Gå til innhold

Hva er vanlig...

Anbefalte innlegg

Gjest litt suuuur
Skrevet

Er jeg helt på bærtur?

Vi har hatt besøk i helga. Koselig, det. Men når en voksen mann på nesten 30 år ikke setter inn maten etter seg, ikke vasker av brødfjøla og heller ikke tar av seg på bena før han går inn, mens han ser at jeg står med langkosten og vasker golv - ja, da er det faktisk begrenset hvor koselig jeg synes det er...

Altså, sønnen til denne mannen er grei. Da jeg ba han pent om å sette glass og fat i oppvaskmaskinen, gjorde han det. Flinkere enn faren, var han. Myyye flinkere.

Og hva synes dere, skal slikt besøk (dvs familie) legge i litt av maten de faktisk spiser? Han kjøpte lørdagsgodt til gutten sin, that's it.

Hva er egentlig vanlig? Er jeg sær og vanskelig som synes dette er irriterende? Nei, jeg sa ingenting, men lysten var der, helt klart...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes det var frekt av han. Skjønner godt du ble irritert

Gjest Underlivssopp
Skrevet

Når jeg har gjester, forventer jeg ikke at de skal betale for seg.

Jeg forventer heller ikke at de skal ta oppvasken, men det er hyggelig dersom de tilbyr det.

Skrevet

Hadde ikke tatt meg fem flate for å si det, men på en humoristisk måte.

"Til og med sønnen din er jo flinkere til å rydde etter seg jo, hehe..."

Skrevet

Om dere også har barn så syntes jeg det virket litt snodig at han bare kjøpte til sin egen, spesielt når de var på overnattings (?) besøk. Litt høfligere å kjøpe felles til alle ungene da liksom...

Det med sko og enkelte mannfolk...sukk...enkete tar bare ikke hintet...og at han ikke rydder etter seg når han lager seg mat...kanskje han tenkte han skulle ha mer mat om ikke alt for lenge?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg forventer ikke at mine gjester skal betale for seg når de er på besøk hos meg. Har jeg ei venninne på besøk, det bare er oss og vi kjøper mat i butikken sammen (til f.eks taco, pizza ol.) så hender det vi deler regninga på to. Tror bare det er noe som henger igjen ifra vi gikk på ungdomsskolen :-)

Jeg forventer at mine gjester derimot rydder etter seg og har vanlig folkeskikk i forhold til å ta av seg på bena og slikt.

Skrevet

Vi har ofte overnattingsbesøk både i helgene og på ukedager, men de betaler aldri for seg. Vi får av og til en oppmerksomhet i form av blomster, vin eller noe annet, og av og til - om vi handler i lag til noe spesielt - betaler gjestene i butikken.

Våre gjester oppfører seg aldri slik din gjest gjorde, men om det hadde vært slik ville jeg nok sagt fra. Med humor, sikkert nok "Hei, skoa ut i gangen/maten går ikke inn i kjøleskapet av seg sjøl! Har du blitt senil, eller?" eller noe i den duren.

Gjest Flystripa
Skrevet

Sånt er veldig irriterende. Hvis han kommer hit, skal jeg sette'n på plass ;o)

Jeg forventer vanlig folkeskikk.

Gjest rutangis netu
Skrevet

'Har hatt besøk' Vil det si at DU har invitert dem da, eller inviterte de seg selv for å få gratis overnatting. I sistnevnte tilfelle ville jeg sagt hva jeg mente, i førstnevnte holdt kjeft og aldri invitert vedkommende igjen. Med mindre jeg visste at jeg ville klare å sette vedkommende på plass og beholde vennskapet.

Gjest litt suuuur
Skrevet

'Har hatt besøk' Vil det si at DU har invitert dem da, eller inviterte de seg selv for å få gratis overnatting. I sistnevnte tilfelle ville jeg sagt hva jeg mente, i førstnevnte holdt kjeft og aldri invitert vedkommende igjen. Med mindre jeg visste at jeg ville klare å sette vedkommende på plass og beholde vennskapet.

De inviterte seg selv, ja.

Skrevet

Hmmm. om noen bor hos oss så er det likevel vi som ordner med oppvaskmaskina.

Gjest hos oss
Skrevet

Var de i huset når dere ikke var der? I såfall forstår jeg at de kunne ryddet opp tallerken (ihvertfall satt det på benken) hvis de laget seg mat selv når dere ikke var hjemme, men er jeg / mannen min hjemme er det alltid vi som setter inn i oppvaskmaskin hvis vi har besøk (selv nær familie / uformelt).

Å ta av skoene er normalt i Norge (selv om jeg ikke synes det gjør så mye om tørre sko er på inne også).

Vi skal ha besøk ganske lenge før vi vasker gulvet mens gjestene er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...