Gå til innhold

klump i brystet

Anbefalte innlegg

Gjest bekymretj17
Skrevet

Hei.

Jeg er en jente på 17 år og er veldig bekymret for jeg har funnet en liten hard klump i brystet. Den ligger rett over brystvorten og er på størrelse med en ert. Jeg kan bare kjenne den hvis jeg bevisst leter etter den og den er øm når jeg trykker på den.

Hva kan dette være? jeg har hørt at det er svært uvanlig å oppdage eventuelle kreftklumper i så ung alder.

håper noen kan svare

mvh bekymret

Gjest Timari
Skrevet

kan det være en kvise? et hår som har kommet i veien og blitt en verkebyll? kjenn etter og se om det er noe væske som kommer ut om du klemmer på den

Hvor lenge har du hatt den?

Gjest jupp pupp:)(:
Skrevet

Hvis du kjenner godt etter så er det veldig mange klumper inni brystene dine, dette er helt vanlig. men hvis du oppdager "nye" såre klumper så kan du ta deg en tur til legen. gjorde det selv en gang for veldig mange år siden. legen kjenner etter og sier ifra hvis det er grunn til bekymring.

Bitis Gabonica
Skrevet

Det kan være en talgkjertel du kjenner. Helt harmløst. Om den ikke forsvinner, kan du jo gå til legen som sannsynligvis vil berolige deg :-) .

Gjest bekymretj17
Skrevet

kan det være en kvise? et hår som har kommet i veien og blitt en verkebyll? kjenn etter og se om det er noe væske som kommer ut om du klemmer på den

Hvor lenge har du hatt den?

Jeg har hatt den en stund, sikkert ca en måned. Men jeg tror nok ikke det er en en kvise, for den er under huden.

Får vel ta en tur til legen tror jeg

takk for svar:)

Skrevet

Høyst sannsynlig er det en hoven kjertel. Brystene er fulle av kjertler, og det er ikke uvanlig at de kan bli hovne. Men jeg synes du skal ta en tur til legen og få ham/henne til å kjenne på kulen, så slipper du å gå og engste deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...