Gå til innhold

lære engelsk

Gjest språkfattig lærer

Anbefalte innlegg

Gjest språkfattig lærer
Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å bli allmennlærer. Problemet mitt er at jeg ikke kan engelsk i det hele tatt. Alltid hatt vanskelig for å lære språk. Byr dette på problemer for meg? Kan jeg velge å undervise i alle fag utenom engelsk? I utdanningen er det ike noe engelsk, så jeg kan klare meg gjennom den, men jeg tenkte mer på når jeg kommer ut i jobb.

Eller et annet spm, hvordan kan jeg lære meg engelsk best? Noen tips? Har begynt å se en del på film uten å lese tekst, men trenger flere tips...

Gjest raleigh
Skrevet

engelskkurs på kassett. Lånes på biblioteket. Kanskje også låne engelske lydbøker, start med dem for barn/ungdom.

Skrevet

Beste måten er vel å bruke engelsk aktivt... se en film (DVD) med engelsk tekst feks. Les engelske bøker, feks Harry Potter på engelsk. Snakk med utenlandske folk på nett, feks forums eller chattesider eller onlinespill (nb - mye dårlig skriftlig engelsk ute og går, men da får du iallefall brukt engelsken litt mer aktivt da)

Gjest Timari
Skrevet

om du har tid og penger så tror jeg at jeg ville meldt meg på et kurs i regi av friundervisning etc, hvor du iallefall kom igang med språket og det skjedde intensivt. jeg vet at blant annet Language Power senter har intensivkurs i mange språk, det er dyrt men effektivt. Tok et intensivkurs i spansk der. De har veldig små grupper der og du kan også få en egen privatlærer. Men som sagt, det koster en del penger.

Skrevet

Dra til England... eller et lettere alternativ: les, les og les bøker, blader osv... Du trenger ikke slå opp alle ordene du ikke forstår, bare du forstår sammenhengen.

Skrevet

Du trenger ikke undervise i engelsk, men du må ta eksamen i engelsk for å bli allmenlærer.

Meld deg på et språkkurs, og dra på tur til England aleine etterpå. :)

Gjest språkfattig lærer
Skrevet

Du trenger ikke undervise i engelsk, men du må ta eksamen i engelsk for å bli allmenlærer.

Meld deg på et språkkurs, og dra på tur til England aleine etterpå. :)

Du må ikke ta eksamen i engelsk nei, ikke på allmennlærerutdanninga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...