Gå til innhold

Skriiik! Valla seiler opp i APs sentralstyre

Anbefalte innlegg

Gjest Pyjama Pants
Skrevet

"Det er fristende å kalle deg en sutrete, snørrete bleieunge - som ikke er et personangrep hvis jeg skjønner din definisjon riktig"

For all del, hvis det gir deg glede.

Du har forøvrig ikke skjønt det. En offentlig person er ikke en privat person i en slik sammenheng, ergo er det ikke personangrep å diskutere kongen, statsministeren, Bush eller Valla.

Offentlige personer faller ikke under samme kategori som andre privatpersoner man diskuterer med her inne. Er du uenig i det, så er det din sak, men slikt er det nå engang. Hele verden er stort sett slik.

".................................."

Selvsagt er det et personangrep.

Det du argumenterer med, er at dette er greit fordi det er en offentlig person. Men det hindrer ikke at det er et personangrep!

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

17

• Prozak

17

• sheba

2

• Spirello

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest dagens beste :-)
Skrevet

Så etter din personlige definisjon (jeg visste ikke det var den vi forholdt oss til), er det altså bedre å komme med personangrep på folk som ikke har anledning til å forsvare seg?

Det er fristende å kalle deg en sutrete, snørrete bleieunge - som ikke er et personangrep hvis jeg skjønner din definisjon riktig, da det er hevet over enhver tvil at du engang var nettopp det.

.

Skrevet

Selvsagt er det et personangrep.

Det du argumenterer med, er at dette er greit fordi det er en offentlig person. Men det hindrer ikke at det er et personangrep!

Du skjønner det fortsatt ikke? Du skjønner virkelig ikke forskjellen mellom angrep på sak (som i dette tilfellet er en offentlig person) og angrep på meddebattant? Ingen vits i å forsøke å forklare deg mer, da.

Hva er det forresten med deg og Valla?

"...................................."

Gjest Pyjama Pants
Skrevet

Du skjønner det fortsatt ikke? Du skjønner virkelig ikke forskjellen mellom angrep på sak (som i dette tilfellet er en offentlig person) og angrep på meddebattant? Ingen vits i å forsøke å forklare deg mer, da.

Hva er det forresten med deg og Valla?

Vent nå - jeg tror jammen vi er enige jeg.

Du skriver: "angrep på sak (som i dette tilfellet er en offentlig person)".

Det blir da vitterlig et personangrep, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Skrevet

Vent nå - jeg tror jammen vi er enige jeg.

Du skriver: "angrep på sak (som i dette tilfellet er en offentlig person)".

Det blir da vitterlig et personangrep, uansett hvordan man vrir og vender på det.

"Det blir da vitterlig et personangrep, uansett hvordan man vrir og vender på det."

Jammen i alle dager - fatter du ikke forskjellen på å angripe saken man diskuterer og å angripe debattantene?

Skrevet

Jeg legger merke til at du mangler argumenter.

Har bare ett råd: Våkn opp - dette er 2005! Forhold deg til verden slik den er, ikke slik den var for 50 år siden.

"Jeg legger merke til at du mangler argumenter."

Hmmmmmmmmmmm...hvor har jeg sett denne setningen før tro, hvooooooor har jeg sett den...

"Har bare ett råd: Våkn opp - dette er 2005! Forhold deg til verden slik den er, ikke slik den var for 50 år siden."

Nah, vi må forholde oss til BÅDE historien og slik verden er idag, ellers kan vi fort komme til å miste perspektivet. Jeg er ikke den eneste som ser problemene som tårner seg opp når kommunistene blir sittende så tett sammen rundt styrespakene.

Det er grøfter på VENSTRESIDEN av veien også.

Skrevet

Akkurat der er jeg faktisk enig. Det er en skam. Det var ille nok at en stalinist-faen som Valla er LO-leder.

(venter spent på hva slags barnslige personangrep som kommer som svar på dette...)

"....................................."

Hehehe, prosak, hadde du vært pinnsvin, så ville du sultet ihjel. Med piggene ute til enhvert tid og anledning ville du ikke fått i deg mat. =^D

Slapp av, vi er jo enig. Du går til og med så langt som til å kalle henne en "stalinist-faen". Du får sågar poeng for den.

Gjest YS er best
Skrevet

Ikke noe rart de kan holde på sånn når så mange hodeløst støtter LO-forbund. Folk aner ikke engang at det er et LO-forbund de er medlem av. Medlem i LO og stemmer Frp-helt vanlig.

Skrevet

"Apropos barnslige person-angrep. Les setningen som står foran parantesen din en gang til...."

Ja? Er det noe du ikke forståt? Må jeg definere hva et personangrep her inne er for deg? Det er å angripe personlige ting ved en meddebattant, eller å gå til verbalt angrep - det kan være ganske mye forskjellig. Å komme med en karakteristikk av en kjent og profilert mediaperson er IKKE et personangrep i et forum som dette.

Noe mer du lurte på?

