Gå til innhold

nå opereres kongen igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han får være glad at han er kongen eller så hadde han sannsynligvis vært dau pga ventelistene som vanlige folk står i.

Gjest Timari
Skrevet

Ja, han får være glad at han er kongen eller så hadde han sannsynligvis vært dau pga ventelistene som vanlige folk står i.

ja lurer på hvordan prognosene hadde vært for kongen om han hadde blitt behandlet på lik linje med oss andre dødelige :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Tror dere virkelig det er ventelister på operasjoner som haster?? Akk ja..

Skrevet

ja lurer på hvordan prognosene hadde vært for kongen om han hadde blitt behandlet på lik linje med oss andre dødelige :)

Han hadde vært dau etter kreftdiagnosen. Eller i hvert fall nesten.

Han får jo operasjon med en gang jo. Andre må vente flere mnd så kreften sprer seg. Bestefaren til minstemann fikk samme diagnose omtrent på samme tid og han er skikkelig dårlig nå. Han ventet flere mnd på den operasjonen kongen fikk på dagen. Faktisk så er denne mannen mye viktigere for minstemann enn kongen.

Skrevet

Tror dere virkelig det er ventelister på operasjoner som haster?? Akk ja..

Selvfølgelig er det det. Trodde du virkelig at man fikk operasjon på dagen? Ikke i det norske helsevesenet nei :o)

Gjest papirtiger
Skrevet

Selvfølgelig er det det. Trodde du virkelig at man fikk operasjon på dagen? Ikke i det norske helsevesenet nei :o)

Nei, det er det ikke. Selvfølgelig er det ikke det..

"Oj, pasient B holder på å dø her, men jaja, vi opererer A for prolaps for å følge ventelistene."

Neppe..

Hvis du ikke tror meg, så spør noen som har gjennomgått samme operasjon som kongen om hvor lenge de ventet...

Skrevet

Nei, det er det ikke. Selvfølgelig er det ikke det..

"Oj, pasient B holder på å dø her, men jaja, vi opererer A for prolaps for å følge ventelistene."

Neppe..

Hvis du ikke tror meg, så spør noen som har gjennomgått samme operasjon som kongen om hvor lenge de ventet...

Hvorfor tror du folk dør mens de står på ventelister da.

Er du klar over at det er tre års ventetid på nevrologisk utredning på Haukeland. Har du fått ALS, er du dau før den tid.

Men det er jo ikke kreft da eller hjerte som er høystatussykdommer. Men selv der er det ventelister. Faren min ventet 2 mnd for en utredning da de mente han hadde lungekreft. Slik er det for vanlig folk.

Gjest baremei
Skrevet

Huffda. Ikke hyggelig, håper operasjonen går bra. God bedring, kongen, fra

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvorfor tror du folk dør mens de står på ventelister da.

Er du klar over at det er tre års ventetid på nevrologisk utredning på Haukeland. Har du fått ALS, er du dau før den tid.

Men det er jo ikke kreft da eller hjerte som er høystatussykdommer. Men selv der er det ventelister. Faren min ventet 2 mnd for en utredning da de mente han hadde lungekreft. Slik er det for vanlig folk.

Du er preget av dine egne og dine nærmeste erfaringer med helsevesenet, men det er ikke representativt for hvordan det faktisk er.

Tror ikke vi blir enige, så like greit å avslutte diskusjonen.

Skrevet

Du er preget av dine egne og dine nærmeste erfaringer med helsevesenet, men det er ikke representativt for hvordan det faktisk er.

Tror ikke vi blir enige, så like greit å avslutte diskusjonen.

Kanskje du har en helt annen erfaring enn jeg har med mine 35 år som pasient. Men jeg har aldri hatt kreft eller hjertetrøbbel da :o)

Skrevet

Ja, det tror jeg, og det vet jeg.

Jeg har blitt operert flere ganger i akutte situasjoner, og det har aldri vært "høystatussykdommer" som har rammet meg.

