Gå til innhold

Hvordan skaffe vertinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville ikke like å ha en venninne som forventet at hun skulle tjene penger på meg og mine venner og familie.

Det blir det samme som å bli vervet i en bokklubb av samme person som verver kun for å få vervepremien, ikke fordi en liker klubben. Det blir slitsomt og masete i lengden.

Kall meg gjerne gnien, men slik tenker jeg.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Elis31

3

• Blåmor

3

• soleil

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest tillia
Skrevet

Jeg ville ikke like å ha en venninne som forventet at hun skulle tjene penger på meg og mine venner og familie.

Det blir det samme som å bli vervet i en bokklubb av samme person som verver kun for å få vervepremien, ikke fordi en liker klubben. Det blir slitsomt og masete i lengden.

Jeg er like blid som før og har valgt og ikke si til de hva jeg føler. Men at jeg føler som jeg gjør kan jeg ikke noe for.

Skrevet

Jeg stiller alltid opp for venner om jeg har mulighet. Sier jeg nei så er det fordi jeg ikke regner den andre som en venn eller at jeg ikke ønsker kontakt med vedkommende.

Å stille opp for venner gjør vi jo alle.

Poenget her er at dette ikke kan ansees som en vanlig vennetjeneste.

Dette er faktisk din jobb, og man ber ikke venner om bidrag til å gjøre jobben sin og tjene penger!

Å hjelpe venner i den forstand at man sitter barnevakt, man kan hjelpe til med oppussing eller skyss blir noe helt annet i mine øyne.

Skrevet

"Dette er ikke minst viktig for miljøet. Kjøper du en bolle på tuppevareparty har du den i minst tjue år fordi kvaliteten er en helt annen enn de du får i butikkene."

Nå bruker du argumenter som forutsetter at den eneste måten å få tak i varer som er av varig kvalitet er å gå på homeparties. Dette er selfølgelig feil. I tillegg brukes gjerne en dustete halv-psykologisk fremgangsmåte som omtrent sier indirekte at hvis du ikke går på homeparty og kjøper tupperware, så er du mot miljøet.

Det er et dustete og halvråttent overamerkansk konsept.

".................................."

Jeg må si meg enig i med tillia at Tupperware må være et av de mest miljøvennlige produktene som finnes. Det er mange som har 20 år eller eldre produkter i skapene sine og de holder stand, og det kan man ikke si om så mye annet. Derfor synes jeg det må vrre lov å bruke det argumentet.

Skrevet

Homeparty, eksisterer det fortsatt. Folk gidder vel ikke å sitte og pimpe kaffe i timevis for å kjøpe noe man får kjøpt til halve prisen på internett?

Skrevet

Helt enig!

Clue1365380406
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen har vært negative til slike partyer før. Jeg har alltid likt å gå på homeparty. De jeg har vært på har solgt ordentlige kvalitetsvarer noe jeg synes er flott. Dette er ikke minst viktig for miljøet. Kjøper du en bolle på tuppevareparty har du den i minst tjue år fordi kvaliteten er en helt annen enn de du får i butikkene. Har vi ikke nok av bruk og kast? Jeg ser på det som min plikt å kjøpe kvalitet slik at jeg ikke må kaste så ofte. Dette gjør jeg for miljøet og med tanke på de som kommer etter. På partyer kan man spørre og grave ut om produktene og man kan lett gi tilbakemeldinger.I en butikk er det ofte ikke god service på sånnt fordi de har så mye varer og få ansatte.

De bakebollene som jeg kjøpte i butikken for mange år siden, er like gode enda!

Og jeg ville ikke likt at min venninne brukte meg for å selge noe.

Om hun skulle bli fornærmet for det, så sier det mer om henne enn om meg.

Clue1365380406
Skrevet

Det virker smålig og uempatisk at man ikke kan hjelpe en venn i gang. Å holde et party koster ikke noe og man får attpå til varer som kan være verdt en god del. Det er ganske så fortvilende å stå i en situasjon hvor du nesten ikke vet hvordan du skal finne noen. Merker jo også at det nå er blitt ekstra ekkelt og vanskelig å spørre noen om denne hjelpen. At noen attpåtil kan gå rundt å surmule fordi de angrer på at de kjøpte noen varer på et party virker gnient spørr du meg. Det må da vel heller være fint å ha støttet en venn fremfor en kjedelig butikk vel?

Folk må få velge selv hvor de vil handle.

Selv vil jeg IKKE bruke fritiden min til å være vertinne på homeparty, til det er den for dyrebar.

Gjest gladiol
Skrevet

Under her fikk du utrolig mange negative holdninger.

Er ikke så veldig glad i homeparties selv, men ville nok stilt opp likevel.

Hvis du har en jobb, hvorfor ikke prøve å få noen av dine kollegaer til å holde et party?

Tvillingmamma
Skrevet

Du kan gjerne leie litt plass på nærbutikken. Ha med deg noen av de produktene du selger, kataloger, spørreskjema, smågaver.

Det er mange der ute som er interessert i å ha demonstrasjoner hjemme! Det er bare om å gjøre å finne dem...

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg har rett og slett ikke nok venner og bekjente jeg ville kunne bedt om å komme til homeparty. De er som meg i full jobb og med små barn + at de ikke er spesielt interesserte i å kjøpe TW-produkter. Så om du hadde spurt meg måtte jeg også sagt nei. Med små barn i huset passer det heller ikke så bra å måtte kaste ut mann og barn en hel kveld + rydde/bake etter å hatt full jobb på dagen. Hverdagen er travel nok fra før... Synes ikke du kan bebreide vennene dine for at de ikke vil være vertinner.

