cider Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Jeg har vært sammen med en herlig gutt/mann i snart ett år. Han fortalte meg ganske tidlig at han elsker meg. Han forteller det til meg flere ganger om dagen og viser det utrolig godt.Han er litt eldre enn meg og har derfor en del mer erfaring fra det motsatte kjønn enn hva jeg har. Jeg er 22, han 28. Han fortalte meg at han elsket ei jente da han var 17 år og trodde aldri han ville elske en jente en gang til. Til han traff meg -sier han. Jeg tviler ikke et sekund på at han virkelig elsker meg! Men jeg føler jeg er litt for ung til å vite hva virkelig kjærlighet er. Jeg er moden for alderen, men når det gjelder kjærlighet så er jeg litt uerfaren. Jeg lurer på hva vil det si å elske noen. Hvordan føles det? Betyr det å elske noen alt? Jeg tror ikke jeg elsker ham slik han elsker meg, skulle ønske jeg gjorde det, men jeg er utrolig utrolig glad i ham! Han er den eneste grunnen til at jeg står opp om morgenen, og livet uten ham villet vært meningsløst. Men at jeg elsker ham, tror jeg ikke...eller. Håper noen har anledning til å svare. Mvh. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Vet egentlig ikke helt hva det betyr. Det å elske. Men du burde i hvert fall finne noen hyggelige gjøremål som ikke omfatter han. For når kjæresten blir "den eneste" grunnen til å stå opp om morgenen gjør du deg i overkant avhengig av fyren. Jeg tror uansett man vet det når man elsker noen. Uten at det er så enkelt å sette ord på det. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Jeg tror det er slik at hvis du elsker en person så VET du det. Tviler du så elsker du han ikke! Hadde den diskusjon med ei venninne som var i tvil med sin daværende kjæreste. Hun kom tilbake til meg da hun traff han hun endte opp med og sa at 'nå skjønner jeg hva du mente'. Ekte kjærlighet er du ikke i tvil om at du opplever. Noen opplever det kanskje aldri. Derfor er det ikke alle som kan svare på spørsmålet. Noen opplever det kanskje i sitt tredje ekteskap. Mange binder seg fordi det er forventet sosialt. 0 Siter
Gjest bomtown rat Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Enig med "rutangis netu". Man VET når man elsker sin partner. 0 Siter
yellow Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Vanskelig det der.....jeg tror ikke på den "evige" kjærligheten, men at du kan elske en person i en periode, åsså en annen i en annen periode....Men jeg mener at menneske heller ikke er skapt for å være monogame ....så det med elsker henger nok sammen med det... :-) 0 Siter
cider Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 Vet egentlig ikke helt hva det betyr. Det å elske. Men du burde i hvert fall finne noen hyggelige gjøremål som ikke omfatter han. For når kjæresten blir "den eneste" grunnen til å stå opp om morgenen gjør du deg i overkant avhengig av fyren. Jeg tror uansett man vet det når man elsker noen. Uten at det er så enkelt å sette ord på det. Takk for svarene! 0 Siter
Ade|ina Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Jeg tror det er slik at hvis du elsker en person så VET du det. Tviler du så elsker du han ikke! Hadde den diskusjon med ei venninne som var i tvil med sin daværende kjæreste. Hun kom tilbake til meg da hun traff han hun endte opp med og sa at 'nå skjønner jeg hva du mente'. Ekte kjærlighet er du ikke i tvil om at du opplever. Noen opplever det kanskje aldri. Derfor er det ikke alle som kan svare på spørsmålet. Noen opplever det kanskje i sitt tredje ekteskap. Mange binder seg fordi det er forventet sosialt. "Jeg tror det er slik at hvis du elsker en person så VET du det. Tviler du så elsker du han ikke!" Helt enig, slikt er man rett og slett ikke i tvil om. Den ENE rette, finner man bare EN gang. Det betyr ikke at det er feilfritt, men det er noe der som man aldri kan finne hos noen andre - ei heller ha ønske om å finne med noen andre. Du kan tro du er forelsket, og at dette er det store. Men når man virkelig finner det, så er det ingen tvil. Høres ut som pjatt, og det er det vel også for de som ikke har opplevd DET. Men så var det det igjen - at selv om man er aldri så oppslukt av hverandre, så må det masse annet til for at det skal gå i lengden. Ikke alltid like lett. Bare for å ha sagt det også :-) 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 "Jeg tror det er slik at hvis du elsker en person så VET du det. Tviler du så elsker du han ikke!" Helt enig, slikt er man rett og slett ikke i tvil om. Den ENE rette, finner man bare EN gang. Det betyr ikke at det er feilfritt, men det er noe der som man aldri kan finne hos noen andre - ei heller ha ønske om å finne med noen andre. Du kan tro du er forelsket, og at dette er det store. Men når man virkelig finner det, så er det ingen tvil. Høres ut som pjatt, og det er det vel også for de som ikke har opplevd DET. Men så var det det igjen - at selv om man er aldri så oppslukt av hverandre, så må det masse annet til for at det skal gå i lengden. Ikke alltid like lett. Bare for å ha sagt det også :-) Helt enig! Ekte kjærlighet må pleies for å holde seg god og sterkt. Og den KAN møte på så mange hindringer at den dør ut. Tror jeg. Noen får jo større utfordringer i livet enn andre. Kan være både arbeidsledighet, sykdom og ulykker som andre blir forskånet mot. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.