fyrlykt Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Jeg er nå kommet i den situasjonen at jeg ikke klarer min nåværende jobb 100%. Jeg har presset meg i årevis og har vært sykmeldt til og fra, alt fra 20% opp til 100%. En uholdbar situasjon som viser at jobben blir for mye for meg og min kroniske sykdom. Jeg liker jobben min, har ikke lyst til å slutte helt, men jobbe der 50%. Alternativet blir da 50% uføretrygd eller 50% annet arbeid. Jeg har lyst på 50% annet arbeid, men da må jeg omskoleres for å lære et nytt yrke. Noen som vet om det er mulig å gå på yrkesrettet attføring i 50%? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Det tror jeg er vanskelig hvis du tåler å jobbe 50%. Har du ingen muligheter til omgjøring av arbeidsoppgaver innenfor ditt fagfelt? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Det har jeg gått på i fem år men det var før de nye reglene kom så jeg vet ikke nå men kan ikke se noe grunn til at man ikke kan. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 10. april 2005 Forfatter Skrevet 10. april 2005 Det tror jeg er vanskelig hvis du tåler å jobbe 50%. Har du ingen muligheter til omgjøring av arbeidsoppgaver innenfor ditt fagfelt? Det meste er prøvd uten hell. Slik jeg ser det er det to alternativ utenom attføring 50%, det ene er 50% uføretrygd (ikke særlig fristende) eller 100% attføring. Jeg hadde jo håpet at jeg kunne beholde litt av min gamle jobb, men jeg får vel kanskje begynne å innstille meg på at det er tid for skifte. :-( 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Det meste er prøvd uten hell. Slik jeg ser det er det to alternativ utenom attføring 50%, det ene er 50% uføretrygd (ikke særlig fristende) eller 100% attføring. Jeg hadde jo håpet at jeg kunne beholde litt av min gamle jobb, men jeg får vel kanskje begynne å innstille meg på at det er tid for skifte. :-( Det er kommet helt nye regler så det å få 50% uføretrygd hvis du har en arbeidsevne skal ikke være lett. Hvorvidt du kan få 50% attføring er jeg veldig usikker på, men ville tatt det opp med trygdekontoret og aetat. 0 Siter
Gjest også kronisk syk Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Jeg fikk 50% attføring etter de nye reglene fordi vi trodde jeg ikke var mer enn 50% arbeidsfør. Men jeg går alikevel 100% på attføring selv om tiltaket bare går på 50%. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Det meste er prøvd uten hell. Slik jeg ser det er det to alternativ utenom attføring 50%, det ene er 50% uføretrygd (ikke særlig fristende) eller 100% attføring. Jeg hadde jo håpet at jeg kunne beholde litt av min gamle jobb, men jeg får vel kanskje begynne å innstille meg på at det er tid for skifte. :-( Kan du ikke få perm fra jobben din ett år, og 100 % yrkesrettet attføring, for å lære deg noe du kan jobbe 50 % med ved siden av jobben du har nå? Kjenner ikke reglene, men det må jo være en god løsning hvis det fører til at du kan jobbe 100% tilsammen. Det er jo det som er målet, at man skal kunne jobbe så mye som mulig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.