Gå til innhold

Hva er det med voksne folk og medisiner?

Anbefalte innlegg

Gjest ingen pilletriller
Skrevet

Ja de mener at de skal få min medisin.

Jeg mener også at de kan dra til sin egen lege og få medisiner selv.

Det er ikke narkotika men det er en medisin du får rus av.

Doper de seg på andre måter? Eller med piller? Har de smerter?

Prøver bare å forstå dette, jeg!

Gjest Lei av masing:-(
Skrevet

Doper de seg på andre måter? Eller med piller? Har de smerter?

Prøver bare å forstå dette, jeg!

Nei de doper seg ikke på noe annet.

Skrevet

Jeg hjelper også hvis noen er i nød eller trenger det veldig,men ikke bare for rusen sin skyld.

Men det værste er at de ikke godtar ei nei for svar.

Da får du i klartekst si at dersom de ikke tar et nei for et nei, så får de heller holde seg vekk. Slike venner klarer du deg fint uten.

Skrevet

Jeg har ei som pleier å kjefte på meg a la har du spist opp alle sammen. Og så blir hun kjempesur :o)

Utrolig... glad jeg ikke kjenner sånne mennesker... nødsituasjoner slik som det ble beskrevet ovenfor kan jeg forstå, men slik konstant masing (slik jeg forstår det) skjønner jeg bare meg ikke på altså....må jo være....eh...sånne "white trash" folk da? (ja jeg er fordomsfull :P)

Skrevet

Ja jeg er helt seriøs. Jeg synes selv dette er helt forferdelig.

Jeg selv har fibromyalgi så jeg har jo behov for denne medisinen, men de som maser skal vel ha det for rusen sin del.

Synes nå det var veldig snodige venner du/dere hadde... urk :( Bare stå på ditt du, er de så desperate på slike medisiner får de værsågod gå til legen sjøl...

Gjest - det enkle er ikke alltid det beste
Skrevet

Nei ikke akkurat det, men nå bruker ikke jeg så mye piller. Det som forundrer meg og irriterer meg er leger som er raske med reseptblokken for den minste lille ting. At de ikke har høyere etisk terskel, og lar turer med legemiddelselskaper lokke dem med til å skrive ut i øst og vest, det er virkelig begymringsfullt. Selv fikk jeg resept på naproxen av en lege for en strekk jeg hadde pådratt meg i leggen. Jeg hentet aldri medisinen, og gikk til annen lege som instruerte meg i hvordan jeg skulle tøye ut og hva jeg burde gjøre for å unngå dette i fremtiden.

Gjest Thalie
Skrevet

Man skal ikke gi bort medisiner til andre. Jeg gjør det aldri av prinsipp. Det er legen som bestemmer hva slags medisiner man skal. Si klart i fra til vennene dine!

Skrevet

Jeg skjønner godt du blir forbanna. Storebror hadde for vane å nappe allergimedisinen min en stund, med det resultat at jeg var helt tom for astmamedisiner en gang jeg virkelig hadde behov for det. Han fikk vite hvor landet lå da, ja.

Skrevet

Utrolig... glad jeg ikke kjenner sånne mennesker... nødsituasjoner slik som det ble beskrevet ovenfor kan jeg forstå, men slik konstant masing (slik jeg forstår det) skjønner jeg bare meg ikke på altså....må jo være....eh...sånne "white trash" folk da? (ja jeg er fordomsfull :P)

Nei, ingen slike ;o)

Skrevet

Den der skjønte jeg ikke? Hvis de trenger den medisinen, så kan de vel få resept hos legen sin? Vil de at du skal gi dem DINE piller? Er det narkotika eller noe sånt da liksom?

Somadril er noe av det mest vanedannende som selges i Norge.

Skrevet

Somadril er noe av det mest vanedannende som selges i Norge.

Men vet du om noe annet som hjelper ;o)

Skrevet

Men vet du om noe annet som hjelper ;o)

Nei det var mest en forklaring på hva det kan klassifiseres som og hvorfor noen er så desperate, hehe :P

Men skal si fra når jeg finner mirakelkuren, en supersunn urt fra regnskogen med bare positive bivirkninger osv osv

Skrevet

Nei det var mest en forklaring på hva det kan klassifiseres som og hvorfor noen er så desperate, hehe :P

Men skal si fra når jeg finner mirakelkuren, en supersunn urt fra regnskogen med bare positive bivirkninger osv osv

he he he

den opprinnelige m&m
Skrevet

Den medisinen fikk jeg forresten av legen en gang, og jeg ble så dårlig av 1 pille at jeg kastet resten i do. Forskjellig hva man tåler og sånn.

Du skal ikke kaste medisiner i do!!! Da går det inn i kretsløpet , dvs. ut i kloakken og inn i drikkevannskilder igjen.

Ubrukte medisiner skal levers inn på apoteket, som kan destruere det trygt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...