(forøvrig er det da hevet over enhver tvil at Valla er en gammel stalinist mm., som bl.a så på Pol Pot-regimet som et utopia)

«-Å komme med en karakteristikk av en kjent og profilert mediaperson er IKKE et personangrep i et forum som dette.-»

Takk! Denne har jeg ventet lenge på. Jeg vet nemlig ikke om noen som har fått mer pepper enn meg fordi jeg har kritisert kjente personer, fortrinnsvis politikere. Enkelte har tatt mitt engasjement som en personlig fornærmelse og skjelt meg ut etter noter.

Lyder det kjent?

Skrevet

Det nytter ikke å overbevise Kahn om at det ikke er en gjeng kommunister og islamister som bare venter på å overta verden, spise barna våre, voldta kvinnene etc. Det er et standard trekk ved klassisk paranoia: Ingen argumenter eller fornuft trenger gjennom :-)

Så var det dette med mannen og ballen da, prosaken. Hvis du skal overbevise meg om noe som helst, så bør du diskutere sak, ikke meg.

Eller har pysjen rett?

Skrevet

Akkurat der er jeg faktisk enig. Det er en skam. Det var ille nok at en stalinist-faen som Valla er LO-leder.

(venter spent på hva slags barnslige personangrep som kommer som svar på dette...)

Er dette ment som politisk diskusjon?

Skrevet

Hehehe, prosak, hadde du vært pinnsvin, så ville du sultet ihjel. Med piggene ute til enhvert tid og anledning ville du ikke fått i deg mat. =^D

Slapp av, vi er jo enig. Du går til og med så langt som til å kalle henne en "stalinist-faen". Du får sågar poeng for den.

Pigger? Nei, nei - jeg forsøker bare å forutse hva du vil si. Ikke så vanskelig :-)

Skrevet

«-Å komme med en karakteristikk av en kjent og profilert mediaperson er IKKE et personangrep i et forum som dette.-»

Takk! Denne har jeg ventet lenge på. Jeg vet nemlig ikke om noen som har fått mer pepper enn meg fordi jeg har kritisert kjente personer, fortrinnsvis politikere. Enkelte har tatt mitt engasjement som en personlig fornærmelse og skjelt meg ut etter noter.

Lyder det kjent?

Kjent? Ikke for meg. Jeg har aldri kritisert deg for å kritisere politikere etc. Det betyr ikke at jeg ikke latterliggjør paranoiaen din.

Skrevet

Er dette ment som politisk diskusjon?

Uhm, ja? Dog ikke på noe høyt plan. Har du noen motargumenter å komme med, så vær så god.

Skrevet

Pigger? Nei, nei - jeg forsøker bare å forutse hva du vil si. Ikke så vanskelig :-)

Nah, jeg har ingenting i mot å være forutsigbar. Forteller man sannheten, så skal ikke den forandre seg etter hvem du sist snakket med.

Det som åpenbart er vanskelig for deg er å diskutere sak. Det blir liksom noe stakkarslig over disse psykiatriske diagnosene dine som du løper etter meg med overalt. Man får liksom inntrykk at du er litt...dum?

Skrevet

Kjent? Ikke for meg. Jeg har aldri kritisert deg for å kritisere politikere etc. Det betyr ikke at jeg ikke latterliggjør paranoiaen din.

Der er den igjen, denne trangen til å paranoiaforklare meningsmotstandere.

Er du virkelig så tom i hodet som du gir inntrykk av?

Skrevet

Nah, jeg har ingenting i mot å være forutsigbar. Forteller man sannheten, så skal ikke den forandre seg etter hvem du sist snakket med.

Det som åpenbart er vanskelig for deg er å diskutere sak. Det blir liksom noe stakkarslig over disse psykiatriske diagnosene dine som du løper etter meg med overalt. Man får liksom inntrykk at du er litt...dum?

Du Kahn, hør her. Du har det med å svare meg med barnslige frekkheter selv når jeg svarer på innlegg med at jeg er enig. At jeg gjør det samme med deg burde ikke overraske deg hvis du har et noenlunne oppegående intellekt.

BTW: Burde ikke du ha lagt deg nå? Husk å se til traktoren før du kryper opp i høiet.

Skrevet

Der er den igjen, denne trangen til å paranoiaforklare meningsmotstandere.

Er du virkelig så tom i hodet som du gir inntrykk av?

Paranoia-setningen var en bisetning. Og ja, det er liten tvil om at du er politisk og etnisk paranoid.

Skrevet

Du Kahn, hør her. Du har det med å svare meg med barnslige frekkheter selv når jeg svarer på innlegg med at jeg er enig. At jeg gjør det samme med deg burde ikke overraske deg hvis du har et noenlunne oppegående intellekt.

BTW: Burde ikke du ha lagt deg nå? Husk å se til traktoren før du kryper opp i høiet.

*ler*

Får litt dårlig samvittighet over å legge meg når jeg så tydelig har ødelagt nattesøvnen din, suril.

Skrevet

*ler*

Får litt dårlig samvittighet over å legge meg når jeg så tydelig har ødelagt nattesøvnen din, suril.

Ho-hoh - det hadde i såfall vært verdens undergang - den dagen dine rallinger har noen som helst effekt på meg annet enn å skrive svar her.

BTW: Jeg anklager ikke "mine meningsmotstandere" for å være paranoide. Tror ikke jeg har anklaget noen andre enn deg for det, og deg kaller jeg paranoid fordi ingenting tyder på det motsatte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...