Gå til innhold

50 % ikke godt nok !

Anbefalte innlegg

Gjest hakeslepp
Skrevet

Jeg synes denne tolkningen din er helt på jordet. At det er noe å være redd for at kvinner er på vei til å diskriminere menn kan jeg ikke begripe og forstå. Over hele verden har kvinner vært diskriminert i årtusener, og er det fortsatt. Og du kommer med et eller annet flisespikkeri om noen kvinner som sa et eller annet som kan tolkes på mange mulige måter. Kjeder du deg?

Nei, jeg liker å trekke opp fanatiske rødstrømper folk og andre med udemokratiske ideer.

Festlig at du ikke vil svare direkte på spørsmål da.

Skrevet

Ja, for reaksjonen gikk på at de var misfornøyd med bare 50 %.

Og da kan man lure på hvor mye du ville ha før de var fornøyd. Kanskje 100 % ?

Nettopp hvor mye mer er et poeng for noen når ikke 50 % var nok. Hva tror du ?

Jeg synes diskusjonen om 50% kan være diskriminerende for begge kjønn, men etter å ha reist i Midtøsten i tre uker i et område hvor det bor mangfoldige millioner så bekymrer det ikke meg at kvinner begynner å diskriminere menn. Jeg er fremdeles like bekymret, om ikke mer, over alle de menneskene og da mest kvinner som er diskriminert verden over. Når blir USAs president kvinne?

Skrevet

Nei, jeg liker å trekke opp fanatiske rødstrømper folk og andre med udemokratiske ideer.

Hva spurte du direkte om?

Skrevet

Sier egentlig takk for meg vanligvis når noen begynner med slik diskusjonstaktikk. Ser ikke mye demokratisk i den.

Gjest Tsjobing
Skrevet

Jeg synes diskusjonen om 50% kan være diskriminerende for begge kjønn, men etter å ha reist i Midtøsten i tre uker i et område hvor det bor mangfoldige millioner så bekymrer det ikke meg at kvinner begynner å diskriminere menn. Jeg er fremdeles like bekymret, om ikke mer, over alle de menneskene og da mest kvinner som er diskriminert verden over. Når blir USAs president kvinne?

Kanskje neste gang, 2 kvinnelige kandidater har værtfall vært diskutert?

Men det sier lite om likestilling.

mil1365380270
Skrevet

Ved fødselen er gutter i markant flertall. Ved økende levealder minker denne forskjellen på grunn av at mange gutter dør tidlig i livet.

Over en viss alder kommer kvinner i flertall. Tror det var nokså ca. ved 40 år. Det kommer av at kvinner har lengre levealder.

Men for befolkningen totalt er menn i nokså knapt/svakt flertall.

Men dette er egentlig flisespikkeri. Poenget i startinnlegget var at noen kvinner ville gjerne ha mye mer enn 50 % representasjon. Og det burde få mange til å lure på motivasjonen for !

Jeg synes det lukter _temmelig_ svidd for å si det pent. Å snu det de kaller diskrimminerig helt på hodet har ingenting med demokratiske tanker å gjøre.

(Parallell: I Zimbawe ble sorte diskrimminert av hvite. Så fikk sorte makten og nå diskrimminerer hvite.)

Flere stemmeberettigede kvinner enn menn.

Ellers er jeg enig med deg, de går langt nå.

mil1365380270
Skrevet

Av jordens befolkning?

Det vet jeg faktisk ikke. Men i Norge er det flere voksne kvinner enn menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...