Gå til innhold

Merkelige nordmenn

Anbefalte innlegg

Gjest raleigh
Skrevet

Man skal ikke lenger enn til Sverige før man er mer tolerante og open-minded enn i Norge.

Hvorfor i all verden er det så mye oppstyr pga Märtha og Aris navnevalg?

Skjønner hvorfor dol'ere alltid er så opptatt av å diskutere navn på sine kommende stoltheter.

Synes det er flott at M og A gir dem utradisjonelle navn.

Skrevet

Men M og A kunne i det misnste slengt inn et Fatima mellom Leah og Isadora for å strekke ut en inkludernede og tolerant hånd til vårt multikulturelle samfnn.

Leah Fatima Isadora Behn burde barnet hete.

Gjest Timari
Skrevet

i Sverige så har jo ingen av de kongelige fått barn, men de er jo like opptatt av hvem kongebarna omgås og skal gifte seg med som vi er. Så jeg tror ikke Søta bror er så mye bedre enn oss

Skrevet

i Sverige så har jo ingen av de kongelige fått barn, men de er jo like opptatt av hvem kongebarna omgås og skal gifte seg med som vi er. Så jeg tror ikke Søta bror er så mye bedre enn oss

Den svenske kongen og dronningen har da vitterlig fått tre barn.

Skrevet

Med 4 jævlige navn hver :o)

Gjest raleigh
Skrevet

Men M og A kunne i det misnste slengt inn et Fatima mellom Leah og Isadora for å strekke ut en inkludernede og tolerant hånd til vårt multikulturelle samfnn.

Leah Fatima Isadora Behn burde barnet hete.

Og dine barn Ola eller Kari, eller det som i dag tilsvarer Ola og Kari: Markus og Amalie?

Gjest raleigh
Skrevet

Mitt poeng handler ikke om de kongelige, men om nordmenns opptatthet av hva kongebarna ikke bør hete. Kritikken av A og M's navnevalg.

Gjest baremei
Skrevet

Du..jeg vet ikke helt jeg! Medelsvensson har meninger om mangt og mye, og når kongebarna her borte en gang får småttinger og skal navngi dem, kommer det nok både positive og negative reaksjoner, skal du se...

Husker f.eks. på Luciadagen i fjor-det ble ramaskrik fordi opptoget på SVT1 sang en annen enn den tradisjonelle Luciasangen. I uka etterpå var dette hovedoppslag i alle avisene..:)*humre* Debatten sto mi taket!

Tror både nordmenn og svensker liker å bry seg om mer eller mindre uviktige saker&ting...Kanskje kommer det av at vi har for få ting å ergre oss over?

Gjest raleigh
Skrevet

Du..jeg vet ikke helt jeg! Medelsvensson har meninger om mangt og mye, og når kongebarna her borte en gang får småttinger og skal navngi dem, kommer det nok både positive og negative reaksjoner, skal du se...

Husker f.eks. på Luciadagen i fjor-det ble ramaskrik fordi opptoget på SVT1 sang en annen enn den tradisjonelle Luciasangen. I uka etterpå var dette hovedoppslag i alle avisene..:)*humre* Debatten sto mi taket!

Tror både nordmenn og svensker liker å bry seg om mer eller mindre uviktige saker&ting...Kanskje kommer det av at vi har for få ting å ergre oss over?

Godt siste spørsmål. Tror det må være mye i det du spør om der!

Gjest Timari
Skrevet

jeg tenkte på kongebarna som enda ikke har formert seg :)

Skrevet

jeg tenkte på kongebarna som enda ikke har formert seg :)

Nei, men forhåpentligvis gjør de det. Må innrømme at jeg ikke husker om det ble reaksjoner på Victoria og Madeleine, husker ikke hva broren heter og enda mindre hva søskenbarna heter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...