Gå til innhold

Treg mage

Anbefalte innlegg

Gjest Lill Anita
Skrevet

Ja da skal du ta en skål med Cultura , ca 3 dl, min favoritt er jordbær smak. Så bryter i stykker to RYVITA grove knekkebrød og blander i. Spis det ganske fort før knekkebrødet blir bløtt.

Høres ikke noe godt ut, men faktisk er det helt ok.

Spiser det hver dag, og magen oppfører seg faktisk ikke så værst nå. Må vel ta slike stikkpiller en til to ganger i mnd bare.

Gjest forslag
Skrevet

Lactulosa? Er det noe ala Laxoberal som er dråper man tar i vann?

Lactulose er en olje som kjøpes på apoteket.

Gjest bivirkning
Skrevet

Prøv DULCOLAX stikkpiller. Virker i løpet av 15-60 minutter. Det eneste som hjelper til meg, og jeg har prøvd det meste.

Men vær forsiktig, ihvertfall hvor du befinner deg. Jeg holdt nemlig på å besvime da jeg hadde tatt en slik stikkpille. Var glad jeg da var hjemme, og uten minstemann tilstede.

Det kan visst for enkelte være en bivirkning, sa de på apoteket etterpå. For de fleste går det visst helt allreit å bruke det.

Skrevet

Hvis dette er noe som hender en gang i blandt så ville jeg prøvd mini klyxs - microlax- Det virker fort og greit.

Ellers hvis det er et vedvarende problem har jeg erfaring med at ett glass cultura på "bar" mage om morgenen + ca10 til 20ml+/- med lactulose virker bra, men lactulosen begynner å virke etter noen dager. Drikk mye væske!

Men spør på apoteket det er mange forskjellige medikamenter.

Skrevet

Tit-Bits (lakriskonfekt). Rådet er ikke lurt om du har forstoppelse ofte, men om du holder på å bli sprø en gang hvert 10. år!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...