Gå til innhold

fysioterapi eller kiropraktor

Anbefalte innlegg

Gjest fregnefjes
Skrevet

Har vondt i nakken og skuldrene.Musklene er ømme og vonde å ta på.Plages også med hodepine.Har vært sykemedlt i 2 mnd og gått til fysioterapi men er ikke bedre.Med en gang jeg anstrenger meg så kommer smertene.Jeg jobber som stuepike så jeg bruker skuldrene mye.Noen råd om hva jeg kan gjøre?

tigertrollet
Skrevet

Trene.... Gjør øvelser. Muskulaturen må brukes forsiktig, men jevnlig. Muskulatur som styrkes tåler mer av feil belastning (som du har i jobben din).

Varmepakning, badstu, massasje (hos massør!) og tøye(!) muskulaturen.

Tåler du stavgang, så er det en fin måte å få igang blodsirkulasjonen i nakke/skuldre.

Huff, men etter ørtn år med nakkeproblemer har jeg visst ervervet spisskompetanse på hva man kan gjøre selv, hehe... Erfaringen tilsier ihvertdfall HELT KLART at det som gjelder er EGENTRENING...

God bedring!!!:-)

Skrevet

Hei kjære deg. Jeg har det samme problemet selv med at jeg plages med utholdige med nakke og skuldersmerter, diagnosen jeg har er nakkemylagi at det vil si at jeg får stadige økte smerter og spenninger der heletiden og bestandig i nakke-skuldre og får anfall i nakkesystemet som gjør at jeg kobler ut min bevissthet og plages utholdige med spasmer i skuldrene og i armene, det er ganske tøft og slitsomt å leve med. Har gått til fysioterapaut i strekk i hele 2 år, men det som min terapaut sier, det vil ta lang tid, har fått noe effekt, men jeg blir aldri kvitt fysioterapauten etter 12 ganger og må fortsette i flere år framover. jeg er en kroniker som trenger mer oppfølging og behandling, men det jeg får av behandling er avspenning og pusteteknikk og lære å slappe av, mens fysioterapauten holder på magen eller nakken din for å kjenne at du puster riktig.

jeg vil anbefale deg at du oppsøker din fysioterapaut og be om du skal bli henvist til psykomotorisk fysioterapi men der er det 2 års ventetid.