derfor kan det se ut som om de ikke gjør noe.

Ikke alle barnevern funker like godt heller. Hvis de ringer og sier de kommer, ja da rydder han vel?

Dessuten er det lett å slå en plate om en syk, bitter eks etc. Kanskje skole eller barnehage burde involveres? Ting har en tendens til å bli tatt alvorligere da..

Skrevet

Vet egentlig ikke, det var en venninne som fikk beskjed om det fra barnevernet. De utredet kun det hjemmet der barnet hadde adresse.

Skrevet

Jeg har veldig godt forhold til mine svigerforeldre. Men jeg syns det er veldig vanskelig å gå til dem å snakke med dem om dette.

De vet utmerket godt hvordan det står til hjemme hos ham. Svigerfar kommenterer dette hver gang jeg snakker med han, og syns det er forferdelig. Han har tatt det opp med sønnen, men dette har resultert i at min eksmann ike vil ha kontakt med faren sin. Min svigermor har flere ganger vært hos min eksmann og vasket og ryddet. Hun sier ingen ting til meg om hvordan hun syns sønnen har det, selv om jeg vet at hun reagerer på hvordan forholdene er hos han. Jeg vet at hun har sagt det til han flere ganger at han må ta seg sammen, og hun har kjøpt vaskemidler og utstyr til han og forklart han hva som skal brukes til hva. Men det hjelper lite, han har aldri vasket huset sitt selv enda vi har vært skilt i 8 måneder nå. Han var skikkelig stolt over seg selv her en dag, og kom og skrøyt om at han hadde skiftet på sengen idag. Jeg spurte om han ikke hadde gjort det før, og det hadde han visst ikke. Da vil det si at han har ligget i de samme sengklærne i 8 mnd. uten å vaske de!!! Ekkelt!

Så jeg tror ikke at det hjelper å få svigerforeldrene til å snakke med han. Han har jo aldri vasket eller ryddet rommet sitt da han bodde hjemme heller. Da var det moren som gjorde dette.

Æsj og æsj, for en ekkel gris!

skorpionfisken
Skrevet

Hva syns du om røyking? Når 3 voksne sitter og røyker hjemme og i bilen på ungene dine -og du får dem hjem så det stinker av dem?

Hva jeg synes om røyking? Hvor kom det inn.

Mitt poeng med innlegget i denne tråden, er at det norske systemet er sånn at du ikke har noe du skulle ha sagt om du synes den andre foreldren oppfører seg som en idiot overfor barna, og i dine øyne driver utstrakt omsorgssvikt.

Det eneste som hjelper er om barnevernet eller politiet skulle bli koblet inn, og det er snakk om grov omsorgssvikt eller mishandling.

Men så var det en som svarte meg her at det nyttet ikke engang med barnevernet i denne saken, fordi de bare griper inn i bostedshjemmet, ikke i besøkshjemmet.

Tro meg, vi sliter med det samme. Min samboers exkone gjør det utroligste med sin sønn, uten at vi kan gripe inn. Det er ikke ille nok det hun gjør, selv om vi mener hun ødelegger barnet.

Forøvrig bor jeg sammen med en røyker som røyker tobakk inne i huset. Han røyker ikke i bilen eller i campingvogna da, så det er ikke på de tetteste plassene.

Skrevet

Jeg syns ikke at det er noe bra. Min mann røyker også både hjemme og i bilen mens barna er der. Før når jeg bodde sammen med han gjorde han ikke det, da gikk han ut, men nå bryr han seg ikke om det lenger.

Men hva kan man si??? Håper snart at røykeloven gjelder i de private hjem også:-)

Ah! Godt det er en til som vil ha den røykeloven til å gjelde - FORBUD MOT Å UTSETTE UNGER FOR RØYK.

Skrevet

Hva jeg synes om røyking? Hvor kom det inn.

Mitt poeng med innlegget i denne tråden, er at det norske systemet er sånn at du ikke har noe du skulle ha sagt om du synes den andre foreldren oppfører seg som en idiot overfor barna, og i dine øyne driver utstrakt omsorgssvikt.

Det eneste som hjelper er om barnevernet eller politiet skulle bli koblet inn, og det er snakk om grov omsorgssvikt eller mishandling.

Men så var det en som svarte meg her at det nyttet ikke engang med barnevernet i denne saken, fordi de bare griper inn i bostedshjemmet, ikke i besøkshjemmet.

Tro meg, vi sliter med det samme. Min samboers exkone gjør det utroligste med sin sønn, uten at vi kan gripe inn. Det er ikke ille nok det hun gjør, selv om vi mener hun ødelegger barnet.

Forøvrig bor jeg sammen med en røyker som røyker tobakk inne i huset. Han røyker ikke i bilen eller i campingvogna da, så det er ikke på de tetteste plassene.

da er du jo nærmest inhabil....jeg hadde aldri akeptert at noen røkte hjemme hos oss.

skorpionfisken
Skrevet

da er du jo nærmest inhabil....jeg hadde aldri akeptert at noen røkte hjemme hos oss.

Jeg skjønner ennå ikke hvor røykinga kom inn i denne tråden?

Jeg svarte på hovedinnlegget, der står ingenting om røyking. Jeg sa heller ikke noe om røyking i det svaret mitt.

Så spør du plutselig hva jeg synes om røyking?

Er jeg mindre meningsberettiget fordi jeg lar min elskede røyke hjemme, men ikke i bilen og i campingvogna?

Skrevet

Jeg skjønner ennå ikke hvor røykinga kom inn i denne tråden?

Jeg svarte på hovedinnlegget, der står ingenting om røyking. Jeg sa heller ikke noe om røyking i det svaret mitt.

Så spør du plutselig hva jeg synes om røyking?

Er jeg mindre meningsberettiget fordi jeg lar min elskede røyke hjemme, men ikke i bilen og i campingvogna?

Det var jeg som tok opp røyking, da du sa at man ikke har noe med hvordan den andre foreldren lever.

skorpionfisken
Skrevet

Det var jeg som tok opp røyking, da du sa at man ikke har noe med hvordan den andre foreldren lever.

Åja sånn. Men det er faktisk sånn det er. Man kan gjerne synes den andre er en idiot som oppfører seg helt umoralsk overfor barnet.

Vi reagerer for eksempel på at leiligheten min stesønn bor i ser ut som et katastrofeområde, skittent og rotete og uhygienisk. Vi reagerer på at han holdes hjemme fra skolen minst en gang i uka, og at han ikke har leggetid der. Kan ringe oss lenge etter at vi har sovna på kvelden for å si godnatt, på den andre siden ringer han i helgene, gjerne i totida på dagen og kjeder seg fordi mamma ikke gidder å stå opp ennå. Vi reagerer på kostholdet der som gjør at han er overvektig. Ok, hun røyker også der han er, men det kan vi vel ikke akkurat klage på, for det røykes hjemme hos oss også, men det finnes sikkert de som ville klaget på det også.

Men vi kan ikke gjøre noe som helst med det. Vi kan ikke protestere til noen, for hun gjør ikke noe som er imot loven, og hun mishandler ikke barnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...