Gå til innhold

arg: blir så irritert over folk som ikke kan forstå!!

Anbefalte innlegg

Gjest ARG!!!!!
Skrevet

Var på lunsj hos en bekjent i dag som hadde laget pai til oss. jeg kan spise det meste men jeg tåler ikke tomater. Det fortalte jeg henne, men sa også at det var helt greit for meg å bare spise salat. Da begynte hun å mase "men litt kan du vel spise". det gjør vel ingenting om du bare tar litt!!.

Jeg prøvde å fortelle at jeg kunne bli syk i dagesvis om jeg fikk i meg noe jeg ikke tålte, men hun virket fornærmet over at jeg ikke spiste det.

Hvorfor kan ikke folk akseptere at vi har allergier? Denne dama her er sykepleier også. Bør man da ikke forstå?

kanskje jeg skal simulere et allergisk sjokk neste gang så hun forstår alvoret?

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fyrlykt

8

• Gemini

7

• frosken

7

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Denne dama høres ikke ut som en sykepleier jeg ville hatt til å pleie meg om jeg var syk.

Gjest @riele
Skrevet

Jeg forstår deg godt jeg. Opplever selv noenlunde det samme siden jeg er vegetarianer. Jeg har ikke spist kjøtt på 9 år og blir derfor veldig dårlig om jeg først får i meg noe. Likevel blir jeg alltid bedt om å smake bare bittelitt, en liten smaksprøve kan da ikke skade??

Og folk forstår virkelig ikke at jeg ikke LIKER kjøtt. Hvorfor må jeg da smake på noe so jeg garantert ikke kommer til å like?

*sukk*

Skrevet

Er hun sykepleier burde hun absolutt kunne forstå. Jeg er cøliaker, ble det i voksen alder, og har dessverre en del av de samme erfaringene. "Tåler du ikke bare en liten bit, da?" hører jeg rett som det er. Å legge ut om alle plagene jeg får, akutt og på lengre sikt, dersom jeg "bare får i meg litt" gidder jeg ikke. Om folk blir sure fordi jeg ikke spiser det de serverer, når de vet bedre, får de heller bli det, det tåler jeg mye bedre enn gluten...he-he.

Skrevet

Irriterende ja, jeg er i samme situasjon når det gjelder paprika. Var invitert på middag til en sykepleier og ga klar beskjed om at jeg ikke tålte litt engang.

Etter at jeg hadde spist gryteretten fortalte hun at hun hadde hatt bare en bitteliten teskje med paprikakrydder i gryta.

Fadern - jeg lå og vrei meg i smerter hele natta.

Drittfolk!

Skrevet

Herregud, det er det dummeste jeg har hørt! Kan lure hva folk tenker med.. Når jeg har middagsgjester pleier jeg å spørre om de spiser det jeg skal servere, er det noe de ikke tåler eller liker, så tar jeg noe annet.

Har en venninne som er helt hysterisk når det gjelder kosthold og trening/kropp. Hun pirker i alle mat. Hun spiser ikke smør/fett eller noe som er stekt i fett, mel, ris eller poteter, kaker eller noe søtt, aldri noe godt å drikke - bare vann.

Jeg lagde mager middag når hun skulle komme selv om det var flere enn bare henne som skulle ha.

men hun er litt vel hysterisk da. Neste gang ber jeg henne ta med mat til seg selv, siden hun ikke spiser noe.

Men mener at man bør ta hensyn til folk når de ikke liker det man skal servere - og man MÅ ta hensyn hvis folk ikke tåler maten.. det er jo farlig!

Skrevet

Herregud, det er det dummeste jeg har hørt! Kan lure hva folk tenker med.. Når jeg har middagsgjester pleier jeg å spørre om de spiser det jeg skal servere, er det noe de ikke tåler eller liker, så tar jeg noe annet.

Har en venninne som er helt hysterisk når det gjelder kosthold og trening/kropp. Hun pirker i alle mat. Hun spiser ikke smør/fett eller noe som er stekt i fett, mel, ris eller poteter, kaker eller noe søtt, aldri noe godt å drikke - bare vann.

Jeg lagde mager middag når hun skulle komme selv om det var flere enn bare henne som skulle ha.

men hun er litt vel hysterisk da. Neste gang ber jeg henne ta med mat til seg selv, siden hun ikke spiser noe.

Men mener at man bør ta hensyn til folk når de ikke liker det man skal servere - og man MÅ ta hensyn hvis folk ikke tåler maten.. det er jo farlig!

Når det gjelder folk som er allergiske er jo saken klar - man tar hensyn så langt det lar seg gjøre. Men når det gjelder folk som din venninne - vel... Legg et salatblad på fatet hennes og gi henne et glass isvann nesten gang. ;o)

Skrevet

Når det gjelder folk som er allergiske er jo saken klar - man tar hensyn så langt det lar seg gjøre. Men når det gjelder folk som din venninne - vel... Legg et salatblad på fatet hennes og gi henne et glass isvann nesten gang. ;o)

Ja, vi fant ut at vi skulle plukke en løvetann til henne! ; ) Hehe..

serendipity
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde tatt nevneverdig hensyn til sånt fantsiske grier. Allergier er selvføgelig noe annet. Men panikk for fett tar jeg ikke allverdens av hensyn til.

