Gå til innhold

Hvordan skaffe vertinner?

Anbefalte innlegg

Gjest tillia
Skrevet

"Under her fikk du utrolig mange negative holdninger."

Det er ikke negative holdninger som blir fremmet her. Det er forklaringer på noe trådstarteren mener er slemt/negativt/egoistisk etc. Når man ser på hva folk sier her, og sammenligner det med trådstarters argumenter, så står konklusjonen i klartekst - hvis man vil se den.

Skulle jeg blitt beskylt for å være en dårlig venn fordi jeg ikke ville stille opp på noe sånt, så hadde vedkommende vært en dårlig nok venn selv til å ikke være min venn lenger.

"..................................."

Helt greit du ikke stiller opp men forvent da heller ikke at andre skal stille opp for deg når noe for deg har økonomiske interesser.

Jeg har en veninde som skal flytte til sommeren. Hun skal da spørre venner om hjelp for å spare penger på flyttebil. Jeg har bestemt meg for å si nei siden hun ikke ville hjelpe meg i min situasjon. Selv har jeg dårlig råd for tiden og trenger faktisk å tjene noen kroner.

Ikke forvent at andre skal hjelpe deg når du trenger deg det om du ikke selv hjelper når andre spørr deg. Ikke glem at alle vil før eller senre ha behov for hjelp selv om det er lett å glemme når det går greit.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Elis31

3

• Blåmor

3

• soleil

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt greit du ikke stiller opp men forvent da heller ikke at andre skal stille opp for deg når noe for deg har økonomiske interesser.

Jeg har en veninde som skal flytte til sommeren. Hun skal da spørre venner om hjelp for å spare penger på flyttebil. Jeg har bestemt meg for å si nei siden hun ikke ville hjelpe meg i min situasjon. Selv har jeg dårlig råd for tiden og trenger faktisk å tjene noen kroner.

Ikke forvent at andre skal hjelpe deg når du trenger deg det om du ikke selv hjelper når andre spørr deg. Ikke glem at alle vil før eller senre ha behov for hjelp selv om det er lett å glemme når det går greit.

Hei! Kan jeg få spør onm hva du selger?

Skrevet

Jeg forventer ikke at noen skal hjelpe meg med å tjene penger.

Forøvrig er det en helt annerledes ting å hjelpe venner å flytte enn å være vertinne for homepertiet deres. Å hjelpe noen med flyttelass eller oppussing er ikke i utgangspunktet øknomisk, selv om man selfølgelig sparer i forhold til å leie profesjonnell hjelp. Det kan egentlig ikke sammenlignes.

Når det er sagt, så stiller man selfølgelig opp kun hvis man regner med at de man gjør det for gjør det samme.

Ved at jeg aldri hadde giddet å være vert for et homeparty, så ville jeg selfølgelig ikke forventet at noen ville giddet å være vært for meg (hvis jeg av en eller annen grunn skulle drive med slikt). Samtidig så hjelper jeg gjerne folk med oppussing, flytting etc., når det er folk jeg vet/regner med gjør det samme for meg.

Bottom line - de to tingene du sammenligner kan ikke sammenlignes. Og det koker til slutt ned i hva man synes er ok eller ikke: Du kan ikke forlange at noen som ikke liker homeperties skal stille opp som vert. Det er ikke slik at "hvis du ikke gjør akkurat DET for meg, så er du ikke en venn".

"...................................."

Gjest tillia
Skrevet

Jeg forventer ikke at noen skal hjelpe meg med å tjene penger.

Forøvrig er det en helt annerledes ting å hjelpe venner å flytte enn å være vertinne for homepertiet deres. Å hjelpe noen med flyttelass eller oppussing er ikke i utgangspunktet øknomisk, selv om man selfølgelig sparer i forhold til å leie profesjonnell hjelp. Det kan egentlig ikke sammenlignes.

Når det er sagt, så stiller man selfølgelig opp kun hvis man regner med at de man gjør det for gjør det samme.

Ved at jeg aldri hadde giddet å være vert for et homeparty, så ville jeg selfølgelig ikke forventet at noen ville giddet å være vært for meg (hvis jeg av en eller annen grunn skulle drive med slikt). Samtidig så hjelper jeg gjerne folk med oppussing, flytting etc., når det er folk jeg vet/regner med gjør det samme for meg.

Bottom line - de to tingene du sammenligner kan ikke sammenlignes. Og det koker til slutt ned i hva man synes er ok eller ikke: Du kan ikke forlange at noen som ikke liker homeperties skal stille opp som vert. Det er ikke slik at "hvis du ikke gjør akkurat DET for meg, så er du ikke en venn".

"...................................."

Jeg forlanger absolutt ingen ting. I begynnelsen er det også lettest å ha det hos venner fordi man har lite trening. Da er det lettere å gjøre det hos noen man kjenner godt.

Jeg synes sammenlignig med flytting er god fordi jeg vet min veninne spør venner fordi hun selv skal spare penger. Det er da ingen som synes det er noe morsomt å kaste bort en hel dag med å bære på ting. Gørr kjedelig. Hvorfor i alle dager skal jeg nå føle meg forpliktet til å hjelpe når ikke hun ville hjelpe meg. Jeg synes hun faktisk er frekk om hun nå spørr meg når hun var så i mot å hjelpe meg.

Skrevet

Jeg forlanger absolutt ingen ting. I begynnelsen er det også lettest å ha det hos venner fordi man har lite trening. Da er det lettere å gjøre det hos noen man kjenner godt.

Jeg synes sammenlignig med flytting er god fordi jeg vet min veninne spør venner fordi hun selv skal spare penger. Det er da ingen som synes det er noe morsomt å kaste bort en hel dag med å bære på ting. Gørr kjedelig. Hvorfor i alle dager skal jeg nå føle meg forpliktet til å hjelpe når ikke hun ville hjelpe meg. Jeg synes hun faktisk er frekk om hun nå spørr meg når hun var så i mot å hjelpe meg.

"Det er da ingen som synes det er noe morsomt å kaste bort en hel dag med å bære på ting. Gørr kjedelig."

Å gjøre vennetjenester for folk man regner med gjør det samme tilbake, er ikke noe problem. Og jeg har vært med på mange både hyggelige og morsomme dugnader.

Det er noe ganske annet å hoste et homeparty. Å hjelpe hverandre med å flytte eller pusse opp er ganske så vanlig, og å sammenligne det med et homeparty blir ikke korrekt.

Men for de som synes det er helt greit å være homeparty-verter, så er det jo greit. Du kan bare ikke forvente at de som ikke liker det skal gjøre det. Og det blir sjelden det samme som å ikke like å være flyttelass; det er få som har noen moralske (e.l.) motforestillinger mot det.

"................................."

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Nei, men man kan jo hinte om at om man kjøper det så er man ihvertfall miljøvennlig. Det finnes faktisk utrolig mange produkter vi kjøper som ikke varer fordi det ikke er kvalitet. Så akkurat den markedsføringen må man da få lov til. Det går dessuten ikke ann å være selger uten å få lov til å "selge".

Kvalitet og kvalitet, fru Blom!

Joda, Tupperware er kvalitet, men enkelte uttalelser herinne får det til å virke som om Tupperware, i motsetning til andre plastprodukter, aldri går i stykker. Jeg har skapene fulle av plastdingser fra Tupperware, og en god del jeg bruker ofte må byttes deler på fra tid til annen. Å innbille seg at delene man returnerer er mer miljøvennlige å destruere enn en plastbolle fra Ikea som du hiver sjøl er i overkant selv for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...