Gjest somebody help me Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Fant en hel pakke egg i kjøleskapet som gikk ut 15 mars. Er de bare å hive? mener å huske det var en måte å teste om eggene var dårlige ved å putte de i ett glass med vann. Om de sank var de? 0 Siter
Gyda Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Har også hørt en teori om en eller annen sånn test, men husker ikke hvordan. En annen ting jeg mener å huske, er at Norge måtte rette seg etter noen EU-regler som gikk ut på at vi måtte korte drastisk inn på holdbarhetstida. (Men vi har jo ikke bl.a. salmonellafaren.) Før hadde Norge minst én måned lenger holdbarhetsdato på egg. Og dersom jeg husker rett her (jeg er nesten helt sikker, altså), ville jeg ikke nølt med å bruke egga. 0 Siter
Gyda Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Har også hørt en teori om en eller annen sånn test, men husker ikke hvordan. En annen ting jeg mener å huske, er at Norge måtte rette seg etter noen EU-regler som gikk ut på at vi måtte korte drastisk inn på holdbarhetstida. (Men vi har jo ikke bl.a. salmonellafaren.) Før hadde Norge minst én måned lenger holdbarhetsdato på egg. Og dersom jeg husker rett her (jeg er nesten helt sikker, altså), ville jeg ikke nølt med å bruke egga. Sjekk denne linken her: http://matportalen.no/Saker/1078484082.26 Den sier en del om at du kan være rimelig trygg på egga dine. 0 Siter
Gjest somebody help me Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Har også hørt en teori om en eller annen sånn test, men husker ikke hvordan. En annen ting jeg mener å huske, er at Norge måtte rette seg etter noen EU-regler som gikk ut på at vi måtte korte drastisk inn på holdbarhetstida. (Men vi har jo ikke bl.a. salmonellafaren.) Før hadde Norge minst én måned lenger holdbarhetsdato på egg. Og dersom jeg husker rett her (jeg er nesten helt sikker, altså), ville jeg ikke nølt med å bruke egga. Tusen takk for svar:) Da skal jeg bake. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Norske egg har mye lenger holdbarhet enn det som står på pakkene, så du kan trygt bruke dem! Vi må nemlig følge EU-direktiver når det gjelder holdbarhet på egg, men vi har kortere "vei" til forbrukerne, og dermed er eggene ferskere enn i andre EU-land. Man kan derfor trygt bruke norske egg lenge etter at datoen har gått ut. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Hakk et egg. Tro meg, er de ødelagt merker du det fortere enn fy! 0 Siter
Gemini Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Dersom eggene flyter må du kaste dem. Jepp, det er det jeg har lært også. Funker fint den testen! Bruker den stadig vekk... 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Egg kan holde seg i opptil et år i optimalt miljø!(Kjølig, passe luftfuktighet, uskadd skall). Men for sikkerhets skyld kan du jo ta vanntesten. Flyter de, bør de kastes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.