Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå kommet i den situasjonen at jeg ikke klarer min nåværende jobb 100%. Jeg har presset meg i årevis og har vært sykmeldt til og fra, alt fra 20% opp til 100%. En uholdbar situasjon som viser at jobben blir for mye for meg og min kroniske sykdom.

Jeg liker jobben min, har ikke lyst til å slutte helt, men jobbe der 50%. Alternativet blir da 50% uføretrygd eller 50% annet arbeid. Jeg har lyst på 50% annet arbeid, men da må jeg omskoleres for å lære et nytt yrke.

Noen som vet om det er mulig å gå på yrkesrettet attføring i 50%?

Skrevet

Det tror jeg er vanskelig hvis du tåler å jobbe 50%. Har du ingen muligheter til omgjøring av arbeidsoppgaver innenfor ditt fagfelt?

Skrevet

Det har jeg gått på i fem år men det var før de nye reglene kom så jeg vet ikke nå men kan ikke se noe grunn til at man ikke kan.

Skrevet

Det tror jeg er vanskelig hvis du tåler å jobbe 50%. Har du ingen muligheter til omgjøring av arbeidsoppgaver innenfor ditt fagfelt?

Det meste er prøvd uten hell. Slik jeg ser det er det to alternativ utenom attføring 50%, det ene er 50% uføretrygd (ikke særlig fristende) eller 100% attføring. Jeg hadde jo håpet at jeg kunne beholde litt av min gamle jobb, men jeg får vel kanskje begynne å innstille meg på at det er tid for skifte. :-(

Skrevet

Det meste er prøvd uten hell. Slik jeg ser det er det to alternativ utenom attføring 50%, det ene er 50% uføretrygd (ikke særlig fristende) eller 100% attføring. Jeg hadde jo håpet at jeg kunne beholde litt av min gamle jobb, men jeg får vel kanskje begynne å innstille meg på at det er tid for skifte. :-(

Det er kommet helt nye regler så det å få 50% uføretrygd hvis du har en arbeidsevne skal ikke være lett. Hvorvidt du kan få 50% attføring er jeg veldig usikker på, men ville tatt det opp med trygdekontoret og aetat.

Gjest også kronisk syk
Skrevet

Jeg fikk 50% attføring etter de nye reglene fordi vi trodde jeg ikke var mer enn 50% arbeidsfør. Men jeg går alikevel 100% på attføring selv om tiltaket bare går på 50%.

Gjest engel 49+
Skrevet

Kan du ikke få perm fra jobben din ett år, og 100 % yrkesrettet attføring, for å lære deg noe du kan jobbe 50 % med ved siden av jobben du har nå?

Kjenner ikke reglene, men det må jo være en god løsning hvis det fører til at du kan jobbe 100% tilsammen. Det er jo det som er målet, at man skal kunne jobbe så mye som mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...