Du behøver ikke bake å styre så fælt for å ha en demonstrasjon hjemme :)

Vi er forskjellige, noen gjør masse ut av det og skal ha huset helt strøkent, andre kan ha en demonstrasjon midt i flyttinga og pappesker.

Noen baker, noen serverer frukt og kjeks.

I det siste har det også blitt litt mer av Taste demonstrasjoner i Tupperware. Da brukes det litt tid på kjøkkenet, lager noen småretter. Gjestene får bruke og prøve produktene på en anderledes måte. Populært!

Gjest malun
Skrevet

Venners negative innstilling til å _hjelpe_?

Det er jo ikke veldedighet det er snakk om her - de er ikke forpliktet til å hjelpe deg med å tjene penger.

Skrevet

Det virker smålig og uempatisk at man ikke kan hjelpe en venn i gang. Å holde et party koster ikke noe og man får attpå til varer som kan være verdt en god del. Det er ganske så fortvilende å stå i en situasjon hvor du nesten ikke vet hvordan du skal finne noen. Merker jo også at det nå er blitt ekstra ekkelt og vanskelig å spørre noen om denne hjelpen. At noen attpåtil kan gå rundt å surmule fordi de angrer på at de kjøpte noen varer på et party virker gnient spørr du meg. Det må da vel heller være fint å ha støttet en venn fremfor en kjedelig butikk vel?

Jeg syns ikke en bør utnytte venner fordi en vil tjene penger selv. Syns du skal respektere at folk ikke ønsker å være del i denne jobben din.

Skrevet

Jeg må si meg enig i med tillia at Tupperware må være et av de mest miljøvennlige produktene som finnes. Det er mange som har 20 år eller eldre produkter i skapene sine og de holder stand, og det kan man ikke si om så mye annet. Derfor synes jeg det må vrre lov å bruke det argumentet.

Det er ikke det samme som å forsøke å hinte om at hvis man ikke kjøper tuppervare, stiller opp på homeparties, stiller opp som vertinne etc., så er man miljøuvennlig.

Dessuten - det at tupperware er et kvalitetsprodukt betyr på ingen som helst måte at det er det eneste kvalitetsproduktet.

"................................."

Skrevet

"Det må da vel heller være fint å ha støttet en venn fremfor en kjedelig butikk vel?"

Ikke enig i det hele tatt. Jeg synes ikke man skal tjene penger på vennene sine. Man tjener penger på samarbeidspartnere, forretningskontakter etc, men ikke venner og familie. Det er forestillingen om at dette er greit for folk flest som gjør at MLM strander etter en stund. De som ikke strander er de som er kyniske nok til å ikke se noe moralsk galt i å bruke venner og familie som inntektskilde.

"..................................."

Skrevet

Under her fikk du utrolig mange negative holdninger.

Er ikke så veldig glad i homeparties selv, men ville nok stilt opp likevel.

Hvis du har en jobb, hvorfor ikke prøve å få noen av dine kollegaer til å holde et party?

"Under her fikk du utrolig mange negative holdninger."

Det er ikke negative holdninger som blir fremmet her. Det er forklaringer på noe trådstarteren mener er slemt/negativt/egoistisk etc. Når man ser på hva folk sier her, og sammenligner det med trådstarters argumenter, så står konklusjonen i klartekst - hvis man vil se den.

Skulle jeg blitt beskylt for å være en dårlig venn fordi jeg ikke ville stille opp på noe sånt, så hadde vedkommende vært en dårlig nok venn selv til å ikke være min venn lenger.

"..................................."

Skrevet

Personlig liker jeg ikke homeparties jeg. Selv om det er hyggelig med et lite "kaffeselskap" med venninner, så synes jeg det blir et ubehagelig kjøpepress på sånne greier. Dessuten er produktene ofte mye dyrere enn alternative produkter med like bra kvalitet, så jeg takker stort sett alltid nei både når det gjelder å være vertinne og til å komme på party.

Synes ikke du kan ta det personlig, synes ikke du har noen grunn til å være fornærmet jeg..

Skrevet

Det er ikke det samme som å forsøke å hinte om at hvis man ikke kjøper tuppervare, stiller opp på homeparties, stiller opp som vertinne etc., så er man miljøuvennlig.

Dessuten - det at tupperware er et kvalitetsprodukt betyr på ingen som helst måte at det er det eneste kvalitetsproduktet.

"................................."

Nei, men man kan jo hinte om at om man kjøper det så er man ihvertfall miljøvennlig. Det finnes faktisk utrolig mange produkter vi kjøper som ikke varer fordi det ikke er kvalitet. Så akkurat den markedsføringen må man da få lov til. Det går dessuten ikke ann å være selger uten å få lov til å "selge".

Skrevet

Still deg på stand og skaff deg nye kunder, og finn kunder på andre måter. Du tjener sikkert mer penger på de som vil ha party, enn hos venner som føler de må. Lykke til!

Skrevet

Nei, men man kan jo hinte om at om man kjøper det så er man ihvertfall miljøvennlig. Det finnes faktisk utrolig mange produkter vi kjøper som ikke varer fordi det ikke er kvalitet. Så akkurat den markedsføringen må man da få lov til. Det går dessuten ikke ann å være selger uten å få lov til å "selge".

Selfølgelig. Men bare ikke tro at det er unikt :-)

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...