Gå til innhold

Hvordan skaffe vertinner?

Anbefalte innlegg

Gjest tillia
Skrevet

Jeg har nylig startet opp med homeparty men jeg har problemer med å finne vertinner. Er rimelig sjokkert over venners negative innstillning til å hjelpe, hadde aldri trodd slikt om mine venner.

Er det noen som har noen ideer for hvordan jeg kan gå frem for å finne noen? Føler meg litt oppgitt nå. Hadde gleda meg til dette og trodde ikke at det skulle bli så vanskelig å få noen til å stille litt opp. Flotte gaver får de jo også. Takk for evt. tips.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Elis31

3

• Blåmor

3

• soleil

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest rutangis netu
Skrevet

Har sett at noen har satt opp et ark med annonse (og med slike opplipte remser med navn om nummer nederst) i dagligvarebutikken

Skrevet

Det er ikke så rart at folk vegrer seg litt syns jeg.

Slike homeparties kan være hyggelig, men det kan og ses på som en stygg markedsføringsmetode som går ut på å lure sine nærmeste til å kjøpe dyre produkter som de kan kjøpe til en mye rimeligere penge og til samme kvalitet i en vanlig butikk.

Homeparties/Nettverkssalg og lignende kan i verste fall gi deg uvenner.. Men bevares, kan ha positive sider og.. Men ikke press noen til å bli med på det.

blitz1365380771
Skrevet

Hva er det du selger da? Er det tupperware eller sminke eller ting i den leia så skjønner jeg dem godt. Det er jo litt tragisk å samle venner og kjente for å snakke plastboller en hel kveld da...

Gjest papirtiger
Skrevet

Brrrr...synes ikke det er rart i det hele tatt! Det er mange av oss som IKKE liker slikt.

Du vil bruke dine venner for å tjene penger...ikke alltid like heldig.

Gjest den gyldne sol
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg nekter alltid å være vertinne.

For det første så må man jo få folk til å komme, og det er ikke lett hvis det gjelder tupperware. Mange folk har vært på slike parties før og man går lei.

For det andre så må man jo være pådriver til å få inn pengene og legge ut osv. Det er heller ikke særlig gøy hvis noen plutselig ikke har råd til å betale når varen kommer. Det er fort gjort å bestille for mye...

Dessuten har jeg opplevd denne frasen: Du trenger ikke kjøpe noe!! Og nei det har jeg ikke gjort heller, men da føler jeg et diskre lite press fra omgivelsene uansett....Og jeg har også latt vær å kjøpe et par ganger på rad og da ble jeg ikke invitert senere....

Så jeg kan godt skjønne at folk kvier seg.

Gjest tillia
Skrevet

Brrrr...synes ikke det er rart i det hele tatt! Det er mange av oss som IKKE liker slikt.

Du vil bruke dine venner for å tjene penger...ikke alltid like heldig.

Jeg har aldri opplevd at noen har vært negative til slike partyer før. Jeg har alltid likt å gå på homeparty. De jeg har vært på har solgt ordentlige kvalitetsvarer noe jeg synes er flott. Dette er ikke minst viktig for miljøet. Kjøper du en bolle på tuppevareparty har du den i minst tjue år fordi kvaliteten er en helt annen enn de du får i butikkene. Har vi ikke nok av bruk og kast? Jeg ser på det som min plikt å kjøpe kvalitet slik at jeg ikke må kaste så ofte. Dette gjør jeg for miljøet og med tanke på de som kommer etter. På partyer kan man spørre og grave ut om produktene og man kan lett gi tilbakemeldinger.I en butikk er det ofte ikke god service på sånnt fordi de har så mye varer og få ansatte.

Skrevet

Synes ikke det er så rart. Nå er ikke jeg kvinne, men noen forstillinger og tankeganger er kjønnsuavhengig. Arbeidsmåter hvor man maser på venner og familie om å stille opp til homeparties etc. er noe jeg aldri ville drevet med. Man inviterer folk på kaffe og kaker, og så skal en eller annen legge frem masse tullete varer som man risikerer å føle seg forpliktet til å kjøpe. Nei - det er ikke like ille som MLM, men ille er det.

"......................................."

Gjest tillia
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg nekter alltid å være vertinne.

For det første så må man jo få folk til å komme, og det er ikke lett hvis det gjelder tupperware. Mange folk har vært på slike parties før og man går lei.

