Gjest språkfattig lærer Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Jeg har nå bestemt meg for å bli allmennlærer. Problemet mitt er at jeg ikke kan engelsk i det hele tatt. Alltid hatt vanskelig for å lære språk. Byr dette på problemer for meg? Kan jeg velge å undervise i alle fag utenom engelsk? I utdanningen er det ike noe engelsk, så jeg kan klare meg gjennom den, men jeg tenkte mer på når jeg kommer ut i jobb. Eller et annet spm, hvordan kan jeg lære meg engelsk best? Noen tips? Har begynt å se en del på film uten å lese tekst, men trenger flere tips... 0 Siter
Gjest raleigh Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 engelskkurs på kassett. Lånes på biblioteket. Kanskje også låne engelske lydbøker, start med dem for barn/ungdom. 0 Siter
noami Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Beste måten er vel å bruke engelsk aktivt... se en film (DVD) med engelsk tekst feks. Les engelske bøker, feks Harry Potter på engelsk. Snakk med utenlandske folk på nett, feks forums eller chattesider eller onlinespill (nb - mye dårlig skriftlig engelsk ute og går, men da får du iallefall brukt engelsken litt mer aktivt da) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 om du har tid og penger så tror jeg at jeg ville meldt meg på et kurs i regi av friundervisning etc, hvor du iallefall kom igang med språket og det skjedde intensivt. jeg vet at blant annet Language Power senter har intensivkurs i mange språk, det er dyrt men effektivt. Tok et intensivkurs i spansk der. De har veldig små grupper der og du kan også få en egen privatlærer. Men som sagt, det koster en del penger. 0 Siter
Sofline Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Dra til England... eller et lettere alternativ: les, les og les bøker, blader osv... Du trenger ikke slå opp alle ordene du ikke forstår, bare du forstår sammenhengen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Du trenger ikke undervise i engelsk, men du må ta eksamen i engelsk for å bli allmenlærer. Meld deg på et språkkurs, og dra på tur til England aleine etterpå. 0 Siter
Gjest språkfattig lærer Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Du trenger ikke undervise i engelsk, men du må ta eksamen i engelsk for å bli allmenlærer. Meld deg på et språkkurs, og dra på tur til England aleine etterpå. Du må ikke ta eksamen i engelsk nei, ikke på allmennlærerutdanninga. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.