I min omgangskrets har flere andre hatt operasjoner på dagen når de har fått stilt diagnose, så det er ikke bare meg.

Så, dersom jeg skulle konkludere som du gjør ut fra din erfaring, så er det INGEN som dør mens de står på venteliste.

Jeg tror du må se i øynene at dine egne erfaringer ikke nødvendigvis er representativt for hele landet.

Gjest Simiana
Skrevet

Han hadde vært dau etter kreftdiagnosen. Eller i hvert fall nesten.

Han får jo operasjon med en gang jo. Andre må vente flere mnd så kreften sprer seg. Bestefaren til minstemann fikk samme diagnose omtrent på samme tid og han er skikkelig dårlig nå. Han ventet flere mnd på den operasjonen kongen fikk på dagen. Faktisk så er denne mannen mye viktigere for minstemann enn kongen.

"Han ventet flere mnd på den operasjonen kongen fikk på dagen." Vi vet vel strengt tatt ikke om kongen fikk operasjonen på dagen. De går liksom ikke ut og forteller at "ja, nå har kongen skrevet seg opp på venteliste for hjerteoperasjon".

Skrevet

"Han ventet flere mnd på den operasjonen kongen fikk på dagen." Vi vet vel strengt tatt ikke om kongen fikk operasjonen på dagen. De går liksom ikke ut og forteller at "ja, nå har kongen skrevet seg opp på venteliste for hjerteoperasjon".

Det var kreftoperasjonen jeg snakket om da ;o)

Skrevet

Ja, det tror jeg, og det vet jeg.

Jeg har blitt operert flere ganger i akutte situasjoner, og det har aldri vært "høystatussykdommer" som har rammet meg.

I min omgangskrets har flere andre hatt operasjoner på dagen når de har fått stilt diagnose, så det er ikke bare meg.

Så, dersom jeg skulle konkludere som du gjør ut fra din erfaring, så er det INGEN som dør mens de står på venteliste.

Jeg tror du må se i øynene at dine egne erfaringer ikke nødvendigvis er representativt for hele landet.

Nå kjenner jeg stort sett bare folk fra Oslo og Akershus da :o)

Skrevet

Nå kjenner jeg stort sett bare folk fra Oslo og Akershus da :o)

Nemlig, derfor kan du ikke si at slik er det over alt i landet!

Vi har ikke et så fryktelig helsevesen som du ynder å fortelle, det er ikke mange som kjenner seg igjen i dine utsagn.

Heldigvis.

Gjest papirtiger
Skrevet

Nemlig, derfor kan du ikke si at slik er det over alt i landet!

Vi har ikke et så fryktelig helsevesen som du ynder å fortelle, det er ikke mange som kjenner seg igjen i dine utsagn.

Heldigvis.

Veldig enig.

I tillegg, med fritt sykehus-valg så skal det i prinsippet ikke være av betydning hvor man bor.

Skrevet

Veldig enig.

I tillegg, med fritt sykehus-valg så skal det i prinsippet ikke være av betydning hvor man bor.

Jeg har bare to sykehus og velge i mellom og siden det ene har tre års ventetid og det andre et halvt år så er det ikke store valget

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg har bare to sykehus og velge i mellom og siden det ene har tre års ventetid og det andre et halvt år så er det ikke store valget

Er det bare to sykehus som har kompetanse innen området du trenger hjelp i?

Det sier meg at du ikke kan ha en spesielt akutt lidelse...

Men joda, jeg forstår at det er frustrerende med lange ventelister.

Skrevet

Er det bare to sykehus som har kompetanse innen området du trenger hjelp i?

Det sier meg at du ikke kan ha en spesielt akutt lidelse...

Men joda, jeg forstår at det er frustrerende med lange ventelister.

Ja, det er bare to. Og det blir veldig akutt innimellom og da blir man hysterisk over ventelistene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...