tiliti Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Til bruk i kjøkkenvasken. Og er den bra eller dårlig for miljøet? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Du må sjekke med kommunen om du kan ha en slik kvern. I mange steder så takler ikke kloakk-systemet kvernet matavfall. Hvis du har mulighet til kompost, så ville jeg heller gjort det. Blir kjempegod jord 0 Siter
tiliti Skrevet 8. april 2005 Forfatter Skrevet 8. april 2005 Du må sjekke med kommunen om du kan ha en slik kvern. I mange steder så takler ikke kloakk-systemet kvernet matavfall. Hvis du har mulighet til kompost, så ville jeg heller gjort det. Blir kjempegod jord Tror ikke naboene blir så blid om jeg har kompost i bakgården :-) Største problemet mitt er at det stadig havner små matbiter i vasken, og at de har en viss tendens til å havne nedi rørene (risten flyter opp/blir forskjøvet) og gjør det tett. Plagsomt. 0 Siter
sheba Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Tror ikke naboene blir så blid om jeg har kompost i bakgården :-) Største problemet mitt er at det stadig havner små matbiter i vasken, og at de har en viss tendens til å havne nedi rørene (risten flyter opp/blir forskjøvet) og gjør det tett. Plagsomt. Gjort på riktig måte så lukter det ikke vondt. Jeg har hatt matkompost i 9 år nå og aldri fått noen klager:-) Urter og grønnsaker stortrives i den jorda:-) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Tror ikke naboene blir så blid om jeg har kompost i bakgården :-) Største problemet mitt er at det stadig havner små matbiter i vasken, og at de har en viss tendens til å havne nedi rørene (risten flyter opp/blir forskjøvet) og gjør det tett. Plagsomt. Kompost lukter da ingenting. Ikke hvis det blir gjort riktig. 0 Siter
Excelsion Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Har hatt avfallskvern i over 1 år nå jeg, den kosta i overkant av 3000,-. Kommunen min støtter det IKKE, men det driter jeg egentlig i det er fremtiden. Komposthaug tidene er over, da færre og færre har mulighet til det med leilighet og greier. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Har hatt avfallskvern i over 1 år nå jeg, den kosta i overkant av 3000,-. Kommunen min støtter det IKKE, men det driter jeg egentlig i det er fremtiden. Komposthaug tidene er over, da færre og færre har mulighet til det med leilighet og greier. Så egoistisk av deg. Skal kommunen (dvs de som bor der) betale for ekstra-jobb og problemer med rensing av kloakk fordi du skal ha avfallskvern..? Har du aldri tenkt på at det er en grunn til at de ikke anbefaler det? Jaja..håper at du tilhører minoriteten. 0 Siter
tiliti Skrevet 8. april 2005 Forfatter Skrevet 8. april 2005 Kompost lukter da ingenting. Ikke hvis det blir gjort riktig. Nei, det er vel en ting, men det er jo ikke noe plass her heller. Bare steinlagt bakgård, attpåtil er halvparten nedoverbakke. Null ledig plass, med mindre jeg skal fjerne bordet og stolene her ute 0 Siter
Excelsion Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Så egoistisk av deg. Skal kommunen (dvs de som bor der) betale for ekstra-jobb og problemer med rensing av kloakk fordi du skal ha avfallskvern..? Har du aldri tenkt på at det er en grunn til at de ikke anbefaler det? Jaja..håper at du tilhører minoriteten. Du er jo tydeligvis nødt til å jobbe i kommunen, ettersom du har så ufattelig peiling på dette. Eller bor du gjerne i kloakken, er det derfor? Faktisk så er det slik at avfallskverner renser opp rørene, nettopp fordi når man har kvernet noe, går dette som ett lite rivjern gjennom og fjerner ting & ting som fester seg. Nr.2 er at de som bruker billig dasspapir som ikke løser seg opp, eller hivet matrester i dass, noe ufattelig mange gjør, skaper mye større problemer for renseanleggene enn det en avfallskvern gjør. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Du er jo tydeligvis nødt til å jobbe i kommunen, ettersom du har så ufattelig peiling på dette. Eller bor du gjerne i kloakken, er det derfor? Faktisk så er det slik at avfallskverner renser opp rørene, nettopp fordi når man har kvernet noe, går dette som ett lite rivjern gjennom og fjerner ting & ting som fester seg. Nr.2 er at de som bruker billig dasspapir som ikke løser seg opp, eller hivet matrester i dass, noe ufattelig mange gjør, skaper mye større problemer for renseanleggene enn det en avfallskvern gjør. Jaja...feel free for å komme med usakligheter. Og hvis du vil rasjonalisere bort det du gjør (det er andre som gjør ting som er mye verre, så derfor er det ikke ille det jeg gjør!), så gjør gjerne det. Heldigvis tror jeg slike som deg ikke er så vanlig. Men irriterende er dere som aldri kan ta hensyn til andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.