Tottlå Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Jeg bestemte meg for å lage vannbakkels i dag. I oppskriften stod det at jeg skulle ha i 125 gram mjøl. Siden jeg ikke har kjøkkenvekt, tok jeg bare oppi en dæsj, og satsa på at det gikk greit. Nå står de i ovnen, jeg er spent på hvordan de blir.... Men: Hvor mange desiliter er egentlig 125 gram??? (slik at jeg vet til neste gang!) 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Ifølge decilitermålet mitt er 125 g mel ca. 1.8 dl. 0 Siter
Tottlå Skrevet 10. april 2005 Forfatter Skrevet 10. april 2005 Ifølge decilitermålet mitt er 125 g mel ca. 1.8 dl. Hmmm.......akuratt..da har jeg virkelig vært heldig med "dæsjen" min med mjøl. Tror det var ca 2 dl!!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Hmmm.......akuratt..da har jeg virkelig vært heldig med "dæsjen" min med mjøl. Tror det var ca 2 dl!!! Min elektroniske husholdningsvekt sier at 150 g mel er ca. 2,1 dl og jeg stoler mer på den enn på decilitermålet i grunnen. Du var heldig med den! ) 0 Siter
Tottlå Skrevet 10. april 2005 Forfatter Skrevet 10. april 2005 Min elektroniske husholdningsvekt sier at 150 g mel er ca. 2,1 dl og jeg stoler mer på den enn på decilitermålet i grunnen. Du var heldig med den! ) Hehehe. Jeg tror jeg må annskaffe meg en kjøkkenvekt..... 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Må man ikke være pinlig nøyaktig med målene for å kunne lage vannbakkels? Husker jeg lagde det på skolekjøkkenet for mange år siden og det var ikke mange feilskjær som skulle til før det ble mislykket 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Hehehe. Jeg tror jeg må annskaffe meg en kjøkkenvekt..... Det burde du. Kjempepraktisk, både til baking og for å lage ferdig-sauser feks. Ps, man bør virkelig følge oppskriftene nøye når man baker. Spesielt med vannbakkels 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.