Gjest Lei av masing:-( Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Hei. Jeg var hos legen på torsdag og da fikk jeg somadril for jeg er veldig plaget med ryggen. Dette var jeg så dum og fortalte en vennine av meg fordi jeg er ikke kjørbar når jeg tar medisin. Nå blir jeg nærmest mast i hjel. Å hun har så vodnt o.s.v. Også hadde samboeren min besøk og overhørte at vi snakket om denne medisinen. Nå har han også begynt og mase. Jeg prøvde og fortelle dem at dette er en medisin jeg har fått for at jeg trenger den for ryggen sin del, og da kommer det ja det har de også sikkert enda mer vondt. Da svarer jeg bare at hvis de har det så vondt kan de dra til egen lege og få medisin. Skal man føle seg kip for at man ikke gir bort medisin? Synes dette er forferdelig, nytter heller ikke og si nei en gang, de har maset hverdag siden jeg har fått tabelettene. Har neon opplevd det samme? Dette er siste gang jeg forteller noen at jeg har medisin. Jeg er sjokket at folk kan være så frekk! 0 Siter
noami Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Eh er du seriøs? voksne folk som maser andre om andres reseptbelagte medisiner??? 0 Siter
Gjest knyrre Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Eh er du seriøs? voksne folk som maser andre om andres reseptbelagte medisiner??? Det har jeg _aldri_ opplevd. Eneste erfaring jeg har med andre voksne og medisiner,er formaninger om hvor farlig og vanedannende(!) smertestillende kan være.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Jeg har samme erfaring som deg. Jeg må gjemme mine medisiner, låse dem ned osv pga masing og stjeling. Det er egentlig ganske utrolig men mange folk er så masete at det blir skikkelig ubehagelig å si nei. Ikke si ja en eneste gang for da slutter de aldri. 0 Siter
asterix Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Høre ikke ut som normale voksne mennesker. De må ha eller annet alvorlig problem rett og slett. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Du skjønner vel det at de har SÅ vondt AKKURAT nå, men ikke SÅ mye at de trenger å gå til legen for å få 20 stykker, de trenger bare EN. Ærlig talt. Holde medisinen for deg selv. De som tigger andre om å få medisiner liker å knaske piller, men det er antagelig en grunn til at de ikke har fått detforskrevet selv. Da tar jeg foten ut av klaveret og salaten, og ber om at dette blir lest på helt generelt grunnlag før jeg blir hudflettet her.... Men jeg kjenner igjen situasjonen og det er ikke ok. Ta medisinen din selv, og svar at de må nok dessverre få egen resept, da disse er tiltenkt deg og ditt problem. 0 Siter
Gjest drdyregodesen Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Ja, dette har jeg opplevd. Studerte for et par år siden, var uheldig og fikk noe prolapsgreier med korsryggen som var veldig vondt. Fikk foreskrevet bl.a. Pinex Forte som smertestillende. Oppbevarte tablettene i pennalet da jeg ikke tenkte over at det skulle værte nødvendig å gjemme dem, og pennalet hadde jeg jo alltid med meg på skolen. Merket straks lange blikk fra flere under forelesninger, og opplevde at for meg ukjente studenter kom bort i pausene og spurte om de kunne få. Har også i ettertid opplevd mas av denne type fra flere i min omgangskrets. Gjennomgangstonen var da at "det var jo så lett for meg som hadde diagnose å få skrevet ut mer fra fastlegen". Ja, mulig det , men tipper det ville blitt vanskeligere for meg også etterhvert hvis min faste lege oppdager at jeg forer de jeg kjenner med dop. Hehe, ble ganske sjokkert og etterhvert lei av denne masinga. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Eh er du seriøs? voksne folk som maser andre om andres reseptbelagte medisiner??? Enig, har aldri vært borti dette. (Kan forsåvidt komme av at de fleste i min omgangskrets vet mye om medisiner) 0 Siter
Gjest Lri av masing:-( Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Jeg har samme erfaring som deg. Jeg må gjemme mine medisiner, låse dem ned osv pga masing og stjeling. Det er egentlig ganske utrolig men mange folk er så masete at det blir skikkelig ubehagelig å si nei. Ikke si ja en eneste gang for da slutter de aldri. Det er helt utrolig at voksne folk oppfører slik. Jeg ble nesten lei meg for jeg måtte forsvare meg for og få spise min egen medisin. Når jeg nå leser at flere har det slik...ja jeg blir skuffet. Jeg tror også jeg blir nøtt til å gjemme medisinene. 0 Siter
Gjest Lei av masing:-( Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Eh er du seriøs? voksne folk som maser andre om andres reseptbelagte medisiner??? Ja jeg er helt seriøs. Jeg synes selv dette er helt forferdelig. Jeg selv har fibromyalgi så jeg har jo behov for denne medisinen, men de som maser skal vel ha det for rusen sin del. 0 Siter
fresja Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Man skal vel aldri gi reseptbelagt medisin til andre. Men hva gjør vi vel ikke når vi er "sprø" av smerte. En gang jeg var på et noen-dagers besøk hos familie, hadde jeg glemt å ta med meg medisin. Jeg fikk et fryktelig migreneanfall, og hadde det fryktelig i to dager. Min mor ringte rundt til slekt og venner som var plaget av samme sykdom. Jeg finn til slutt en tablett som vel var beregnet på en lignende lidelse, men jeg ble bra. I Dette tilfelle var dokter og apotek milevis unna, og ingen i nær familie kunne kjøre. 0 Siter
