Gjest student i praksis Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Jeg er student og for tiden i praksis på en skole. Klassen jeg er i har en førskolelærer som etter min oppfattning ikke har en bra innvirkning på elevene. Det er måten læreren snakker til elevene på og de usikkre rammene som oppstår ved at enkelte timer trekkes inn uten noen nærmere forklaring eller forberedelser. Klassen er noe urolig. Om en elev ikke viser nok oppmerksomhet hever læreren stemmen og roper/skriker til den eleven det gjelder. Dette kan og skje til hele klassen. Hever stemmen betyr ikke litt, men mye!!!!! Min opplevelse er at elevene blir mer trassig, urolig og uoppmerksom av dette. Samtidig sniker usikkerheten seg inn i gruppen siden så mye blir uforutsigbart. Jeg trodde første gang at dette var et enkelt tilfelle, men slik skulle det vise seg ikke å være. Er det meg det er noe galt med eller kan læreren gjøre dette med undervisning på en annen måte og slik skape nødvendig ro og entusiasme for ungene? 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 læreren er sikkert utbrent og bør få seg en annen jobb. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Du bør ta dette opp med læreren på en positiv måte, og få i gang en dialog. 0 Siter
frosken Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Selvfølgelig kan læreren gjøre ting annerledes; det finnes gode og mindre gode lærere. Uansett er det ikke din oppgave som student å få til endringer, du skal kun bruke tiden til å lære mest mulig om hvordan du skal gjøre din jobb i fremtiden. 0 Siter