For det andre så må man jo være pådriver til å få inn pengene og legge ut osv. Det er heller ikke særlig gøy hvis noen plutselig ikke har råd til å betale når varen kommer. Det er fort gjort å bestille for mye...

Dessuten har jeg opplevd denne frasen: Du trenger ikke kjøpe noe!! Og nei det har jeg ikke gjort heller, men da føler jeg et diskre lite press fra omgivelsene uansett....Og jeg har også latt vær å kjøpe et par ganger på rad og da ble jeg ikke invitert senere....

Så jeg kan godt skjønne at folk kvier seg.

Desse problemene kan du jo lett løse. Be vennene dine om å ta med seg penger på partyet så får dere ordnet det med en gang. Om noen ikke vil betale så kan du jo ta kontakt med vertinna og forklare situasjonen så finner dere nok alltid en grei ordning.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen har vært negative til slike partyer før. Jeg har alltid likt å gå på homeparty. De jeg har vært på har solgt ordentlige kvalitetsvarer noe jeg synes er flott. Dette er ikke minst viktig for miljøet. Kjøper du en bolle på tuppevareparty har du den i minst tjue år fordi kvaliteten er en helt annen enn de du får i butikkene. Har vi ikke nok av bruk og kast? Jeg ser på det som min plikt å kjøpe kvalitet slik at jeg ikke må kaste så ofte. Dette gjør jeg for miljøet og med tanke på de som kommer etter. På partyer kan man spørre og grave ut om produktene og man kan lett gi tilbakemeldinger.I en butikk er det ofte ikke god service på sånnt fordi de har så mye varer og få ansatte.

"Dette er ikke minst viktig for miljøet. Kjøper du en bolle på tuppevareparty har du den i minst tjue år fordi kvaliteten er en helt annen enn de du får i butikkene."

Nå bruker du argumenter som forutsetter at den eneste måten å få tak i varer som er av varig kvalitet er å gå på homeparties. Dette er selfølgelig feil. I tillegg brukes gjerne en dustete halv-psykologisk fremgangsmåte som omtrent sier indirekte at hvis du ikke går på homeparty og kjøper tupperware, så er du mot miljøet.

Det er et dustete og halvråttent overamerkansk konsept.

".................................."

Gjest M.Angelica
Skrevet

Rart og rart...

Personlige hater jeg sånne parties. Dene ene gangen jeg lot meg lure med så følte jeg at jeg MÅTTE kjøpe noe. Vet at en ikke må, men det ligger allikavel i lufta at en burde kjøpe.

Gjest jeg forstår godt de som ikke ønsker party
Skrevet

Oj, jeg skjønner godt at man trekker seg litt unna og ikke ønsker å være vertinne. Du kommer med salgsargumenter som virker ganske slitsomme.

Det er mellomting mellom å kjøpe en plastbolle på IKEA til 5 kroner og en på tupperware til 150.-

Jeg kjøper mine plastboller etc på jernia-butikken her, da får jeg fine ting til under halv pris av tupperware, og de varer også i flere tiår. Og med mindre man velger å alltid handle de tidene det er fullest i butikken, så får man god hjelp der også. Og ingen venninne og vertinne som man skal ha dårlig samvittighet for hvis man velger å ikke kjøpe noe den dagen.

Gjest tillia
Skrevet

Det er ikke så rart at folk vegrer seg litt syns jeg.

Slike homeparties kan være hyggelig, men det kan og ses på som en stygg markedsføringsmetode som går ut på å lure sine nærmeste til å kjøpe dyre produkter som de kan kjøpe til en mye rimeligere penge og til samme kvalitet i en vanlig butikk.

Homeparties/Nettverkssalg og lignende kan i verste fall gi deg uvenner.. Men bevares, kan ha positive sider og.. Men ikke press noen til å bli med på det.

Det virker smålig og uempatisk at man ikke kan hjelpe en venn i gang. Å holde et party koster ikke noe og man får attpå til varer som kan være verdt en god del. Det er ganske så fortvilende å stå i en situasjon hvor du nesten ikke vet hvordan du skal finne noen. Merker jo også at det nå er blitt ekstra ekkelt og vanskelig å spørre noen om denne hjelpen. At noen attpåtil kan gå rundt å surmule fordi de angrer på at de kjøpte noen varer på et party virker gnient spørr du meg. Det må da vel heller være fint å ha støttet en venn fremfor en kjedelig butikk vel?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det virker smålig og uempatisk at man ikke kan hjelpe en venn i gang. Å holde et party koster ikke noe og man får attpå til varer som kan være verdt en god del. Det er ganske så fortvilende å stå i en situasjon hvor du nesten ikke vet hvordan du skal finne noen. Merker jo også at det nå er blitt ekstra ekkelt og vanskelig å spørre noen om denne hjelpen. At noen attpåtil kan gå rundt å surmule fordi de angrer på at de kjøpte noen varer på et party virker gnient spørr du meg. Det må da vel heller være fint å ha støttet en venn fremfor en kjedelig butikk vel?