Gjest Gromuz
Skrevet

Hun, som alle oss andre, har vel møtt litt for mange med spisefortyrrelser som bruker dette "knepet"

Gjest togli
Skrevet

Skjønner deg godt!

Venninnen min har alltid vært veldig allergisk for ulike typer krydder. Får hun i seg f.eks. oregano, tar det bare noen timer før hun spyr som en gris. Dette var et stort problem når vi var ute og spiste. Hun ba om mat uten krydder, men ofte var det sneket inn litt krydder likevel... Etterhvert bestemte hun seg for å si at hun kunne dø om hun fikk i seg krydder. Da først virka det som om de skjønte alvoret ;o)

Jeg har også vokst opp med en søster med astma. Hun reagerer veldig kraftig, spesielt på hunder. Når vi skulle besøke folk med hund, maste de alltid om at hunden skulle være ute og de skulle vaske huset osv osv... Uansett hva foreldrene mine sa, så hjalp det ikke. En gang forsøkte hun å besøke noen som hadde bikkja ute og attpåtil hadde vaska huset skikkelig. Det endte med astmaanfall og sykehusinnleggelse. Vertskapet fikk omtrent sjokk når de skjønte at dette virkelig var alvor...

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hun, som alle oss andre, har vel møtt litt for mange med spisefortyrrelser som bruker dette "knepet"

Jeg tilhører definitivt ikke til "alle oss andre". Syns det er forkastelig å tro at folk har spiseforstyrrelser når de sier de er allergiske, men kanskje det er sånn i din krets.

Skrevet

Irriterende ja, jeg er i samme situasjon når det gjelder paprika. Var invitert på middag til en sykepleier og ga klar beskjed om at jeg ikke tålte litt engang.

Etter at jeg hadde spist gryteretten fortalte hun at hun hadde hatt bare en bitteliten teskje med paprikakrydder i gryta.

Fadern - jeg lå og vrei meg i smerter hele natta.

Drittfolk!

Jeg deler skjebne med deg. Paprika er ikke det mest gunstige å være allergisk mot, for det er jo paprikakrydder i alt av ferdigsauser og gryteretter. Du har sikkert også opplevd å gi beskjed om allergien din til dem du skal spise hos, og etter at maten er spist får du vanvittig vondt. Da viser det seg at, joda, de brukte en pose ferdigsaus i retten...Stønn...

Skrevet

Jeg opplever aldri å bli presset til å spise noe jeg ikke tåler, men enkelte har liten innsikt i slike problemstillinger.

Forøvrig tror jeg hvilken reaksjon man får har kan ha sammenheng med hvordan man selv forholder seg til at man ikke kan spise hva som helst.

Skrevet

Jeg deler skjebne med deg. Paprika er ikke det mest gunstige å være allergisk mot, for det er jo paprikakrydder i alt av ferdigsauser og gryteretter. Du har sikkert også opplevd å gi beskjed om allergien din til dem du skal spise hos, og etter at maten er spist får du vanvittig vondt. Da viser det seg at, joda, de brukte en pose ferdigsaus i retten...Stønn...

Prøv å være allergisk mot løk du, alle former for løk (unntatt hvitløk som egentlig ikke er en løk!). Det er søstra mi og så og si alt av ferdiggreier inneholder løk! Restaurantbesøk er et evig renn ut på kjøkkenet for å snakke med kokken og forsikre seg om at det ikke er løk i det hun har lyst på. Noe det alltid er.

Gjest Aldri hørt om
Skrevet

Er det virkelig noen som er allergiske mot tomater. Det må jeg si jeg aldri har hørt om.

Hvordan arter det seg egentlig?

Skrevet

For ikke å snakke om restaurantbesøk, jeg sier at jeg ikke tåler paprika. Så kommer retten ut med grillkrydder (med paprika) og salat uten paprika men med dressing som inneholder paprika.

jeg har vurdert å skaffe meg et visittkort hvor jeg lister opp alle ting som inneholder paprika til bruk ved restaurantbesøk.

Skrevet

Prøv å være allergisk mot løk du, alle former for løk (unntatt hvitløk som egentlig ikke er en løk!). Det er søstra mi og så og si alt av ferdiggreier inneholder løk! Restaurantbesøk er et evig renn ut på kjøkkenet for å snakke med kokken og forsikre seg om at det ikke er løk i det hun har lyst på. Noe det alltid er.

Stakkars jente! Løk som er så vanlig.

Paprika-intoleransen min blir jo bare småtteri.

Skrevet

Denne dama høres ikke ut som en sykepleier jeg ville hatt til å pleie meg om jeg var syk.

Det er flere av dem, de har nesten blitt som leger - de vet best!

Selv møtte jeg en som barn, da jeg hadde klart å forstrekke en sene i skuldra. Hun synes absolutt at jeg skulle slutte å syte og bære masse tunge ting - vel, nå er skuldra mi ødelagt. Har vært det siden. Jeg hadde vært hos lege og fått beskjed om å ta det rolig, men denne "fritidslederen" av en sykepleierspire syntes ikke det var godt nok.

Gjest ARG!!!
Skrevet

Men når de er villige til å spise alternativ mat, så bør man vel tenke på noe annet enn spiseforstyrrelser?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...