Gå til innhold

p-piller,blodpropp,prevensjon

Anbefalte innlegg

Gjest Vilde82

Hei.

Jeg er en jente på 22 år, som for tre uker siden startet på trionetta.

I forgårs ble jeg utskrevet for blodpropp i lungen.

Jeg må nå ta sprøyter og tabletter.

Tablettene må jeg fortsette med i minst 6mnd.

Det er tatt blodrøver for arvelighet,men ingen i min familie har hatt blodpropp. Og prøven er ikke analysert ferdig enda.

Er det mulighet for at jeg kan ha fått blodpropp etter å ha brukt de "kun" i 3 uker?

Jeg kan jo nå ikke bruke p-piller som prevensjon,

Men hvilken prevensjon kan jeg nå bruke? Utenom kondom?

Mvh

Vilde82

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180377-p-pillerblodproppprevensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kobberspiral

Jeg antar du får god oppfølging fra legen din om dette, bestill gjerne en time med en gang for å ha en samtale om prevensjon.

Intil videre får du bruke kondomer, det er viktig at du ikke blir gravid heller akkurat nå.

Det finnes lateksfrie kondomer hvis du eller kjæresten er allergiske (Aventi, på apoteket).

Jeg antar at kobberspiral er det greieste for dere nå. Men dette må du nesten snakke med legen om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...