Bitis Gabonica Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Det har jeg _aldri_ opplevd. Eneste erfaring jeg har med andre voksne og medisiner,er formaninger om hvor farlig og vanedannende(!) smertestillende kan være.. Har opplevd det ja, både med Somadril og andre medisiner. Jeg har da som regel svart at jeg ikke har mer enn det som er tvingende nødvendig for meg selv, og at de kan kontakte sin egen lege eller legevakta. Helt unntaksvis har jeg gitt bort til nære venner om det har dreid seg om medisiner jeg har visst at de har brukt. Men det har vært HELT unntaksvis. Tar ikke folk ordet "nei" for det det er, har jeg noen ganger falt for fristelsen av å be dem pelle seg lukt til HELVETE. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Det er helt utrolig at voksne folk oppfører slik. Jeg ble nesten lei meg for jeg måtte forsvare meg for og få spise min egen medisin. Når jeg nå leser at flere har det slik...ja jeg blir skuffet. Jeg tror også jeg blir nøtt til å gjemme medisinene. Jeg har ei som pleier å kjefte på meg a la har du spist opp alle sammen. Og så blir hun kjempesur ) 0 Siter
Gjest Lei av masing:-( Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Ja, dette har jeg opplevd. Studerte for et par år siden, var uheldig og fikk noe prolapsgreier med korsryggen som var veldig vondt. Fikk foreskrevet bl.a. Pinex Forte som smertestillende. Oppbevarte tablettene i pennalet da jeg ikke tenkte over at det skulle værte nødvendig å gjemme dem, og pennalet hadde jeg jo alltid med meg på skolen. Merket straks lange blikk fra flere under forelesninger, og opplevde at for meg ukjente studenter kom bort i pausene og spurte om de kunne få. Har også i ettertid opplevd mas av denne type fra flere i min omgangskrets. Gjennomgangstonen var da at "det var jo så lett for meg som hadde diagnose å få skrevet ut mer fra fastlegen". Ja, mulig det , men tipper det ville blitt vanskeligere for meg også etterhvert hvis min faste lege oppdager at jeg forer de jeg kjenner med dop. Hehe, ble ganske sjokkert og etterhvert lei av denne masinga. Ja man kan jo ikke holde andre med rus og medisiner. Da får man jo ikke medisiner når man trenger. Jeg har jo fibromyalgi og får jo mye medisiner og da sier folk akkurat det samme til meg "du kan jo bare få nytt" men dette er jo avhengihets skapende og man får jo ikke ubegrenset. Nei jeg synes folk er frekke,man får jo medisiner for en grunn ikke bare for og ruse seg. Tusen takk for svar, godt og vita at det ikke var bare meg som har slike "venner" 0 Siter
Gjest Lei av masing:-( Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Man skal vel aldri gi reseptbelagt medisin til andre. Men hva gjør vi vel ikke når vi er "sprø" av smerte. En gang jeg var på et noen-dagers besøk hos familie, hadde jeg glemt å ta med meg medisin. Jeg fikk et fryktelig migreneanfall, og hadde det fryktelig i to dager. Min mor ringte rundt til slekt og venner som var plaget av samme sykdom. Jeg finn til slutt en tablett som vel var beregnet på en lignende lidelse, men jeg ble bra. I Dette tilfelle var dokter og apotek milevis unna, og ingen i nær familie kunne kjøre. Dette blir litt anderledes for mine "venner får jo vondt bare de ser rød trekant og har ingen plager ellers. Hadde du i din situasjon spurt meg hadde jeg sagt ja. Jeg har selv spurt familie i sånne situasjoner men da er det jo for at det blir umulig og få tak i hos lege eller apotek. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Man skal vel aldri gi reseptbelagt medisin til andre. Men hva gjør vi vel ikke når vi er "sprø" av smerte. En gang jeg var på et noen-dagers besøk hos familie, hadde jeg glemt å ta med meg medisin. Jeg fikk et fryktelig migreneanfall, og hadde det fryktelig i to dager. Min mor ringte rundt til slekt og venner som var plaget av samme sykdom. Jeg finn til slutt en tablett som vel var beregnet på en lignende lidelse, men jeg ble bra. I Dette tilfelle var dokter og apotek milevis unna, og ingen i nær familie kunne kjøre. Jeg også gir bort innimellom eller får av andre hvis jeg trenger. Alle hjelper hvis man skjønner at det er nød. Men det er alle de andre som er plagsomme. De som ikke får nok av legen sin til eget forbruk og maser hver jævla gang man treffer dem. 0 Siter
Gjest ingen pilletriller Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Den der skjønte jeg ikke? Hvis de trenger den medisinen, så kan de vel få resept hos legen sin? Vil de at du skal gi dem DINE piller? Er det narkotika eller noe sånt da liksom? 0 Siter
Gjest Lei av masing:-( Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Jeg også gir bort innimellom eller får av andre hvis jeg trenger. Alle hjelper hvis man skjønner at det er nød. Men det er alle de andre som er plagsomme. De som ikke får nok av legen sin til eget forbruk og maser hver jævla gang man treffer dem. Jeg hjelper også hvis noen er i nød eller trenger det veldig,men ikke bare for rusen sin skyld. Men det værste er at de ikke godtar ei nei for svar. 0 Siter
Gjest Lei av masing:-( Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Den der skjønte jeg ikke? Hvis de trenger den medisinen, så kan de vel få resept hos legen sin? Vil de at du skal gi dem DINE piller? Er det narkotika eller noe sånt da liksom? Ja de mener at de skal få min medisin. Jeg mener også at de kan dra til sin egen lege og få medisiner selv. Det er ikke narkotika men det er en medisin du får rus av. 0 Siter
Gjest ingen pilletriller Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Den medisinen fikk jeg forresten av legen en gang, og jeg ble så dårlig av 1 pille at jeg kastet resten i do. Forskjellig hva man tåler og sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.