Gå til innhold

Ekstra visdomsjeksler?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 23 år gammel mann som har gått rundt med småvondt i begge ørene og kjeven i lang tid (3 mnd ). Jeg har vært hos fastlege og ØNH-lege, med den konklusjon at ørene mine er helt fine. Eneste forklaringen ØNH-legen hadde var at det var muligens noe som hang igjen etter influensa som jeg hadde før jul.Dette var to uker siden, og jeg har fortsatt vondt. Det som bekymrer meg litt er at smertene har vart så lenge, og at de er så diffuse. Jeg har også noen hovne lymfekjertler på halsen, rett bak kjeven under øret. Dog bare på venstre side, hvor jeg også kan kjenne en veldig hard liten kul som er litt øm når jeg tar på. Har også èn hoven mandel på venstre side, men er ikke noe sår i halsen e.l. Smertene er like på begge sider derimot, og hvis jeg prøver å lokalisere de så er de under øret-bak kjeven. Men er som sagt veldig diffuse smerter. Noen ganger kjennes det ut som de ligger dypt i halsen også, får av og til en slags stikking der, uten at det er veldig vondt.Vel.. uansett kom jeg til å tenke på om dette her kunne komme av tenner som ville ut, men det hørtes ikke så sannsynlig ut i og med at jeg allerede har fått alle visdomsjekslene. Uansett synes jeg symptomene var spot-on for akkurat det. Etter litt søking på nettet virker det ikke som det er helt utenkelig, og det er det jeg lurer på før jeg booker time hos tannlegen, om det kan være det? Jeg kjenner to harde tagger som går ned oppe i ganen, liksom rett bak de siste jekslene på begge sider. Men aner ikke om det er ben eller hva det er, og det er vanskelig å si om det alltid har vært sånn.Setter pris på svar og om mulig send gjerne spørsmålet til ØNH spesialist om dette ikke høres ut som et tannproblem...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180351-ekstra-visdomsjeksler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tanntroll80

Dra til tannlegen eller tannpleier og ta røntgen! Forklar problemet for vedkommende...

For meg så høres det veldig diffust ut! SYns det er rart. Har du fjernet visdomstennene? Hvis det så kan det være beinsplinter eller en del av tanna (hvis den brakk under trekkinga) som vil ut.

Det at du har kul i lymfene tyder på at du har em infeksjon i området rundt der ett sted, så jeg vi anbefale deg å få det sjekket hos en tannlege.

Er det oppe eller nede du har vondt? Kan det være bihulebetennelse? Kan også påvises ved røntgen hos tannlegen!

Noen får ekstra med visdomstenner, det kan være det som presser på.

Helt sikkert er det at det skader ikke å få det sjekket med røntgen!

Lykke til

Dra til tannlegen eller tannpleier og ta røntgen! Forklar problemet for vedkommende...

For meg så høres det veldig diffust ut! SYns det er rart. Har du fjernet visdomstennene? Hvis det så kan det være beinsplinter eller en del av tanna (hvis den brakk under trekkinga) som vil ut.

Det at du har kul i lymfene tyder på at du har em infeksjon i området rundt der ett sted, så jeg vi anbefale deg å få det sjekket hos en tannlege.

Er det oppe eller nede du har vondt? Kan det være bihulebetennelse? Kan også påvises ved røntgen hos tannlegen!

Noen får ekstra med visdomstenner, det kan være det som presser på.

Helt sikkert er det at det skader ikke å få det sjekket med røntgen!

Lykke til

Hei, takk for svar.

Har fått alle tenner og ikke trekt noen. Alle visdomstennene er helt fine.

Tror ØNH-lege ville merka det om det var bihulebetennelse. Kjennes heller ikke slik. Lymfekjertlene går opp og ned nå for hver dag, samme med mandlen...

Nei, får se å komme meg til tannlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...