Hvis du har støttet dine venner i lignende situasjoner, så er jeg enig med deg. Men jeg ville følt meg ille til mote ved å presse vrer på mine venner. Det er jo derfor det er vanskelig å si nei i slike salgsparty-sammenhenger. Det er igrunnen litt utpressing.

Skrevet

"Er rimelig sjokkert over venners negative innstillning til å hjelpe, hadde aldri trodd slikt om mine venner."

Jeg hjelper vennene mine når de trenger hjelp og jeg har tid. De ville ikke drømt om å utnytte meg som en marked- og salgsskanal. Jeg ville ikke bedt dem om å bruke en hel kveld på min jobb heller.

Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å forvente at vennene mine skal komme og hjelpe meg på jobb.

Ja, det er lov å spørre, men helt feil å bli skuffet eller ha noen forventning om at de skal stille opp.

Du kan prøve å sette opp en lapp i nærbutikkene og oppslagstavler.

Lage et brev/flyer som du kan sende til bedrifter i nærområdet der du bor, evt. dele ut i nabolaget ditt?

Skrevet

Hvis en venninne ville at du skulle hjelpe henne på jobben en hel kveld mot en flott og dyr blomstervase, ville du giddet det kanskje?

Du må kanskje legge ut penger, som du er usikker på om du får tilbake..

Jeg synes ikke det er så lite du ber om faktisk.

Jeg ville ikke orket å måtte rydde stua, ordne til kaffe/kaker. Hive ut mann og barn, eller nekte barna adgang til stua, for at du skal bruke mitt hjem til å gjøre din jobb.

Gjest tillia
Skrevet

Hvis en venninne ville at du skulle hjelpe henne på jobben en hel kveld mot en flott og dyr blomstervase, ville du giddet det kanskje?

Du må kanskje legge ut penger, som du er usikker på om du får tilbake..

Jeg synes ikke det er så lite du ber om faktisk.

Jeg ville ikke orket å måtte rydde stua, ordne til kaffe/kaker. Hive ut mann og barn, eller nekte barna adgang til stua, for at du skal bruke mitt hjem til å gjøre din jobb.

Jeg stiller alltid opp for venner om jeg har mulighet. Sier jeg nei så er det fordi jeg ikke regner den andre som en venn eller at jeg ikke ønsker kontakt med vedkommende.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg har rett og slett ikke nok venner og bekjente jeg ville kunne bedt om å komme til homeparty. De er som meg i full jobb og med små barn + at de ikke er spesielt interesserte i å kjøpe TW-produkter. Så om du hadde spurt meg måtte jeg også sagt nei. Med små barn i huset passer det heller ikke så bra å måtte kaste ut mann og barn en hel kveld + rydde/bake etter å hatt full jobb på dagen. Hverdagen er travel nok fra før... Synes ikke du kan bebreide vennene dine for at de ikke vil være vertinner.

Gjest tillia
Skrevet

Jeg har rett og slett ikke nok venner og bekjente jeg ville kunne bedt om å komme til homeparty. De er som meg i full jobb og med små barn + at de ikke er spesielt interesserte i å kjøpe TW-produkter. Så om du hadde spurt meg måtte jeg også sagt nei. Med små barn i huset passer det heller ikke så bra å måtte kaste ut mann og barn en hel kveld + rydde/bake etter å hatt full jobb på dagen. Hverdagen er travel nok fra før... Synes ikke du kan bebreide vennene dine for at de ikke vil være vertinner.

Jeg har hatt flere sånne party selv før og det har aldri vært noe problem. Har vært i akkuratt samme situasjon som deg, full jobb og små barn. Selv har jeg kun servert noe helt enkelt jeg har kjøpt i butikken, jeg har hatt partyet etter barna er lagt seg og min mann har vært i stua samtid. Jeg synes ikke det er noe som helst jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...